תפריט עמוד

דרום אפריקה היא אחת הארצות היפות והמרתקות בעולם. זוהי מדינה מגוונת להפליא שיש בה הכל: הרים דרמטיים, יערות בתוליים, חופים נפלאים, ערים מרתקות, דרכי נוף עוצרות נשימה, יין משובח, עולם חי עשיר להפליא וכפרים מסורתיים שמשמרים את התרבות של ימים עברו. על מנת שתוכלו להתמקד, בחרנו עשרה דברים שלא כדאי להחמיץ בדרום אפריקה.

1. קייפטאון והר השולחן

קייפטאון (Capetown) נחשבת לאחת מהערים היפות בעולם, ומככבת לא אחת בעשירייה הפותחת בסקרים שמדרגים את הערים שהכי כדאי לבקר בהן. יש לכך לא מעט סיבות, אבל על כולן מאפילה התפאורה הדרמטית של קייפטאון, עם הר השולחן שמזדקר בתלילות מעל העיר והחופים היפים של האוקיינוס האטלנטי. הטיפוס להר השולחן (ברכבל או ברגל) הוא חוויה שאין להחמיצה, ומראש ההר נשקפת תצפית עוצרת נשימה על העיר, הנמל, האוקיינוס האטלנטי וכף התקווה הטובה.

רחוב לונג, מרכז הבילויים של קייפטאון

לקייפטאון יש עוד הרבה מה להציע בנוסף לנוף יפה. זוהי עיר תוססת ומלאת חיים עם שפע של מוזיאונים לכל טעם, היצע מסחרר של מקומות בילוי, מסעדות וברים אופנתיים, ארכיטקטורה מרתקת וחופים משגעים. אין להחמיץ את הביקור בנמל התוסס שבו הרבה אפשרויות בילוי, מרכז קניות ענקי ואקווריום שנחשב לאחד מהמוצלחים בעולם. קייפטאון מהווה בסיס מצוין לטיולים בסביבה הקרובה: שתי אפשרויות מוצלחות, הן טיול לשמורת כף התקווה הטובה, שמציעה נופים מרהיבים ומושבות של פינגווינים וכלבי ים; והאי רובן, ששימש כמתקן כליאה למתנגדי משטר ולוחמי חירות בשנות האפרטהייד וזכה לעיקר פרסומו כמקום בו היה כלוא נלסון מנדלה.

קייפטאון, אחת מהערים היפות בעולם
חוף קליפטון, אחד החופים הפופולריים בקייפטאון

טיול להר השולחן תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

קייפטאון – הר השולחן
אם יש לכם זמן לעשות רק דבר אחד בקייפטאון, בקרו בהר השולחן. מפסגתו נשקפים נופים מרהיבים של הרים, ים, חופים רחבים ושכונות יוקרה של העיר. יופי שקשה לתארו במילים

2. אזור היין

דרום אפריקה היא מעצמת יין, והיינות שלה מתחרים בהצלחה ביינות האירופאים. יש בדרום אפריקה כמה אזורי יין בהם אפשר לנסוע בין נופי כרמים, לעצור ביקבים, וכמובן לטעום מהיינות המקומיים. אזור היין המפורסם ביותר נמצא ממזרח לקייפטאון, ויש בו כמה ערים ועיירות ששווה לבקר בהן, ובראשן סטלנבוש (Stellenbosch), עיר מהמאה ה-17 עם אדריכלות הולנדית ואווירה אירופית.

יקב בסטלנבוש. ארכיטקטורה הולנדית ונוף כרמים
כרמים באזור סטלנבוש. בחבל היין הדרום אפריקאי יש מאות מגדלי ענבים ויצרני יין

באזור יש כ-300 מגדלי ענבים ויצרני יין, שחלקם מקפידים על שיטות ייצור מסורתיות. לא צריך לשתות יין בשביל ליהנות מהנופים היפים שכוללים הרים, יערות וכרמים. אפשר להתענג כאן לא רק על יין אלא גם על ארוחה משובחת – לצד רבים מהיקבים פועלות מסעדות, ואילו יקבים אחרים מציעים סלסילות פיקניק שמלוות ביין איכותי. גם מי שלא נמנה על חובבי היין ייהנה מהטיול בנופים הירוקים של האזור ומהעיירות המקסימות שלאורך הדרך. מומלץ מאוד לשכור אופניים ולדווש בנחת, ותוך כך גם להוריד את הקלוריות שנצברו במהלך הטעימות…

