תפריט עמוד

שמורות הטבע היפות של תאילנד

תאילנד היא גן עדן לחובבי טבע. ברחבי המדינה יש יותר ממאה פארקים לאומיים שבהם אפשר לפגוש את הטבע במיטבו: יערות ירוקי עד, נהרות ומפלים, צוקים קרסטיים, מערות נטיפים, חופים ומגוון עצום של בעלי חיים וציפורים

תאילנד ידועה בחופים הטרופיים היפים שלה, שמזמינים לבטלה מוחלטת עם כוס משקה קוקוס ביד, אבל לא פחות מכך היא גן עדן לחובבי טבע. ברחבי תאילנד יש יותר ממאה פארקים לאומיים בהם אפשר לפגוש את הטבע התאילנדי במיטבו: יערות ירוקי עד, פסגות נישאות, נהרות ומפלים, צוקים קרסטיים, מערות נטיפים, חופים ומגוון עצום של בעלי חיים וציפורים. למרות שיש ביקורת על פיתוח יתר בפארקים, ורובם אכן מציעים תשתיות נוחות ומקומות לינה, עדיין אפשר ליהנות בשמורות האלה מטבע פראי. הנה כמה פארקים נבחרים ברחבי המדינה.

מפלים מרהיבים ביופיים בפארק הלאומי קאו יאי | צילום: Chris huh, GFDL

מרכז ומזרח תאילנד

קאו יאי
הפארק הלאומי קאו יאי (Khao Yai) הוא השני בגודלו בתאילנד (משתרע על שטח של 2,168 קמ"ר), והביקור בו מהווה הזדמנות מצוינת לראות יער גשם אמיתי, במיוחד עבור מי שלא יכול להרחיק עד הצפון, שכן לפארק ניתן בקלות יחסית מבנגקוק, וישנם אפילו טיולי יום מבנגקוק לפארק (למרות שמומלץ להקדיש לו כמה ימים). הפארק משתייך לארבעה מחוזות, כאשר רובו שוכן במחוז נאקון ראצ'סימה (Nakhon Ratchasima), אך חלקים ממנו שוכנים גם בסאראבורי (Saraburi), פראצ'ינבורי (Prachinburi) ונאקון נאיוק (Nakhon Nayok). בשטח הפארק יש יערות ירוקי עד שמהווים את ביתם של למעלה מ-3,000 מיני צמחים, 320 מינים של ציפורים ומינים רבים של בעלי חיים בהם דב שחור אסיאתי, פילים, טיגריסים, קופים, צבאים, חזירי בר ועוד. בנוסף לחיי בר עשירים הפארק מציע למעלה מחמישים קילומטר של מסלולי הליכה, מגדלי תצפית, מערת עטלפים וגולת הכותרת – אינספור מפלים מרהיבים ביופיים בגבהים שונים.

פיל בשמורת קאו יאי | צילום: Kawpodmd, GFDL

פארק ארואן
הפארק הלאומי ארואן (Erawan National Park), הידוע גם כשמורת מפלי ארואן, הוא אחד מהפארקים הפופולאריים בתאילנד. אחת הסיבות לכך היא נגישותו לבנגקוק – הפארק נמצא במחוז קנצ'אנאבורי, כשלוש שעות נסיעה מבנגקוק, וניתן להגיע אליו במסגרת טיול יום מבנגקוק. הסיבה השנייה היא המפלים הנפלאים שבשטח הפארק – סדרה של שבעה מפלים מדורגים שנופלים לבריכות צוננות להפליא בצבע טורקיז, מה שמעבר ליופי מהווה תענוג קריר בחום ובלחות שאופייניים לתאילנד. לאורך המפלים יש שביל הליכה מסודר, אם כי חלקלק משהו, שאורכו כשלושה קילומטרים והוא עובר בנוף של יער גשם סבוך. בשטח השמורה יש גם מערות שכדאי לבקר בהן. בשמורה חיים בעלי חיים שונים, הבולטים שבהם הם הקופים.

הפארק הלאומי ארואן, אחד מהפארקים הפופולריים בתאילנד

צפון תאילנד

הפארק הלאומי דוי סוטפ-פוי
הפארק הלאומי דוי סוטפ-פוי (Doi Suthep-Pui), ששוכן במרחק 16 קילומטרים מצ'יאנג מאי, מהווה טיול יום פופולרי מהעיר. הפארק משתרע על פני 262 קמ"ר שבהם יערות ושלוש פסגות מרכזיות – דוי סוטפ (Doi Suthep), דוי בואקה (Doi Buakha) ודוי פוי (Doi Pui), שהינה הגבוהה שבהן, ומתנשאת לגובה 1,685 מטר מעל פני הים. ברחבי הפארק יש שבילי הליכה, מפלים (בהם מפל נמטוק הואיי (Namtok Huai) היפה), ולמעלה מ-300 מינים של ציפורים, לצד חזירי בר, קופי מקק ויונקים קטנים נוספים. ייחודו של הפארק בכך שהוא מציע למבקרים בו הרבה יותר מטבע. הפסגה דוי סוטפ קרויה על שמו של הנזיר סודווה שחי במשך שנים רבות על מדרונות ההר. ליד הפסגה נמצא מקדש פרה טאט דוי סוטפ (Wat Phra That Doi Suthep) שנבנה ב-1383 ונחשב לאחד המקדשים החשובים ביותר בצפון תאילנד. במרכז המקדש יש סטופה מצופה זהב. למקדש ניתן להגיע לאחר טיםוס בגרם מדרגות תלול או ברכבל ונשקפים ממנו נופים נפלאים של העיר. מוקדי עניין נוספים בשטח הפארק הם ארמון החורף (Phu Phing Palace) מ-1962 שלו גנים היפים, והכפר דוי פוי של בני שבט המונג, שבו שוק קטן של עבודות יד ומזכרות ומוזיאון זעיר שמספר על שבטי ההרים ועל תהליך ייצור האופיום.

