תפריט עמוד

תחת כיפת השמים: ירידים ואירועי קיץ בעולם

יריד קיץ בגני טולירי בפריז, הצגות ומופעים בסנטרל פארק הניו יורקי, תחרות של זיקוקי דינור במונטריאול - בקיץ כולם יוצאים החוצה, לחגוג וליהנות בירידים ואירועים פתוחים, וגם אתם מוזמנים

פריז: יריד הקיץ בגני טיולרי
גני טיולרי המקסימים, שמשתרעים ממוזיאון הלובר ועד לכיכר הקונקורד, משובצים בפסלים, בריכות מים ומזרקות מרשימות, וראויים לביקור בכל ימות השנה. בקיץ יש עוד סיבה טובה לבקר בגנים. מסוף יוני ועד סוף אוגוסט מתקיים בגנים יריד הקיץ Fete Foraine, והביקור בו הוא חגיגה גדולה לכל הילדים והילדים בנפשם. בתקופת היריד מתמלא הגן במתקני שעשועים לילדים – קרוסלות נוסטלגיות מסוגים שונים, גלגל ענק, טרמפולינות, קיר טיפוס ועוד. דוכני המזון שביריד מוכרים מיני מתיקה שחביבים על הילדים ויעוררו גם הם מצב רוח נוסטלגי בקרב ההורים – צמר גפן מתוק, תפוחים מסוכרים, קרפים, וופלים בלגיים, סופגניות ועוד. מכיוון שבפריז קשה לצאת לבלות ולחזור בידיים ריקות, יש דוכנים בהם מוכרים הרבה שטויות ופיצ'פקעס שילדים אוהבים לצד צעצועים של פעם. אחרי הבילוי ביריד נעים לטייל בגנים היפים, לשבת באחד מבתי הקפה, לנוח מול מזרקות המים ולתת לילדים להשיט סירות צבעוניות בבריכה.
מתי? ב-2014 יריד הקיץ בגני טיולי פתוח בין התאריכים 28 ביוני – 24 באוגוסט

פריז: חופי הכרך
לפריז אמנם אין חוף ים משלה, אבל זה לא מפריע לתושבי העיר ולתיירים הרבים ליהנות מחוויית חוף שכוללת חול זהוב שאפשר לשכב עליו ולתפוס שמש, טבילה במים ואפילו ספורט ימי. יזמת החופים המלאכותיים של פריז יצאה לדרך ב-2002 ומאז הפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף של העיר בקיץ. אפשר ליהנות מהחופים של פריז בשלוש נקודות שונות ברחבי העיר: בכיכר שבחזית בניין העירייה, בגדה הימנית של נהר הסיין באזור פונט נף ובאזור קוואי דה לה וילט בצפון-מזרח פריז. חול ים, כסאות נוח, שמשיות, דקלים וגם בריכות כדי להשלים את החוויה, וכמובן הרבה צעירים וצעירות שלבושים בבגדי ים ומתמסרים לקרני השמש. לכך יש להוסיף הופעות מוזיקליות בחינם שמתקיימות בחסות רשת Fnac, סדנאות טאי צ'י, פעילויות ספורט ימי, הקרנות של המשחקים האולימפיים על מסך ענק ועוד.
מתי? ב-2014 חופי פריז יהיו פתוחים מה-20 ביולי עד ה-20 באוגוסט, בשעות 8:00 בבוקר עד חצות.

חוף פריזאי. חול ושמשיות על גדות הסיין

גרמניה: היריד של המבורג
בהמבורג שבגרמניה מתקיים אחד מן הירידים המפורסמים בעולם – ההמבורג דום. ההמבורג דום מתקיים, למעשה, 3 פעמים בשנה – בחורף, בקיץ ובאביב, אבל בקיץ, כשמזג האוויר מאפשר להיות שעות ארוכות בחוץ, החגיגה שמחה במיוחד. כמו בכל יריד, גם כאן אפשר ליהנות מדוכנים צבעוניים, קרוסלות נוסטלגיות וגם מתקנים חדשים כמו רכבות הרים מסעירות. מה שמיוחד ביריד של המבורג הוא גודלו – היריד משתרע לאורך שלושה קילומטרים. בנוסף למתקנים מתקיימים ביריד מופעים ויש גם דוכני מזון בהם אפשר ליהנות מתירס חם, נקניקיות מטוגנות וצ'יפס, ולקנח בוופלים, פירות מסוכרים ושקדים קלויים שריחם המתוק נישא באוויר. כדאי במיוחד להגיע ליריד בימי שישי בערב, אז מתקיים מופע מרשים במיוחד של זיקוקי דינור.
מתי? ב-2014 היריד של המבורג פתוח בין התאריכים 25 ביולי – 24 באוגוסט.

ניו יורק: קיץ בסנטרל פארק
הסנטרל פארק, הריאה הירוקה המפורסמת בעולם, הוא מקום אידיאלי לבילוי קיצי – המדשאות הרחבות, האגם, תחושת המפלט מהמולת העיר ולא פחות חשוב – ההופעות. מדי קיץ מתקיים בפארק היצע גדול של מופעים – מוזיקה קלאסית, רוק, ג'אז, מוזיקת עולם, מחול, תיאטרון, בידור וסטנד אפ קומדי וגם הקרנות של סרטים על מסכי ענק – והכל בחינם. חלק מהאמנים המופיעים נחשבים אנונימיים לקהל הישראלי, אבל חלקם שמות גדולים ומוכרים. חלק מהמופעים מתקיימים במסגרת פסטיבל SummerStage, שבמסגרתו מתקיימות הופעות חינמיות לא רק בסנטרל פארק אלא ב-14 פארקים ברחבי ניו יורק.  לתוכנית המלאה של האירועים בסגרת הסאמר סטייג' לחצו כאן >

