תפריט עמוד

שוק קמדן – בילוי לונדוני

בין שלל השווקים של לונדון בולט שוק קמדן האופנתי, שהוא שוק הרחוב הגדול בבריטניה ואחת מהאטרקציות הפופולריות בעיר. בנוסף לדוכנים של בגדים, עתיקות ורהיטים, השוק הוא מרכז בילויים פופולרי עם שפע של מסעדות, חנויות, בתי קפה ופאבים. המדריך המלא לשוק קמדן

לונדון היא עיר של שווקים. טיול בשווקי העיר הוא חלק אינטגרלי מהביקור בלונדון, וגם מי שלא מכור לקניות נהנה לטייל בשווקים ולספוג את האווירה המיוחדת . יש בלונדון לא מעט שווקים מעניינים, מוכרים יותר ופחות, אבל אחד השווקים האהובים בעיר הוא שוק קמדן, שנחשב לאטרקציה הרביעית בפופולריותה בלונדון. למעלה מ-150,000 מבקרים פוקדים את השוק מדי שבוע.

שוק קמדן, ששוכן בקמדן טאון, על תעלת נהר ריג'נט, מורכב למעשה מכמה שווקים נפרדים, בהם אפשר דוכני אופנה לצד דוכנים שמתמחים ברהיטים ובעתיקות. בסך הכל יש בשוק למעלה מאלף חנויות ודוכנים. הרחוב הראשי של השוק, Camden High Street, והמשכו, Chalk Farm Road, מלא בחנויות, מסעדות, בתי קפה ופאבים. הרחוב תוסס ומלא התרחשות בשעות היום וגם בערב, אחרי שהשוק נסגר.

השוק החל לפעול בשנת 1974, כשהשוק הראשון מבין החמישה הוא שוק קמדן לוק (Camden Lock), שבנוי באזור המחסנים שהיו ממוקמים לאורך תעלת ריג'נט. החל מאמצע שנות ה-70 הלך ופחת השימוש המסחרי בתעלה, ובשנת 1974 החל לפעול באזור שוק זמני. בשל הצלחת השוק הפך השוק לקבוע, ובוטלו תוכניות להרוס את המבנים לצורך בניית כביש מהיר במקום. עם הזמן אזור השוק הלך והתרחב והתווספו השווקים החדשים. גם ימי הפתיחה התרחבו: בעבר השוק פעל בסופי שבוע בלבד, אך בשנים האחרונות הוא פועל גם באמצע השבוע (אם כי במתכונת מצומצמת יותר).

שוק קמדן, שוק הרחוב הגדול בבריטניה | צילום: D. Piris, Flickr

קמדן לוק (Camden Lock)
קמדן לוק, הוא כאמור, הראשון שנפתח מבין השווקים של קמדן טאון, והמפורסם ביותר מבין השווקים. השוק המקורי היא שוק של מלאכת היד, אך במהלך השנים הוא הפך לשוק בגדים משומשים ולשוק פשפשים. בשנת 1991 התרחב השוק למבנה בן שלוש קומות שתוכנן על ידי ג'ון דיקינסון. זהו מבנה לבנים עם תקרת ברזל בסגנון ויקטוריאני התואם את יתר מבני השוק, שנבנו בשלהי המאה ה-19. השיטוט כאן הוא תענוג, וקשה שלא להתפתות לקנות משהו מהמבחר שמוצע בדוכנים: בגדים, תכשיטים, רהיטים ופריטי עיצוב לבית, תמונות ועבודות יד. הביקור בשוק הוא גם חגיגה לצרכני תרבות, עם מבחר גדול של ספרים, דיסקים, תקליטים וסרטים ישנים.

קמדן לוק וילאג' (Camden Lock Village)
שוק קמדן לוק וילאג', שממוקם לאורך תעלת ריג'נטס מזרחית לדרך צ'וק פארם (Chalk Farm Road), נקרא בעבר שוק תעלת קמדן (Camden Canal Market). השוק המקורי נהרס כמעט לחלוטין בשריפה שפרצה בפברואר 2008, ונפתח מחדש במאי 2009, לאחר שיפוצים ובניית כניסה חדשה, תחת השם קמדן לוק וילאג'. בשוק יש יותר מ-500 דוכנים וחנויות, בהם אפשר למצוא בעיקר בגדים, תיקים ותכשיטים ייחודיים, חדשים ומשומשים. דוכנים רבים בשוק מציעים אוכל אסייתי, הודי ומקסיקני במחירים מצחיקים.

