תפריט עמוד

חלומות: איים טרופיים קסומים

צמחייה עשירה, חופים לבנים וים טורקיז - זהו רק קמצוץ ממה שמציעים איים טרופיים ברחבי העולם. הנה עשרה איים טרופיים, שבכל אחד מהם תוכלו לחוות חופשה מהחלומות, ועד שזה יקרה, תמיד אפשר לפנטז על חופשה כזאת

זה מתחיל בצמחייה עשירה, חופים לבנים וים טורקיז, אבל בהחלט לא מסתיים שם. ברחבי העולם פזורים המוני איים טרופיים שמתהדרים בשלושת הדברים הללו עם עוד המון תוספות נהדרות, כמו אתרי צלילה מצוינים, אפשרויות גלישה מלהיבות, שמורות טבע ייחודיות, תרבות מקומית מרתקת ועוד ועוד. לפניכם עשרה איים טרופיים, שבכל אחד מהם תוכלו לחוות חופשה מהחלומות על החוף, מול מים צלולים, אבל זאת רק ההתחלה – בכל אחד מהאיים האלה יש גם שפע של אתרים מעניינים ואטרקציות מושכות.

האיים המלדיביים: גן עדן לצוללים

הרפובליקה של האיים המלדיביים משתרעת על 1,192 איים באוקיינוס ההודי, מתוכם רק כ- 200 איים מיושבים. וכשמונים איים נוספים משמשים למטרות נופש בלבד – כל אתר נופש ממוקם על אי משלו, שאינו מיושב, מאחר שהממשל מעדיף לחצוץ בין המקומיים לתיירים כדי להימנע מהשפעותיה של התיירות על תושבי המדינה המוסלמית. האיים הקטנים מפוזרים לאורך כ-820 קילומטר ומתחלקים לקבוצות שכל אחת מהן מסודרת כטבעת סביב לגונה. האיים מוקפים בשוניות אלמוגים ומכוסים ביערות טרופיים, ובחופים יש חול לבן ורך ועצי קוקוס.

אתר נופש במלדיביים. כל אתר נמצא על אי משלו, ברבים מהם בקתות האירוח נמצאות ממש על המים

אתר נופש במלדיביים. כל אתר נמצא על אי משלו, ברבים מהם בקתות האירוח נמצאות ממש על המים

האיים המלדיביים הם גן עדן לצוללים. כמות אתרי הצלילה המעניינים היא עצומה, והמים הצלולים מלאים בכרישים, לווייתנים, צבי ים, אלמוגים, מלפפוני ים, דגים בשלל צבעי הקשת, מנטה ריי ואפילו שרידי ספינות. האיים פופולריים גם בקרב גולשים.

ישנם כשמונים איים שמשמשים למטרות נופש בלבד – כל אתר נופש ממוקם על אי מבודד משלו, שאינו מיושב, מאחר והממשל מעדיף לחצוץ בין המקומיים לתיירים כדי להימנע מהשפעותיה של התיירות על תושבי המדינה המוסלמית. המלונות כולם יוקרתיים ומפנקים, ורבים מהם מפורסמים בכך שהווילות בהן לנים האורחים עומדות על כלונסאות ממש בתוך המים. הנופשים מחלקים את זמנם בין צלילה ושנירקול, ספורט ימי, רביצה בחוף הים, טיפולי ספא והרבה מנוחה.

פינוקים בסגנון המלדיביים

מה לעשות ולראות? כאמור, חוויית הביקור באיים המלדיביים סובבת ברובה המוחלט סביב אתרי הנופש. כמעט כל התיירים המגיעים אל המדינה מזמינים חבילה באחד מאתרי הנופש, ומבלים את כל חופשתם באי בו הוא ממוקם. מאתרי הנופש יוצאים סיורים מאורגנים שכוללים דיג, שנירקול, צפייה בדולפינים, או פיקניק רומנטי באי מבודד לחלוטין. כדי להכיר קצת יותר את התרבות המקומית כדי לבקר בבירה מאלה (Male), שתופסת אי שלם. בעיר מתגוררים כרבע מתושבי המדינה וזהו המקום היחידי במלדיבים שיש בו בנייה לגובה. במאלה כדי לבקר בנמל הדיג בו הסירות המקומיות פורקות מדי יום את שלל הדיג, בשוק הדגים, בשוק המקומי, במוזיאון הלאומי ובמרכז האיסלאם שמעוטר בכיפת זהב נוצצת.

