תפריט עמוד

התחושה שאנחנו מתקרבים למקום שונה ומלהיב התחילה כבר בדרך המובילה לנצרת – כביש 60 בין צומת אכסאל לנצרת הפך למפגן הנדסי מרשים, עם מנהרות וגשרים חדשניים שמביאים את המבקר באופן מהיר ויעיל אל ראשו של ההר, משם מתחילה הגלישה התלולה אל עבר רחוב פאולוס השישי ואל לבה של העיר העתיקה של נצרת. רסיסי הגשם והערפילים שליוו אותנו בדרכנו אל כיכר המעיין היפהפייה הוסיפו לאווירת חו"ל קסומה.

הכביש לנצרת. כמעט חו"ל | צילום: בית ספר מקיף אלקפזה "גליל נצרת", ויקישיתוף

העיר העתיקה של נצרת יפה ומרתקת כל השנה, ועוד יותר מכך בתקופה זו, כשהאוויר חד וצלול להפליא ורחובותיה המרוצפים מתמרקים ומתקשטים לכבוד חג המולד. במקום שבו מרים קיבלה את הבשורה כי היא עומדת להרות מרוח הקודש (היריון שהסתיים בלידתו של ישו לא בנצרת, אלא דווקא בבית לחם) נערך בכל שנה שוק חג מולד מסורתי, ממש כמו שאפשר למצוא בכיכרות הערים באירופה. בארבעת ימי השוק הססגוני נצרת מנצנצת בשלל אורות וקישוטים ובלב העיר העתיקה מוצבים דוכנים רבים לממכר קישוטים ומתנות לחג, שמושכים אליהם המונים באווירת חג עליזה. גם מקומו של סנטה קלאוס לא נפקד, בזקנו הלבן וצחוקו המתגלגל שמשמח את הילדים (שוק חג המולד, 18-15 בדצמבר).

את הביקור בנצרת מומלץ להתחיל ולסיים בכיכר המעיין. אין טעם לנסוע במכונית ברחובות הצרים והחד-סיטריים; בסביבת הכיכר יש כמה חניונים ומומלץ להשאיר באחד מהם את הרכב ולצאת ברגל. בשולי הכיכר נמצאת כנסיית הבשורה האורתודוכסית (לא לבלבל עם בזיליקת הבשורה הגדולה ממנה פי כמה, שאליה נגיע בהמשך הדרך). הכנסייה הקטנה, שהכניסה אליה עוברת בחצר פנימית יפה, מעוטרת בשלל ציורים ואיקונות, ובעומקה נשמע קולו המפכפך של המעיין. כאן, על פי האמונה היוונית-אורתודוכסית, בישר המלאך גבריאל למרים כי היא עומדת ללדת.

בית מידות בעיר העתיקה של נצרת | צילום: ג'אדה מרואת, ויקישיתוף

מכאן ממשיכים לאורך נתיב הצליינים (רחוב 6089) אל עיריית נצרת ובניין המוסקוביה, מבנה אבן מרשים בן מאה שנה ששימש אכסניה לעולי רגל רוסים וכיום נמצאת בו תחנת משטרה. הדרך ממשיכה ועולה אל כיכר הבישוף ואל הבישופייה, מקום מושבו של הבישוף היווני אורתודוכסי – בניין לבן בסגנון יווני. ממשיכים במעלה הרחוב אל בית הפולקלור המשמש כמוזיאון לתיעוד החיים באזור במאה ה-19 (הכניסה כרוכה בתשלום).

יורדים בסמטה המקבילה לדרך שבה טיפסנו לבית הפולקלור אל כמה שווקים תוססים ומלאי עניין – שוק הכלות, שבו מוכרים כל מה שדרוש לכלה, משמלה צחורה ועד תכשיטים נוצצים, שוק הירקות והשוק העירוני שם אפשר למצוא הכל מכל: בגדים ובדים, צעצועים ומשחקים, דברי מתיקה ופיצוחים ועוד ועוד. בכיכר השוק עומד המסגד הלבן, שצריחו הדקיק מזדקר לשמים. לפני שאתם עוזבים את אזור השוק, אל תוותרו על הכנפה הנהדרת (יש אומרים הטובה בעולם) ושאר דברי המתיקה המזרחיים שמוצעים פה למכירה.

