תפריט עמוד

שוקי התבלינים הכי טובים

ביקור בשוקי תבלינים הוא חוויה לכל החושים. בתחילה הריחות העזים מכים באף. אחר כך העיניים משתאות אל מול שפע הצבעים העזים. הראש סחרחר מבליל הקולות של המוכרים והקונים. ואז מגיע החלק המהנה ביותר – הטעימות. בחרנו כמה שווקי תבלינים מוצלחים במיוחד ברחבי העולם.

שוק התבלינים המצרי באיסטנבול
שוק התבלינים המצרי (Mısır Çarşısı) באיסטנבול הוא אחד השווקים הגדולים, הססגוניים והוותיקים בעיר. הוא הוקם כבר ב-1660 כחלק ממתחם המסגד החדש הסמוך, במחוז אמינונו, וההכנסות משכר הדירה של החנויות בשוק מופנות בחלקן לתחזוקתו השוטפת של המסגד. יש השערות שונות לגבי מקור שמו של השוק. יש שטוענים כי שמו ניתן לו משום שבעבר נמכרו בו סחורות שהובאו ממצרים, ואילו אחרים טוענים שבעבר אנשי השוק קיבלו את המסים שנגבו במצרים. השוק בני בצורת האות L, ויש לו שני שערים מרשימים ו-88 חדרים מקושתים בהם מוכרים מכל טוב. לצד תבלינים מכל הסוגים, כפי שמכרו בתחילת דרכו של השוק, מוכרים בו מוצרי מזון נוספים, כמו פירות יבשים, אגוזים, תה, דבש, רחת לוקום ושאר מטעמים, לצד עשבי מרפא, קטורות ושמנים ארומטיים. לא במקרה השוק מהווה את מרכז הסחר בתבלינים של איסטנבול. עם זאת, בשנים האחרונות, יותר ויותר חנויות תבלינים בשוק מפנות את מקומן לטובת חנויות בגדים ותכשיטים. כדאי לשלב את הביקור בשוק יחד עם ביקור במסגד הסמוך, ולהמשיך לטייל ברחובות שמסביב לשוק שגם בהם דוכנים שמציעים למכירה תבלינים ומאכלים מסוגים שונים.
השוק פתוח מדי יום בשעות 18:00-8:30.

שוק התבלינים המצרי באיסטנבול. אחד הגדולים והוותיקים בעיר
שוק התבלינים המצרי באיסטנבול. אחד הגדולים והוותיקים בעיר

שוק התבלינים במרקש
כיכר ג'מע אל פנה במרקש מהווה את ליבה הפועם של מרקש, והיא מפורסמת במספרי הסיפורים, במוזיקאים, ברקדנים, במאלפי הנחשים ובמגידי העתידות שממלאים את הכיכר מדי ערב. כל אלה מהווים סיבה מצוינת להגיע לכיכר, אבל גם בשעות הבוקר לא כדאי להחמיץ ביקור בכיכר, בעיקר הודות לשווקים הרבים והנפלאים שגובלים בה. אחד מהם הוא שוק התבלינים, שידוע במגוון העצום, שנחשב לאחד מהגדולים בעולם, של תבלינים ועשבי תיבול שמגיעים לשוק מכל רחבי העולם. תוכלו למצוא פה כמעט כל תבלין שעולה בדעתכם, מזעפרן, דרך קצח וסומק ועד למאות מינים נוספים של תבלינים, חלקם נדירים ואקזוטיים. השוק נחשב גם לאחד מהשווקים הפוטוגניים בעולם, והתמונות של תבלינים בשלל צבעים שמסודרים כחרוטים צבעוניים הפכו לאחד מסמליה של מרוקו.

שוק התבלינים במרקש. מגוון עצום
שוק התבלינים במרקש. מגוון עצום

שוק התבלינים בדלהי
הביקור בשוק התבלינים הסיטונאי של דלהי (Khari Baoli) דומה למסע בזמן מאות שנים אחורה. דוכני השוק מפוזרים לאורך רחוב Khari Baoli, שמחבר בין מסגד פאטפורי לקצה המערבי של העיר העתיקה, וראשם של המבקרים מסתחרר מול בליל הצבעים והריחות שבשוק ההומה, שהוא שוק התבלינים הסיטונאי הגדול ביותר בהודו. ממש כמו פעם, אפשר לראות פה שקי ענק של תבלינים שמובלים על גבי מריצות ארוכות וצרות, ונראה שמעט מאוד השתנה בשוק מאז הקמתו באמצע המאה ה-17. רבים מבעלי הדוכנים בשוק הם צאצאים של בעלי הדוכנים המקוריים בשוק מהמאה ה-17, דור תשיעי או עשירי למקימי השוק. ומה אפשר למצוא בשוק? לצד שפע עצום של תבלינים ועשבי תיבול, מוכרים בשוק אורז, סוכר, מגוון מיני קטניות כמו עדשים וחומוס, אגוזים, פירות יבשים ותה; וצנצנות ענק עם צ'אטני, חמוצים ועוד. התוצרת בשוק ידועה באיכותה הטובה ובמחיריה הזולים, ולשוק מגיעים סוחרי תבלינים מכל רחבי הודו, לצד שפים ובשלנים.
השוק פתוח מדי יום, מלבד ימי ראשון.