אתרי הצלילה במלדיביים הם מהטובים בעולם

אתרי הצלילה במלדיביים הם מהטובים בעולם

איי סיישל: שמירה קפדנית על הטבע

איי סיישל כוללים כ-115 איים (מהם שלושים מיושבים) באוקיינוס ההודי, ממזרח לאפריקה. האיים מכוסים ביערות טרופיים ויערות מנגרובים, בהם חיים צבי יבשה ענקיים ומינים רבים של ציפורים, חלקם אנדמיים לסיישל. במים הצלולים שמקיפים את האיים יש שוניות אלמוגים מרהיבות. חופשה באיי סיישל היא התגשמות הפנטזיה על חופשה באי טרופי. כאן ניתן להגשים את הפנטזיה בתנאים אידיאליים: האיים הקסומים מפותחים דיים כדי לספק את כל הצרכים של התייר המפונק, אך לא מפותחים מדי. אין בהם בנייה לגובה, השמירה על הטבע והסביבה קפדנית והמחירים היקרים מגבילים את מספר התיירים, כך ששום מקום לא צפוף והמוני מדי. היעדר מחלות טרופיות ורמת פשיעה נמוכה מאוד תורמים גם הם לתחושה של חופשה נטולת דאגות.

חיוך צבי. באיי סיישל חיים צבי יבשה ענקיים ומינים רבים של ציפורים, חלקם אנדמיים לסיישל

חיוך צבי. באיי סיישל חיים צבי יבשה ענקיים ומינים רבים של ציפורים, חלקם אנדמיים לסיישל

מה לעשות ומה לראות? מאהה (Mahe) הגדול והמיושב מכולם ובו נוחתות גם הטיסות הבינלאומיות. במאהה אפשר לבקר בויקטוריה, עיר הבירה הקטנה בעולם, שעם האטרקציות המעניינות בה אפשר למנות את הגנים הבוטניים, המוזיאון הלאומי להיסטוריה והשוק הקטן והצבעוני. במאהה יש חופים יפים, כשהמבודדים שבהם נמצאים בדרום האי. כדאי לטייל גם ביער הצפוף של הפארק הלאומי Morne Seychellois, שבו יש מסלולי הליכה נהדרים, ובכפרים המקומיים. ממאהה ניתן לצאת לטיול שיט בשמורה הימית (Ste Anne Marine Park), בה יש שישה איים ועולם תת מימי עשיר.

החוף היפה ביותר בסיישל (ויש האומרים שגם בעולם כולו), Anse Source D'Argent

החוף היפה ביותר בסיישל (ויש האומרים שגם בעולם כולו), Anse Source D'Argent

פרלין הוא השני מבין איי סיישל בשטחו ובמספר תושביו. הוא שליו בהרבה ממאהה ומפותח פחות ממנו. בנוסף לחופים יפים, האטרקציה העיקרית בפרלין היא שמורת ואל דה מאי (Valle de Mai), יער בו גדלים דקלים נדירים מסוג Coco del Mar, שהם אנדמיים לסיישל, לצד אננס בר, עץ הלחם, תמרהינדי ומינים רבים של ציפורים. היער הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מפרלין אפשר לשוט לאי קוזן (Cousin), אי גרניטי ומיוער שהוכרז כשמורת טבע ומשמש כביתן של עשרות אלפי ציפורים. אי נוסף שכדאי לבקר בו הוא לה דיג, אי ציורי ושליו שאין בו תנועת מכוניות ואמצעי התחבורה העיקריים בו הם אופניים ועגלות רתומות לשוורים. בלה דיג יש מטעי קוקוס ווניל, בתי אחוזות קולוניאליים וחופים נפלאים, בהם החוף היפה ביותר בסיישל (ויש האומרים שגם בעולם כולו), Anse Source D'Argent, שבו חול לבן ורך, צמחייה טרופית, מי טורקיז וסלעי גרניט ענקיים.

