תפריט עמוד

בנגקוק: שוק צ'אטוצ'אק

שוק סוף השבוע צ'אטוצ'אק בבנגקוק הוא אחד השווקים הגדולים בתאילנד וגן עדן למחפשי מציאות. מה תוכלו למצוא כאן, איך לא תלכו לאיבוד וכיצד תתמודדו עם הלחות והצפיפות? כל מה שרציתם לדעת של השוק

בנגקוק נחשבת לאחד ממרכזי הקניות הגדולים והמשתלמים בעולם, עיר שחווית הקניות היא חלק בלתי נפרד מן הביקור בה. לתדמית הזו תורם במידה ניכרת שוק סוף השבוע צ'אטוצ'אק (Chatuchak ). זהו השוק הגדול ביותר בבנגקוק ואחד מהשווקים הגדולים בעולם. השוק, כפי שניתן להסיק משמו, מתקיים מדי סוף שבוע, בימים שבת וראשון. מה שמייחד את השוק הססגוני הוא הגודל והמגוון המסחרר. בשוק יש למעלה מ-15,000 דוכנים ומי שמגיע למקום בפעם הראשונה עלול לחוש מעט חסר אונים ולא לדעת לאן ללכת. גם כמות המבקרים העצומה עשויה לגרום לסחרחורת – כ-200,000 מבקרים בכל יום בו השוק פעיל, מהם כשבעים אחוז מקומיים. אחת הסיבה לפופולאריות הגבוהה של השוק בקרב המקומיים היא המחירים – למרות התיירים הרבים (כשלושים אחוז מהמבקרים), זהו לא שוק לתיירים והמחירים בהתאם. כאן אפשר למצוא מציאות אמיתיות, ואם מתמקחים, כמקובל, ניתן להוזיל את המחירים עוד יותר.

מה מוכרים?
בשוק מוכרים כל דבר שאפשר להעלות על הדעת, והמוכרים מגיעים מכל רחבי תאילנד. אפשר למצוא בשוק בגדים, נעליים, תיקים ואביזרי אופנה; ספרים מכל הסוגים במחירים זולים במיוחד; צמחים, עציצים וציוד לגינון; חיות מחמד; עתיקות; קרמיקה; מזכרות מוצרים לאספנים; מוצרים לעיצוב הבית ומוצרי טקסטיל כמו כריות, מגבות ושמיכות; ריהוט; כלי נגינה תאיים מסורתיים ועוד.

אם הרעב מתעורר במהלך הביקור במקום אפשר להשביע אותו באחת מ-400 המסעדות וחנויות המזון שבשוק בהן אפשר להתענג על האוכל התאילנדי המצוין וגם להצטייד להמשך הנסיעה. ההיצע כולל מנות מסורתיות מצפון תאילנד ודרומה, לצד מסעדות שמגישות אוכל יפני ואוכל וייטנאמי. לקינוח אפשר לקנות קינוחים מקומיים וחטיפים מתוקים, ובין לבין אפשר להתרענן בפירות אקזוטיים ובשייקים נהדרים. לצד אלה, יש אגף מזון שכולל, לצד פירות וירקות, דגים, בשר ועופות אותם ניתן למצוא בכל שוק, גם פריטים שלא בטוח שתרצו לפגוש על הצלחת, כמו צפרדעים וצבים.

קונים בשוק. בשוק יש כ-200,000 מבקרים בכל יום בו הוא פעיל

איך להתמצא?
השוק מחולק ל-27 אזורים ממוספרים, וברגע שמבינים את שיטת המספור קל יותר להתמצא בשוק. כך זה עובד:
אזור 1 – קמעות בודהיסטים, ספרים, מוצרים לאספנים, חנויות מזון ובתי קפה.
אזורים 4-2 – מוצרים לאספנים, מוצרים לעיצוב הבית, ציורים ועבודות חרס
אזורים 6-5 – בגדים ותכשיטים
אזורים 9-7 – עתיקות, ריהוט, קרמיקה ועבודות יד
אזורים 24-10 – בגדים, תכשיטים, מכשירי חשמל ומכשירים ביתיים אחרים, חיות מחמד
אזורים 19-17 – עבודות קרמיקה, מזון יבש וטרי
אזורים 26-22 – עתיקות, ריהוט ועבודות יד
אזור 27 – ספרים, מוצרים לאספנים, אוכל וממתקים

כמה טיפים
השוק ענק וקל מאוד ללכת בו לאיבוד. כדאי להצטייד בדוכן המידע שבכניסה לשוק במפת התמצאות. עם זאת, אם אינכם לחוצים בזמן, הרשו לעצמכם ליהנות משיטוט חסר מטרה בשוק, ותגלו הרבה הפתעות בדרך.
הלחות האופיינית לתאילנד מורגשת בשוק אף יותר מהרגיל, בשל הצפיפות הרבה. כדאי להתלבש בהתאם בבגדים קלילים ונוחים ולהגיע עם בקבוק מים (או להתענג על השייקים הטרופיים שנמכרים בדוכני השוק).
בשל גודלו של השוק אתם עשויים למצוא את עצמכם מכתתים רגליים במשך שעות ארוכות, ולכן כדאי לנעול נעליים נוחות.
כמו בכל מקום הומה תיירים, השוק מהווה מוקד משיכה לכייסים. שמרו על חפציכם האישיים.

איך מגיעים?
ברכבת BTS SkyTrain לתחנת MoChit או לתחנת Sapan Khwai; ברכבת התחתית לתחנת Kamphaeng Phet. אוטובוסים רבים מגיעים גם הם לשוק, ובהם 2,3,9,18,19,28,34,39,44,134,145,153,510,512,513.

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.