מהשוק מובילה סמטה מתפתלת אל עבר בזיליקת הבשורה המפוארת, שנבנתה לפני כחמישים שנה על שרידיה של כנסייה ביזנטית מהמאה החמישית לספירה. הבזיליקה פתוחה בכל יום, פרט לימי ראשון, בין השעות 8:00 ל-17:00. בתוכה אפשר להתרשם מפסיפסים צבעוניים המתארים תמונות מחיי המשפחה הקדושה. במפלס התחתון נמצאת מערת מרים, שם, על פי האמונה הקתולית, קיבלה מרים את הבשורה על הריונה.

בתום הביקור בבזיליקה אפשר לעצור לארוחה באחת המסעדות באזור השוק או לחזור בדרך הבשורה אל כיכר המעיין. אם עוד לא הבנתם את זה קודם, כאן תגלו סופית שנצרת מציעה הרבה יותר מחומוס ושיפודים. הכיכר רחבת הידיים מוקפת במסעדות נחמדות ובתי קפה מצוינים. אנחנו התאהבנו ב"ביאת", בית קפה נאה, עם כמה חללים פנימיים ומרפסת. האוכל המצוין והאווירה הנעימה החזירו אותנו לכאן פעם נוספת, לכוסית שלפני השינה, לצדם של צעירי העיר המעודכנים שגודשים את המקום.

הכניסה ל"וילה נצרת", מלון בוטיק ששופץ ביד אוהבת | צילום: שרבל קמוע

את הלילה עשינו ב"וילה נצרת", מלון בוטיק חדש ומקסים שנמצא צעדים ספורים מכנסיית הבשורה האורתודוכסית. המלון, בבעלותם של אמיר וננסי שחאדה, היה בגלגולו הקודם בית ספר יסודי, וכיום הוא מכיל 18 חדרים הפרושים על שתי קומות. אמיר, אדריכל במקצועו, שקד במשך שנה על שיפוצו, והיד האוהבת שלו ניכרת בכל פינה: באבנים החשופות, בדלתות המסיביות, ברצפות העץ, בחלונות המקושתים המעוטרים בזכוכיות מצוירות, בכדי החרס השופעים צמחייה. החדרים מרוהטים בפשטות ובנוחות, ולמרות שאין פה אמבטיה או ג'קוזי, ראש המקלחת אדיר הממדים הקשה עלינו להקפיד על משטר מים… ארוחת הבוקר מוגשת בחצר פנימית יפה וכוללת לחמים, גבינות, ירקות, ריבות ושתייה חמה וקרה. לכך הצטרפה חביתה עם נענע ובצל ירוק שאמיר טיגן לנו, מה שהצריך התרווחות נינוחה לפני שאפשר היה לצאת לדרך. בימים אלו נשלמות העבודות על הבר הגדול והמושקע שייפתח על גג המלון ומבטיח מקום בילוי נעים גם בשעות הערב והלילה.

וילה נצרת
כיכר המעיין, רחוב 6056 מס' 1, סמוך לכנסיית הבשורה האורתודוכסית
טלפון להזמנות: 04-6000569


צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנצרת

עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת
עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת

רוב המטיילים המגיעים לנצרת נשארים בעיר העתיקה ובאזור השוק, ויש לכך הרבה סיבות טובות. אבל יש גם סיבות מצוינות לעלות אל ראש הר כדי להשקיף על עמק יזרעאל מצד אחד ומהצד השני – על בתי העיר הגולשים בצפיפות ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...

חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן
חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן

נצרת, אחת הערים החשובות בעולם הנוצרי, מציינת את חג המולד בשלל אורות וקישוטי חג, עצי כריסטמס עטויים בשלג מלכותי ותהלוכת חג מסורתית. זוהי הזדמנות נהדרת לבקר בעיר ולהכיר את אוצרותיה הרבים ואת פינות החמד המסתתרות בסמטאותיה