תוצרת של יקב מקומי. היינות הדרום אפריקאים נחשבים מהטובים בעולם

טיול בדרך היין תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

דרך היין בדרום אפריקה

מסע בדרך היין מזגזג בין כרמים ויקבים, ערים מנומנמות וחוות יענים, הרבה טעימות של יין וברנדי משובח וקפיצות מחוץ למסלול – אל מצוקי הים ואל ההרים המרשימים. שותים, סיפור אהבה

3. נסיעה בנתיב הגנים

נתיב הגנים (The Garden Route), שנמתח לאורך 200 קילומטר בין היידלברג במערב לשפך הנהר ציציקמה (Tsitsikamma) במזרח, נחשב לאחת מדרכי הנוף היפות בעולם. לאורך הנתיב, שמכונה "גן העדן של דרום אפריקה", תראו מצוקים תלולים, מפרצים קסומים, חופים פראיים, נהרות ויערות עבותים. כדאי להקדיש לנסיעה בנתיב שבוע לפחות, כי בדרך מזומנות אינספור הפתעות ונקודות שמן הראוי לעצור בהן – עיירות מקסימות, קהילות אמנים מבודדות, אחוזות פאר, מגרשי גולף, יקבים, ואפילו חוות יענים.

 

 חוף לאורך נתיב הגנים, שנחשב לאחת מדרכי הנוף היפות בעולם
העיירה ווילדרנס על דרך הגנים, אחת מדרכי הנוף היפות בעולם

האזור הוא גן עדן לאוהבי הטבע והאתגר – כאן אפשר לעסוק במגוון פעילויות – מהליכה בפארקים הלאומיים של האזור, דרך שיט בקאנו בנהרות שזורמים בסביבה ועד לבנג'י, רכיבה על סוסים וגלישה באומגות בסטורמס ריבר, בירת הספורט האתגרי של האזור. בנתיב הגנים אפשר גם לצעוד בטרק הפופולרי ביותר בדרום אפריקה, האוטר טרייל, שעובר בפארק הלאומי ציציקמה.

על טיול בנתיב הגנים תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

נתיב הגנים בדרום אפריקה
מאה ושישים קילומטר של כמעט גן עדן: שמורות טבע ירוקות ולגונות מרהיבות, שפכי נהרות צלולים וחופים דרמטיים, מוזיאונים קטנים ולודג'ים מזמינים, וגם רכבת קיטור שחולפת בנופים הכי יפים שיש

4. נסיעה ברכבות נופיות

דרום אפריקה מספקת למבקרים בה כמה מנסיעות הרכבות היפות בעולם. הרכבת המפורסמת ביותר היא הרכבת הכחולה (Blue Train), שעושה את כל הדרך מפרטוריה לקייפטאון. המסע נמשך 27 שעות, ואת הנסיעה הארוכה מעבירים הנוסעים בבהייה דרך החלונות הגדולים מהם נשקפים נופים מרהיבים מכל הטוב שיש לטבע הדרום אפריקני להציע. הרכבת מפורסמת לא רק הודות לנופים היפים שנשקפים ממנה אלא בעיקר בשל הפינוק וליוקרה שהיא מציעה. התאים מרוהטים בהידור רב ומצוידים בשירותים ומקלחת (או אמבטיה), טלפון, טלוויזיה ומזגן. הנוסעים נהנים מארוחות גורמה ומיחס אישי – יש כאן 27 אנשי צוות ל-84 נוסעים. המחירים בהתאם אבל החוויה היא חד פעמית.

רכבת קיוטר נוסעת על גשר מעל נהר בנתיב הגנים
רכבת הצ'ו צ'ו נוסעת על גשר בנתיב הגנים

נסיעה מסוג אחר, קצרה וצנועה יותר אך לא פחות משובבת נפש, מוצעת ברכבת הצ'ו צ'ו (Outeniqua Choo-Tjoe) שנוסעת בנתיב הגנים. זוהי רכבת קיטור נוסטלגית, שנוסעת לאיטה בין ג'ורג', בירת נתיב הגנים, לנייזנה, אחת העיירות המקסימות ביותר באזור. המסלול, שאורכו 52 קילומטר, נמשך כשעתיים, במהלכן הרכבת מטפסת על הרים וגבעות, מתפתלת בין עמקים ירוקים, חוצה נהרות ונוסעת בנחת לאורך האוקיינוס ההודי.