מנפלאות סיישל

מאוריציוס: שמורות ושוניות

מאוריציוס היא מדינת איים בדרום מערב האוקיינוס ההודי, כ-900 ק"מ ממזרח למדגסקר. הגדול והמאוכלס ביותר מבין האיים שנכללים בשטח המדינה הוא האי מאוריציוס, אי וולקני ומיוער המוקף בשוניות אלמוגים. במאוריציוס יש נהרות רבים, אגמים קטנים וחופים מפורצים ויפים. האזורים הצפוניים והצפון-מערביים של האי מתאפיינים בחופים לבנים ולגונות קסומות, יש בהם תשתית תיירותית מפותחת ושם גם מתרכזים רוב המלונות. החלק הדרומי נותר יותר בתולי ופחות מפותח.

חוף קסום בדרום האי מאוריציוס

חוף קסום בדרום האי מאוריציוס

מה לעשות ומה לראות? בירת מאוריציוס, פור לואי (Port Louis), ששוכנת בצפון מערב המדינה, היא ערבוביה של בניינים מודרניים עם שרידים קולוניאליים, ושל תרבויות שונות של 150 אלף תושביה – קריאולים, סינים, מוסלמים, נוצרים ועוד. השוק המרכזי (Central Market) הוא מקום טוב לפגוש את האוכלוסייה המקומית ובעיקר את טעמי המטבח של מאוריציוס. כדאי לבקר גם במוזיאון הטבע, במוזיאון הצילום ובשכונת צ'יינה טאון שבה מסעדות סיניות נהדרות.

פורט לואי, בירת מאוריציוס

פורט לואי, בירת מאוריציוס | צילום: byvalet / Shutterstock.com

צפון מאוריציוס הוא יעד נופש פופולרי עם חופים נפלאים ותשתית תיירותית טובה. חוף צ'וייסי (Choisy Beach) הוא מהחופים היפים באזור ובו ניתן לצלול ולעסוק בספורט מים. גם אזור גראנד ביי (Grand Baie) הוא אתר תיירות מצליח וממנו ניתן לצאת לסיורים בסירות בעלות תחתית זכוכית ואף לסיורי הליכה תת מימית עם נעלי עופרת ומסיכות מיוחדות. כדאי לבקר גם בכפר פמפלמוס (Pamplemousses) בו יש גנים בוטניים נפלאים.

בדרום-מערב האי נמצאת שמורת Black River Gorges, שבשטחה גדלים 150 מיני צמחים אנדמיים ואפשר לראות בה ציפורים רבות, בהן ציפורים נדירות, כמו היונה הוורודה של מאוריציוס. במרכז האי נמצאת הפסגה הגבוהה ביותר במאוריציוס, Petite Riviere Noire, ויש באזור מפלים נהדרים, בהם Tamarin Falls.

שמורת Black River Gorges בדרום מאוריציוס

שמורת Black River Gorges בדרום מאוריציוס

זנזיבר: אי התבלינים

קבוצת איי זנזיבר מונה כחמישים איים המהווים חלק מטנזניה ושוכנים במרחק של כ-35 קילומטר מחופי המדינה, באוקיינוס ההודי. האי זנזיבר הוא הגדול והמתויר ביותר בקבוצת האיים. ייחודו של זנזיבר בכך, שבנוסף לחופים עם חול לבן ומים צלולים, אתרי צלילה מעולים ונופים מרהיבים, הוא מציע גם עולם חי וצומח עשיר ותרבות מקומית מרתקת. האי ידע כובשים רבים ושימש כמרכז פוליטי ומסחרי במרכז אפריקה. בתרבות הרבגונית של האי ניכר חותמם של הפרסים, הערבים, הפורטוגלים ותושבי אפריקה. הוא מכונה גם "אי התבלינים", הודות לאדמתו הפורייה שהפכה אותו לספק התבלינים העיקרי לאירופה כבר במאה ה-16.

