תפריט עמוד

אוסלו – שלווה נורווגית

זה אולי לא המקום המסעיר ביותר באירופה, אפילו לא בסקנדינביה. אבל אוסלו היא עיר שקל להעביר בה בנעימות כמה ימים, וגם דרך להתוודע אל אורח החיים הנורבגי, שהוא רגוע על גבול השעמום הנעים וההגון, לפני שיוצאים לכף הצפוני, לפיורדים, לברגן ולשאר הרפתקאות מסעירות.

אוסלו היא עיר ענקית בשטחה השוכנת בראש פיורד. חלק גדול מהמוזיאונים המעניינים נמצאים מחוץ למרכז, אולם התחבורה הציבורית אליהם טובה ויעילה. יחד עם זאת, הנמל והמצודה, נמצאים בטווח הליכה מרחוב קרל יוהן גטה (CARL JOHANS GATE), שהוא הציר הראשי של העיר המוביל מתחנת הרכבת דרך המרכז אל ארמון המלוכה.


סיור באוסלו

טיול הליכה במרכז העיר
מתחילים בתחנת הרכבת, משם הולכים לאורך מדרחוב קרל יוהן גטה, שבו בתי קפה וחנויות והוא אחד המקומות החביבים על נגני רחוב אירופים. מימין נמצאת הקתדרלה DOMMKIRKE מהמאה ה-17, ומאחוריה שוק אמנות. בהמשך, בניין הפרלמנט STORTINGET, שבקיץ מתקיימים בו סיורים ללא תשלום. בהמשך מגיעים לכיכר העיר, שבה מזרקות יפות, ולתיאטרון הלאומי שבחזיתו עומדים שני פסלים – אחד מהם של איבסן והשני של מחזאי פחות מוכר בעולם, ביורנסון. יורדים ברחוב האוניברסיטה עד לבניין העירייה האדום בעל שני המגדלים, הידוע בשם RADHUS ונמצא מול הנמל. בפנים יש תצוגות מתחלפות וציורי קיר גדולים. אפשר לסייר בנמל או לחזור בחזרה למרכז העיר.


התיאטרון הלאומי

המצודה של AKERSHUS – המצודה הנמצאת בצדו המזרחי של הנמל משקיפה אל המפרץ והעיר. היא נבנתה במאה ה-14, ובמהלך מלחמת העולם השנייה שימשה את הנאצים ככלא וכמקום הוצאה להורג של אסירים. כיום שוכן כאן מוזיאון המחתרת הנורווגית. בצד אחר של המצודה נמצא מוזיאון כריסטיאנה (כפי שנקראה העיר במאה ה-17) ובו תצוגות של תולדות העיר. בתקופת הקיץ נערכים במצודה קונצרטים והופעות תיאטרון.

חצי האי ביגדאוי (Bygdøy) – תיירים נוהרים לכאן כדי לבקר בשפע המוזיאונים שבחצי האי, שנמצא מעבר למפרץ אוסלו. אפשר להגיע לכאן בנסיעת מעבורת קצרה. בין המוזיאונים הנמצאים כאן:

מוזיאון הפולקלור: עיקר העניין נמצא בחלק החיצוני שמציג מבנים שונים, בהם בתי מגורים, כנסייה, טחנות ואסמים, מרחבי נורווגיה שסודרו על פי אזורים. התצוגות הפנימיות כוללות מוצגים על תרבות הלאפים וריהוט נורווגי.


חצי האי ביגדאוי

מוזיאון ספינות הויקינגים: מכיל שלוש ספינות ויקינגיות מהמאה ה-9, שהתגלו באתר קבורה פולחני בדרום נורווגיה. הן שימשו כקברי אצילים שהוסעו למסעם בעולם הבא מצוידים בכל צרכיהם כולל מזון, משרתים ואוצרות רבים. הספינה המרשימה מבין השלוש היא ה-Oseberg, שככל הנראה היתה ספינת קבורה של אשת ראש שבט ויקינגי. אורכה 21 מטרים ו-30 שייטים נדרשו כדי להשיט אותה, כפי שניתן לראות מהחורים המיועדים למשוטים. האוצר שהתגלה בה מוצג בחלקו האחורי של המוזיאון.

מוזיאון קון טיקי: מוזיאון שהוא עדות לרוח הוויקינגית של החוקר והנוסע הנורוגי תור היירדאל (Thor Heyerdahl), שביצע כמה מסעות נועזים על מנת להוכיח תיאוריות מסע מעניינות. בין השאר, הוא ערך מסע על הקון טיקי, רפסודת בלזה המוצגת כאן ואשר עליה חצה ב-1947 את האוקיינוס השקט כדי להראות שהתושבים הראשונים של פולינזיה הגיעו מתרבות של אחרי האינקה בפרו. עוד ספינה המוצגת כאן היא ספינת הגומא רע 2, שאיתה חצה את האוקיינוס האטלנטי ב-1970 כהוכחה ליכולתן של ספינות הגומא המצריות לצאת מתחום הים התיכון.

מוזיאון פראם: מחוץ למוזיאון Fram נמצאת ספינה בשם גאג'ואה, שבה הפליג רואלד אמונדסן ב-1906 במעבר הצפוני-מערבי. הספינה שבמוזיאון מאפשרת מבט מרתק אל תקופת המסעות והחיים של מגלי הקטבים בתחילת המאה ה-20.
מוזיאון הימאות: לטעמי, זהו המוזיאון הזה מעניין פחות מהאחרים. הוא מכיל חפצי ימאות, דגמי ספינות וסירות דייגים. שווה להגיע הנה בתום סיור המוזיאונים כדי לשבת לבית הקפה במרפסת העליונה.

פארק הפסלים ויגלאנד

פארק הפסלים ויגלאנד (Vigeland)
פארק הפסלים הוא יצירתו המדהימה של הפסל הנורווגי גוסטאב ויגלאנד, שיצר בין השנים 1943-1924. שורה ארוכה של דמויות אדם בגודל טבעי מובילה למזרקה יפהפייה הנתמכת על ידי גולית ענק מברונזה. בסמוך נמצא אובליסק המתנשא לגובה של 20 מטר וסביבו דמויות מגרניט המייצגות את מעגל החיים, כפי שראה אותו הפסל. אל הפארק אפשר להגיע בחשמליות מספר 12 ו-15 מהמרכז.

מוזיאון מונק (Munch)
המוזיאון הוא עדות לפועלו של הצייר הנורווגי הידוע ביותר, גוסטב מונק. המוזיאון מכיל ליטוגראפיות, עבודות עץ ומאות ציורים ורישומים, שהידועים בהם "הצעקה" (יש כאן כמה עשרות גרסאות שצייר מונק), "הילד החולה", "עובדים בדרכם הביתה", "חריש אביב" ועוד. כתובת: Tøyengata 53.

מקפצת הסקי (Holmenkollen)
למבט מרהיב על אוסלו והפיורד טפסו על הרכס מעל לעיר, שם ממוקמת מקפצת הסקי. דמי הכניסה כוללים גם ביקור במוזיאון הסקי.


לחצו להגדלה


נורווגיה: מקומות מופלאים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.