פסטיבל סאמרסטייג' בסנטרל פארק. הופעות חינמיות על הדשא | צילום: Juntos WorldWide,Flickr

אמסטרדם: קיץ בוונדל פארק
גם הריאה הירוקה של אמסטרדם מארחת מדי קיץ שלל אירועים ומופעים שנותנים סיבה נוספת להגיע לפינה הקסומה בלב העיר. בתיאטרון הפתוח שבפארק מתקיימים במהלך סופי השבוע בקיץ קונצרטים של מוזיקה קלאסית, מופעי מוזיקה, הצגות תיאטרון, מופעי מחול וגם שלל הפעלות וסדנאות. ימי שישי בערב יוקדש למוזיקת דאנס, ימי שבת למופעי ג'אז ולקברט, ובימי ראשון יתקיימו הופעות של מוזיקה קלאסית, פופ, רוק ומוזיקת עולם.

לונדון: קרנבלים ואירועי חוצות
לונדון מתהדרת במגוון רחב של אירועים שמתקיימים בה במהלך הקיץ – קרנבלים, פסטיבלים, אירועי תרבות ועוד. האירוע המפורסם ביותר בעיר הוא קרנבל נוטינג היל שמתקיים מדי שנה בסוף אוגוסט בשכונת נוטינג היל. הקרנבל נוסד ב-1958 כדי להציג לתושבי לונדון את תרבותם הייחודית של המהגרים מטרינידד שהתגוררו בלונדון, ומאז הוא הפך לקרנבל השני בגודלו בעולם ולמסיבת הרחוב הגדולה באירופה. הקרנבל, שנמשך יומיים, כולל תחפושות, תזמורות קליפסו, תהלוכות צבעוניות והרבה שמחה. ב-2013 יתקיים הפסטיבל ב-25-24 באוגוסט.

קרנבל נוטינג היל. מסיבת הרחוב הגדולה בעולם

לונדון בקיץ היא לא רק חגיגות לטיניות. יש בעיר עוד מבחר עצום של אירועים שמתקיימים תחת כיפת השמיים ופתוחים לכולם. בסוף יולי (השנה בתאריכים 28-21 ביולי), מתקיים בעיר פסטיבל הגאווה, ששיאו במצעד הגאווה הססגוני שיתקיים ב-28 ביוני. המצעד כולל תהלוכה עם קרונות ראוותניים במיוחד, שמסתיימת בכיכר טרפלגר, שם מתקיימות הופעות של מוזיקאים, קומיקאים, די. ג'ייז ועוד. בשבוע שקודם למצעד יש בעיר מסיבות, תערוכות, פיקניק משפחות ועוד.

מי שמחפש בילוי קצת יותר רגוע יכול ליהנות מפסטיבל הקולנוע שבבניין סאמרסט. במשך שבוע הרחבה שבחזית הבניין הופכת לקולנוע פתוח, ועל מסך ענק מוקרנים סרטים בחינם. אפשר לשבת על רחבת הדשא וליהנות מצפייה בסרטים קלאסיים תחת כיפת השמיים.

קנדה: קיץ במונטריאול
החורף במונטריאול קר למדי, ולכן כשהעיר היפה מתעוררת משנת החורף שלה, היא עושה את זה בגדול. למבקרים בעיר בתקופת הקיץ נדמה כי בעיר יש חגיגה אחת גדולה – מגוון עצום של פסטיבלים ואירועים ממלא את חודשי הקיץ, רבים מהם מתקיימים באוויר הפתוח והכניסה למרביתם חופשית. זה מתחיל בפסטיבל הג'אז, הפסטיבל הכי מפורסם של העיר, שמתקיים בסוף יוני ותחילת יולי ומארח את כל השמות הגדולים בתחום. לצד הופעות בתשלום באולמות סגורים מתקיימות כ-350 הופעות תחת כיפת השמיים שהכניסה אליהן חופשית.

בהמשך מתקיימת בעיר התחרות הבינלאומית לזיקוקי דינור, במסגרתה טובי האמנים בעולם בתחום הזיקוקים מתחרים ביניהם על מופע הזיקוקים הצבעוני, המרשים והחדשני מכולם. נקודות תצפית טובות וחינמיות מהן ניתן להשקיף על השמיים מוארים בשלל צבעים נמצאות ליד מגדל השעון, בפארק Jean-Drapeau או מגשר Jacques-Cartier. ב-2013 התחרות תתקיים ב-28 ביוני – 2 באוגוסט.

זיקוקים בשמי מונטריאול

בחודש יולי מתקיים בעיר גם פסטיבל מונטריאול לאמנויות הקרקס, שמושך את טובי אמני הקרס בעולם, ושבמהלכו ניתן ליהנות, לצד הופעות בתשלום, מהופעות חינמיות תחת כיפת השמיים. פסטיבל הקרקס מתקיים במהלך 2014 ב-13-2 ביולי.

וזה עוד לא הכל – פסטיבל מרוץ סירות הדרקון (פארק jean-Drapeau, ב-27-26 ביולי), שכולל, בנוסף לצפייה במרוצים, גם הופעות, תערוכות, דוכנים והפעלות לילדים – הכל באווירה אוריינטלית, ובחינם; פסטיבל האופנה והעיצוב שבו תצוגות אופנה, הופעות ועוד אירועים שמתקיימים כולם תחת כיפת השמיים והכניסה אליהם חופשית; שוק איכרים בסגנון המאה ה-18 עם הרבה אמנים, מוזיקאים, מספרי סיפורים והפעלות לילדים ברוח התקופה, ועוד שפע של אירועים שבזכותם מונטריאול מכונה עיר הפסטיבלים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.