נחל ברק – סולמות וחבלים

טיול בנחל ברק, ערוץ קניוני בלב הערבה, מתאים למשפחות שאוהבות לטייל. המסלול כולל הליכה ושימוש בסולמות וחבלים, ולכן אינו מתאים לילדים קטנים.

למסלול נחל ברק

מתחילים בנסיעה על כביש הערבה דרומה, כשמונה ק"מ מדרום לישוב צוקים, בק"מ ה-115, פונים מערבה לפי השלט "נחל ברק". מאפסים את מד המרחק ונוסעים בדרך עפר נוחה, המתאימה לרכבים פרטיים, שמסומנת בסימון שבילים כחול.

בתמונה זו ובבאות אחריה – ממראות וחוויות הטיול | צילומים: שבילים במדבר

עוברים את חניון הלילה. מצד שמאל לדרך נמצא קידוח מים: זהו קידוח עמוק מאוד (מעל 1,000 מטר) והוא מפיק 200 קוב מים בשעה; חום המים קרוב ל-60 מעלות. ממשיכים בנסיעה על הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול עד שלט ימינה המורה על ציר המעיינות. כאן אנו מצטרפים לקטע משביל ישראל. ממשיכים ישר על הדרך המסומנת בסימון כחול, בודקים את מד המרחק – לאחר תשעה קילומטרים מגיעים לשלט קטן המורה "חניה", ושם נחנה את הרכב.

נועלים נעלים נוחות להליכה, מצטיידים במים לכל המשפחה ומתחילים בהליכה בנוף ערבה מקסים. תחילת הקניון מלווה בעצי שיטה רבים. לאחר הליכה של כ-45 דקות נגיע למסלול המעגלי של הקניון.

מומלץ להתחיל בעלייה על המצוק, השביל מסומן בסימון שבילים ירוק. לאחר כרבע שעה מגיעים לפיצול שבילים: פונים ימינה לאורך המצוק תוך תצפיות מרהיבות לתחתית הקניון.

הליכה בת כמה דקות בשביל מובילה אותנו לקניון. בירידה בקניון נעזרים ביתדות, סולמות וחבלים הקבועים במקום. לאחר כחצי שעה הליכה, יבצבצו עצי השיטה הסלילנית המעידים כי הגענו לתחילת המסלול המעגלי. לאחר מנוחה בצילם של העצים חוזרים למגרש החניה.

המפה באדיבות המרכז למיפוי ישראל ו"עמוד ענן"

לחצו להגדלה
הכתבה באדיבות "תיירות בערבה"