יערות ופסגות בפארק הלאומי דוי סוטפ-פוי

הפארק הלאומי דוי אינתנון
כשישים קילומטר ממערב לצ'אנג מאי שוכן הפארק הלאומי דוי אינתנון (Doi Inthanon), המכונה גם "הגג של תאילנד", בשל העובדה שבשטחו נמצא ההר הגבוה ביותר בתאילנד שמתנשא לגובה של 2,565 מטר מעל פני הים. בפסגת ההר ניתן ליהנות ממזג אוויר קריר שמהווה מפלט נעים מהחום והלחות האופייניים לתאילנד. בשטח הפארק יש הרים ויערות ירוקי עד, מפלים מקסימים, שלל פרפרים צבעוניים ויותר מ-360 מיני ציפורים. לא כדאי לפספס את מערת הנטיפים בריצ'ינדה (Brichinda) ואת מפל מאה יה (Mae Ya) הגולש על פני מדרגות סלע מגובה של 260 מטר, והינו היפה ביותר ממפליו הרבים של הפארק. בשטח הפארק נמצאים כפרי שבטי ההרים מאו וקארן וכדאי מאוד לבקר בהם. הפארק מציע גם מסלולי הליכה רבים בדרגות קושי שונות.

פרפר צבעוני להפליא בפארק דוי אינתנון | צילום: JJ Harrison, GFDL

הפארק הלאומי נאם נאו
הפארק הלאומי נאם נאו (Nam Nao) ששוכן בגבול המחוזות צ'יפום ופתשבון בצפון תאילנד, נחשב לאחד הפארקים היפים במדינה, וזה לא מעט במדינה עתירת פארקים וטבע כתאילנד. הפארק משתרע על פני שטח של קרוב ל-1,000 קמ"ר של יער הררי מגוון, שכולל יער ירוק עד בהרים, יער אלונים ואורנים ברמות ובגבעת ויער במבוק צפוף בעמקים ליד הנהרות. שלושה נהרות זורמים בשטח הפארק, ויש בו מוקדי עניין נוספים כמו מפלים יפים ומערות. בפארק מתגוררות חיות בר רבות, כמו פילים אסיאתיים, דובים מלאיים, נמרים וטיגריסים, אם כי נדיר למדי לראותם. לצד אלה יש בעלי חיים כמו צבאים וקופי גיבון, שהסיכוי לפוגשם גבוה יותר.

יער במבוק בשמורת נאם נאו | צילום: spreesprotte, GFDL

דרום תאילנד

קאו סאם רוי יוט
פארק קאו סאם רוי יוט (Khao Sam Roi Yot), מדרום-מזרח לבנגקוק, משתרע על פני שטח של 98 קמ"ר, והוא אחד מהפארקים הלאומיים הקטנים בתאילנד. אך למרות זאת מדובר בפארק יפהפה ומגוון להפליא. פירוש שמו של הפארק הוא "ההר עם 300 הפסגות", וכשרואים את ההרים הירוקים (הגבוה שבהם מתנשא לגובה 605 מטר) ואת צוקי אבן הגיר שמזדקרים מן החוף, אפשר להבין מדוע זכה הפארק לשם זה. מלבד ההרים והצוקים, יש בפארק חופים יפים עם חול לבן ורך, מערות, ביצות ובריכות מים מתוקים, שחלקן הוסבו לבריכות שרימפס וצמחיית מנגרובים עשירה. עולם החי כולל קופי לנגור, קופי מקוק, נמיות, דרבנים, וכ-300 מינים של ציפורים. בפארק יש כמה שבילי הליכה נופיים שמטפסים לפסגות ומציעים תצפית נהדרת על קו החוף.

שיט בקאנו בשמורת קאו סוק | צילום: אייסטוק

קאו סוק
בתאילנד יש לא מעט יערות גשם, אבל בשביל לראות יער גשם עבות ופראי עם תחושה של ג'ונגל אמיתי כדאי להגיע לשמורת קאו סוק (khao Sok) שבמחוז סוראט תאני בדרום תאילנד.השמורה נמצאת במרחק של פחות משלוש שעות נסיעה מפוקט אבל מציעה עולם שונה לגמרי. בשטח השמורה, שמשתרעת על פני 739 קמ"ר, נמצא יער הגשם הגדול ביותר בדרום תאילנד. הנופים בפארק מרהיבים וכוללים, בנוסף ליער העבות, מפלי מים, נחלים שוצפים, צוקים נישאים מאבן גיר, מערות נטיפים ואגמים מרהיבים ביופיים. בנוסף לכל אלה, השמורה מהווה בית למינים רבים של בעלי חיים, כמו דובים, טיגריסים, פילי בר, קופי מקוק וגיבון ומינים רבים של ציפורים. בשמורה גדל גם פרח הרפלסיה, הפרח הגדול בעולם, שמגיע לקוטר של עד מטר ולמשקל של עד עשרה קילוגרמים. בשטח הפארק אפשר לעסוק במגוון פעילויות – מטרקים בג'ונגל, דרך טיול בג'יפ או טיול על גבו של פיל ועד לשיט בקאנו בנהר או חתירה בקיאק באגם.

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.