שוק האורוות. קרוב ל-700 דוכנים וחנויות שמציעים מעתיקות ועד אופנה
שוק האורוות. מעתיקות ועד אופנה | צילום: Yann Leray, Flickr

שוק האורוות (Stables Market)
שוק האורוות, שקיבל את שמו משום שהמבנה בו הוא שוכן שימש בעבר כאורוות של חברת הרכבות מידנלנד ושל בית החולים הסמוך, הוא השוק הגדול ביותר מבין ששת השווקים, עם קרוב ל-700 דוכנים וחנויות. בתאים בהם התגוררו בעבר הסוסים, שוכנים היום הדוכנים שמציעים עתיקות, פריטים לאספנים, עבודות יד, רהיטים, תקליטים, חפצי אמנות, נעליים ובעיקר בגדים. השוק הוא גן עדן לכל מי שאוהב אופנה אלטרניטיבית, ויש בו מבחר עצום של בגדי וינטאג' לצד פריטי לבוש גותיים. זהו גם המקום לעשות בו פירסינג וקעקועים.

שוק רחוב באק (buck street)
השוק של רחוב באק הוא שוק לא מקורה שבו קרוב ל-200 דוכנים שמציעים בעיקר בגדים מכל הסוגים, לצד תכשיטים, בגדים ונעליים. בשוק הזה אפשר למצוא הרבה בגדים יד שנייה, לצד בגדים ותכשיטים של מעצבים שמוכרים במקום את מרכולתם. גם דיסקים ותקליטים יד שנייה אפשר למצוא בשוק הזה.

דוכן תיקים בקמדן לוק וילאג' | צילום: Diamond Geezer, Flickr

שוק רחוב אינברנס (Inverness Road)
רחוב אינברנס הוא ביתו של שוק קטן אך פופולרי של פירות וירקות שנמצא שם מאז ראשית המאה העשרים. בשנים האחרונות השוק שינה את אופיו – במהלך השבוע עיקר הפעילות היא של דוכני פירות וירקות שמציעים תוצרת טרייה ומשובחת, אבל בסופי שבוע משתלטים על האזור דוכנים שמוכרים בגדים, נעליים ומזכרות במחירי מציאה. השוק הוא ביתם של מגוון גדול של מסעדות וברים, ובלילות הוא הופך למרכז בילויים ובמועדונים של הרחוב מתקיימות מסיבות והופעות חיות.

אלקטריק בולרום (Electric Ballroom)
האלקטריק בולרום הוא אולם הופעות שאירח להקות פופולריות כמו בלר והקלאש. בסופי שבוע המקום משמש כשוק מקורה. בימי ראשון פועל במקום שוק אופנה, שמתמחה באופנה אלטרנטיבית, בגדים גותיים, בגדי וינטאג'ף רטרו ופאנק. בימי שבת מתקיים במקום, לסירוגין,  שוק סרטים ושוק מוזיקה עם תקליטים ודיסקים נדירים יותר ופחות.

מידע מעשי

מתי להגיע? מרבית העסקים בשוק פתוחים שבעה ימים בשבוע, בשעות 18:00-10:00, למעט האלקטריק בולרום שפועל רק בימי ראשון. בסופי השבוע השוק תוסס במיוחד וכל הדוכנים פועלים, אבל הוא עשוי להיות צפוף למדי. בשאר ימות השבוע האווירה יותר שקטה ורגועה, אבל כדאי לקחת בחשבון שחלק מהדוכנים לא פעילים (למרות שבשנים האחרונות הפעילות בשוק התרחבה מאוד באמצע השבוע).

איך להגיע? שווקי קמדן שוכנים בקמדן טאון, בצפון מערב לונדון. תחנות הרכבת התחתית הסמוכות הן Camden Town ו-Chalk Farm. לא מעט קווי אוטובוס עוברים גם הם בקרבת מקום, בהם הקווים: 24, 27, 29, 31, 134, 135, 168, 214, 253, 274. מומלץ לא להגיע לאזור ברכב שכן מקומות החניה באזור השוק מועטים.


לחצו להגדלה

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.