5. צפייה בלווייתנים בהרמנוס

במשך מרבית חודשי השנה העיירה הרמנוס (Hermanus), ששוכנת לחוף האוקיינוס ההודי בקצה הדרומי ביותר של אפריקה, היא עיירת נופש נעימה שעדיין משמרת במשהו את אווירת כפר הדייגים הקטן. אבל מדי שנה, בין אוגוסט לנובמבר, מגיעים לאזור המוני לווייתנים שהרמנוס נמצאת על נתיב הנדידה שלהם, ובעקבותיהם מגיעים לכאן גם המוני תיירים.

לווייתן קופץ מהמים בהרמנוס | צילום: שאטרסטוק

לא במקרה הרמנוס הפכה ליעד פופולרי במיוחד לצפייה בלווייתנים: בעוד שבמקומות אחרים בעולם יש צורך להצטרף לשיט כדי לצפות בלווייתנים, הרמנוס היא אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה ביונקיים הימיים הענקיים מהיבשה – חוויה מרגשת להפליא. בספטמבר מתקיים כאן פסטיבל הלווייתנים שכולל מופעי תיאטרון ומוזיקה, פעילויות לילדים, פעילויות בסימן שמירת הסביבה וסיורים מודרכים.

הרמנוס הוא אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בלווייתנים מהיבשה | צילום: שאטרסטוק

6. יוהנסבורג

תיירים רבים, שנוחתים כאן, ממהרים להמשיך ליעדים אחרים בדרום אפריקה, אבל יוהנסבורג (Johannesburg) היא עיר מרתקת ואם נוקטים באמצעי הבטיחות הנדרשים, מומלץ לסייר בה. אחד המקומות המעניינים ביותר, במיוחד למי שרוצה להכיר את דרום אפריקה שמעבר לאתרי הטבע והנופים היפים, הוא סווטו (Soweto), מקבץ של עיירות שחורים בשולי העיר, ששיחק תפקיד חשוב במאבק נגד האפרטהייד. מתגוררים כאן כ-3.5 מיליון תושבים, רובם בתנאי דלות. הסיור חושף את המבקרים לעושר התרבותי הרב ולסצנה מוזיקלית תוססת. מומלץ להצטרף לסיור מודרך, מה שמגביר את תחושת הביטחון האישי, מקל על ההתמצאות ומאפשר להעמיק את הידיעות על ההיסטוריה של המקום.

רחוב בשכונת בראמפונטיין ביוהנסבורג

ליוהנסבורג יש עוד הרבה מה להציע גם למי שמחפש משהו קליל יותר. יש בה מוזיאונים מצוינים, אתרי קניות משתלמים, ואתרים מעניינים כמו הגן הבוטני הלאומי, גן החיות של יוהנסבורג ומגדל קרלטון פנורמה ממנו נשקפת תצפית נהדרת על העיר.

על יוהנסבורג בכתבה הבאה:

יום ביוהנסבורג: חמישה מקומות מומלצים
הפשיעה והאלימות הרחיקו תיירים רבים מיוהנסבורג, הגדולה בערי דרום אפריקה. אבל אם נוקטים באמצעי זהירות, השהות בעיר יכולה להיות מעניינת ומהנה

7. ספארי בשמורת קרוגר

הפארק הלאומי קרוגר (Kruger National Park) הוא האטרקציה הפופולרית ביותר בדרום אפריקה ומהווה עבור תיירים רבים את שיאו של הביקור במדינה. מדובר לא רק בשמורה הגדולה ביותר בדרום אפריקה (שטחה כמעט ומשתווה לשטחה של מדינת ישראל) אלא באחת משמורות הספארי המוצלחות ביותר בעולם כולו. הוא אחד מאתרי הספארי המוצלחים בעולם. כאן אפשר לראות את חמשת הגדולים: אריות, נמרים, קרנפים, פילים ובופאלו, לצד ג'ירפות, זברות, היפופוטמים, קרוקודילים, צ'יטות ועוד. לצד גודלו העצום ועולם החי העשיר, פארק קרוגר הוא אחד הפארקים הכי מתוחזקים באפריקה, הדרכים בו נוחות ואין צורך לנסוע ברכב שטח כדי לגלות את הפארק.