אישה מלקטת צדפות בעת השפל בחוף זנזיברי

אישה מלקטת צדפות בעת השפל בחוף זנזיברי | צילום: Andrzej Kubik / Shutterstock.com

מה לעשות ומה לראות? סטון טאון, בירת זנזיבר, היא עיר מרתקת ומלאת קסם שניתן להתרשם בה מההשפעות הרבות של שליטיה השונים. יש בה סמטאות צרות ומפותלות שבהן בתים מאבן אלמוג לבנה (מה שהעניק לעיר את שמה) ולהם דלתות עץ מגולפות, ארכיטקטורה מזרחית והודי ושווקים ססגוניים בהם מוכרים תבלינים מכל הסוגים ובדים צבעוניים.

דאו, סירת דייגים מסורתית, על רקע שקיעה. השקיעות של זנזיבר לא מפסיקות לרגש

דאו, סירת דייגים מסורתית, על רקע שקיעה. השקיעות של זנזיבר לא מפסיקות לרגש

מחוץ לסטון טאון כדאי לבקר במטעי התבלינים, בהם גדלים ציפורן, קינמון, וניל, הל, קקאו, קפה וגם פירות טרופיים. אתר נוסף שאין להחמיצו הוא שמורת יער ג'וזאני (Jozani Forest Reserve), השריד האחרון ליער הטבעי של האי. בשמורה יש עצים גבוהים, צמחיית ביצות וסבך ירוק, אבל גולת הכותרת היא קופי הקולובוס האדום, מין אנדמי לזנזיבר. בסמוך ליער ג'וזאני נמצאת שמורת מנגרובים עם שבילי הליכה מעץ.

גור של קולובוס אדום, קוף אנדמי לזנזיבר, בשמורת יער ג'וזאני

גור של קולובוס אדום, קוף אנדמי לזנזיבר, בשמורת יער ג'וזאני

וכמובן אפשר לבלות בחופים הטרופיים היפים של זנזיבר, שמתאפיינים בחול לבן, מי טורקיז, אתרי צלילה ושנירקול, שקיעות מרהיבות וכפרי דייגים ציוריים. כמה המחופים המוצלחים ביותר הם חוף קיווֵנְגְווָה (Kiwengwa), חוף נוּנְגְווי (Nungwi), מנגפוואני (Mangapwani) ופומבה (Fumba), בו ניתן לפגוש דולפינים.

סרי לנקה: תה, שמורות ומקדשים

מדינת האי הטרופית באוקיינוס ההודי, מדרום להודו, מתאפיינת בנופים הרריים, עמקים, יערות ונהרות, לצד חופים נפלאים שמושכים אליהם גולשי גלים מרחבי העולם. בדומה לזנזיבר, גם סרי לנקה מכונה "אי התבלינים", בזכות התבלינים הרבים הגדלים בה, דוגמת קינמון ציילוני, אגוז מוסקט, ג'ינג'ר, פפריקה ועוד, ולצדם מטעי התה הרבים, שהפכו לאחד מסמלי האי. סרי לנקה מציעה שילוב מושלם של אתרי טבע ונוף, מסלולי הליכה, חופים יפים, מקדשים וערים עתיקות יפהפיות.

מקדש הזהב בדמבולה, מערך המערות הבודהיסטיות הגדול ביותר בסרי לנקה

מקדש הזהב בדמבולה, מערך המערות הבודהיסטיות הגדול ביותר בסרי לנקה

מה לעשות ומה לראות? בירתה של סרי לנקה ונקודת המוצא לטיול במדינה היא קולומבו, עם רובע פטה (Pettah) הססגוני, מדרחוב גאל פייס גרין (Galle Face Green) והמוזיאון הלאומי. עם זאת, רוב מוקדי העניין נמצאים מחוץ לעיר. הם כוללים, בין היתר, את בית המחסה לפילים יתומים פינאוולה (Pinnawela); מקדש הזהב בדמבולה (Dambulla), מערך המערות הבודהיסטיות הגדול והשמור ביותר במדינה ואתר מורשת עולמית; העיר הקדושה אנורדהפורה (Anuradhapure), ששימשה כבירת סרי לנקה עד המאה השמינית לספירה; מצודת סיגיריה (Sigiriya), ששוכנת בגובה בראש צוק בגובה של מאתיים מטר ומוקפת גנים נפלאים, הפארק הלאומי יאלה שמתאפיין בעולם חי עשיר ואתרים מרתקים נוספים.