שוק התבלינים בדלהי. מסע בזמן
שוק התבלינים בדלהי. מסע בזמן

שוק התבלינים במרטיניק
לשוק התבלינים (Marche d'Epice) של פורט דה פרנס, בירת מרטיניק, אין היסטוריה ארוכה כשל שוקי התבלינים האחרים ברשימה כמו השוק של איסטנבול או השוק של דלהי. הוא נפתח לפני קצת יותר ממאה שנה בסך הכל, ב-1901. השוק, ששוכן במבנה עם תקרת מתכת במרכז העיר, מכונה גם השוק הגדול ונחשב לשוק התוסס ביותר וגם התיירותי ביותר במרטיניק. התיירים נהנים מהאווירה האקזוטית ומהאסתטיקה, וברבים מהדוכנים התבלינים כבר ארוזים בשקיקי יוטה קטנים שאותם אפשר להביא כמזכרת מהאי היפה. ההיצע כולל מגוון תבלינים ובהם זעפרן, פפריקה, אגוז מוסקט, וקארי, לצד פירות יבשים, ריבות בשלל טעמים אקזוטיים כמו מנגו, גויאבה ופסיפלורה, בקבוקי רום וליקרים מקומיים וכן תרופות עממיות. לפופולאריות הגבוהה ביותר בקרב התיירים זוכים הבקבוקונים הקטנים שמכילים תמצית וניל טהורה ממטעי הווניל של מרטיניק. מחוץ לשוק מוכרים פירות וירקות טריים.
השוק פתוח מדי יום בשעות 15:00-6:00.

שוק לוינסקי. תבלינים, פיצוחים, תה, פירות יבשים ועוד | באדיבות אתר שוק TLV
שוק לוינסקי. תבלינים, פיצוחים, תה, פירות יבשים ועוד | באדיבות אתר שוק TLV

שוק לוינסקי
אי אפשר לכתוב על שוקי תבלינים מבלי לכתוב על שוק התבלינים המקומי שלנו – שוק לוינסקי. ראשיתו של השוק בראשית שנות השלושים של המאה הקודמת, אז הגיעו לתל אביב עולים מסלוניקי שביוון. רבים מהעולים בחרו להתגורר בדרום תל אביב והקימו את שכונת פלורנטין, ובמקביל הם פתחו חנויות בהם מכרו את התבלינים והמאכלים המיוחדים שהביאו מהבלקן. כך הוקם השוק, שהתרחב עם השנים ומשתרע היום לאורך רחוב לוינסקי, מרחוב העלייה ועד רחוב הרצל. במהלך השנים הגיעו לאזור השוק עולים חדשים בני עדות נוספות וההיצע הקולינרי בשוק גדל. כך, למשל, הגיעו עם קום המדינה עולים מאיראן שהביאו לשוק את הטעמים של המטבח הפרסי. השוק מזוהה יותר מכל עם תבלינים, ולצד תבליני פרג שהיא המוכרת ביותר מבין חנויות התבלינים של השוק יש בו עוד הרבה חנויות תבלינים נפלאות שמציעות, לצד שלל תבלינים מכל הסוגים, גם תערובות מיוחדות של תבלינים לכל מטרה. עם השנים השוק הפך ממרכז סיטונאי למכירת תבלינים לפנינה קולינרית שהביקור בה מומלץ לכל מי שאוהב לבשל ולאכול.

לצד חנויות התבלינים יש בשוק חנויות לממכר פיצוחים, פירות יבשים, קפה ותה, גבינות, חמוצים, נקניקים, בורקס ודברי מאפה, ולא במקרה בוחרים שפים רבים לערוך את קניותיהם בשוק. בנוסף, יש בשוק מסעדות רבות, בעיקר כאלה שמתמחות באוכל פרסי, בלקני ומזרח אירופי.

מיזם תיירותי חדש, שנקרא יאללה בסטה, מאפשר למבקרים לרכוש כרטיס טעימות, שאיתו ניתן לשוטט באופן חופשי בין דוכני השוק ולטעום מאכלים או משקאות בבסטות ובמסעדות מסוימות. פרטים נוספים על כרטיס הטעימות באתר האינטרנט.
השוק פתוח בימים א'-ה' בשעות 18:00-8:00 וביום שישי בשעות 16:30-8:00.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.