פיל בפארק הלאומי קרוגר

על שמורות טבע בדרום אפריקה בכתבה הבאה:

פארקים ושמורות טבע בדרום אפריקה
דרום אפריקה היא גן עדן לחובבי טבע. הפארקים והשמורות במדינה מציעים מגוון רחב של נופים לצד עולם חי וצומח עשיר. הנה כמה מהפארקים והשמורות המוצלחים ביותר במדינה

8. הרי דרקנסברג

הרי דרקנסברג (Drakensberg Mountains), שמשמעות שמם היא "הרי הדרקון", נמתחים לאורך הגבול המערבי של מחוז קוואזולו-נטאל, בסמוך לגבול עם לסוטו. זהו אחד מאזורי הטבע היפים ביותר בדרום אפריקה. כאן נמצאים ההרים הגבוהים ביותר במדינה (הגבוה שבהם מתנשא לגובה 3,482 מטר), מעברי הרים דרמטיים, עמקים, נהרות, מפלים ויערות. האזור הזה כל כך יפה, עד שיש הטוענים שכאן קיבל טולקין את ההשראה לכתיבת טרילוגיית שר הטבעות. עם האתרים באזור שלא כדאי להחמיץ את הביקור בהם ניתן למנות את מפלי טוגלה, שהם מהגבוהים בעולם (947 מטר); האמפיתיאטרון, מצוק שאורכו כ-5 קילומטר, וגובהו כקילומטר, המשתרע בין שתי פסגות שגובהן מעל 3,000 מטר; וקניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם.

"חלון האלוהים", נקודת תצפית מרהיבה בהרי דרקנסברג

הטבע הנפלא שמסביב מספק שפע של אפשרויות לחופשה פעילה: הליכה באינספור מסלולי הליכה, ממסלולים קצרים ועד לטרקם ארוכים; רכיבה על סוסים; צפייה בציפורים; רכיבה על אופניים; נסיעה ברכב שטח; רפטינג במים לבנים; דיג; גלישה על אומגות בין צמרות העצים ועוד.

9. נופש בדרבן
חוויה עירונית מסוג אחר לגמרי מצפה לתיירים בעיר הנמל דרבן (Durban), ששוכנת במחוז קוואזולו-נטאל, בחוף המזרחי של דרום אפריקה. מיקומה של דרבן, בסמוך לאוקיינוס ההודי, החול הזהוב והמים שנשארים חמימים לאורך כל השנה, הופכים את דרבן לאתר נופש פופולארי. רצועת החוף היפה והארוכה של העיר מושכת אליה גולשים רבים, והטיילת היפה שלאורך החוף מלאה במסעדות, פאבים, בתי מלון וחנויות, לצד אקווריום מצוין.

דרבן. רצועת החוף היפה של העיר מושכת נופשים רבים, בהם חובבי גלישה

בדרבן יש אוכלוסייה הודית גדולה ואחת האטרקציות הפופולריות בעיר היא שוק הרחוב ההודי של רחוב ויקטוריה, שבלב הרובע ההודי, ובו מקדשים הינדיים, ממסגדים, חנויות צבעוניות שמציעות סחורה מהודו והרבה מסעדות שמגישות אוכל הודי משובח.

10. ביקור בכפרי הזולו

דרום אפריקה היא לא רק טבע וחופים יפים. גם מי שמתעניין באנתרופולוגיה ובתרבויות שונות יבוא על סיפוקו במהלך הביקור במדינה. אחד המקומות הטובים ביותר למפגש תרבותי הוא מחוז קוואזולו-נטאל (Kwazulu-Natal), שם מרוכזים הכפרים המסורתיים של בני שבט הזולו.

צעירה משבט הזולו

הדרך הטובה ביותר לבקר בכפרים היא על ידי השתתפות בסיור מודרך. הסיורים, שמודרכים על ידי תשבי האזור, מאפשרים לתיירים להכיר את תרבות הזולו מקרוב. במהלך הסיורים התיירים נחשפים לטקסים המסורתיים של בני הזולו, מתארחים בבתי המקומיים, מבקרים בבית הספר המקורי ולומדים להכיר את חיי הקהילה.

למידע נוסף על טיול בדרום אפריקה

 

 

האקווריום של קיייפטאון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.