נשים עובדות במטע תה. סרי לנקה מפורסמת בתה ובתבלינים הצומחים באדמתה הפורייה

נשים עובדות במטע תה. סרי לנקה מפורסמת בתה ובתבלינים הצומחים באדמתה הפורייה

איי אנדמן: פילים על החוף

קבוצת איי אנדמן, שמשתייכת להודו, נמצאת במפרץ בנגל שבדרום מזרח אסיה, בין הודו לאינדונזיה. 300 האיים (שרק כארבעים מהם מיושבים), מציעים טבע בתולי, חופים יפהפיים, אתרי צלילה מדהימים, מפגש מרתק עם המקומיים ותחושת ראשוניות של מקום שעדיין לא נכבש על ידי גדודי תיירים.

פיל צועד על החוף באיי אנדמן

פיל צועד על החוף באיי אנדמן

מה לעשות ומה לראות? העיר היחידה באיי אנדמן, פורט בלייר, היא בירת האיים ונקודת המוצא לטיול בהם. עם מוקדי העניין המרכזיים שלה ניתן למנות את השוק העירוני ואת פארק גנדי שבו אגם, שבילי הליכה, מקדש ומתקני שעשועים. האי המתויר ביותר הוא האבלוק (Havelock), שבו חופים יפהפיים, המיוחד מכולם הוא חוף הפילים, אשר ההגעה אליו כרוכה בצעידה של כשעה בג'ונגל, ובסופה הפתעה: מפגש מקרוב עם פילים אשר הולכים בחוף ואפילו רוחצים במים.

חוף באנדמן. קבוצת האיים משרה תחושה של בתוליות שחסרה באיים הטרופיים המתוירים יותר

חוף באנדמן. קבוצת האיים משרה תחושה של בתוליות שחסרה באיים הטרופיים המתוירים יותר

באי האבלוק יש גם אפשרויות צלילה מצוינות. אתר נוסף שאין להחמיצו הוא הפארק הלאומי הימי על שם מהטמה גנדי (Mahatma Gandhi Marine National Park), שיש בו הרבה איונים קטנים, צמחייה פראית, צבי ים ועולם תת ימי עשיר.

פיליפינים: חופים, צלילה וטרסות אורז

מול חופי דרום מזרח אסיה, ממזרח לווייטנאם, שוכנת מדינת הפיליפינים המורכבת מ-7,109 איים. מגוון הנופים בפיליפינים ירגש כל חובב טבע: הרי געש פעילים, יערות, נהרות, אגמים, חופים יפים עם אתרי צלילה מופלאים וטרסות אורז מרהיבות.

מה לעשות ומה לראות? במנילה, בירת הפיליפינים, כדאי לבקר ברובע העתיק שמדרום לנהר הפאסיג, שם נמצאים שרידי העיר הספרדית אינטרמורוס (Intramuros) ובית הקברות הסיני. כדאי לבקר גם בכנסיית קיאפו (Quiapo), בעיקר בימי שישי. בפגסנחאן (Pagsanjan), כ-70 ק"מ דרומית-מזרחית למנילה, אפשר לשוט בקנו או ברפסודת במבוק בתוך קניון נפלא.

טרסות האורז בצפון האי לוזון, אתר מורשת עולמית ומקום עוצר נשימה ביופיו

טרסות האורז בצפון האי לוזון, אתר מורשת עולמית ומקום עוצר נשימה ביופיו

מוקד המשיכה העיקרי בפיליפינים מצוי בלב ההרים שבצפון האי, באזור לוזון. באזור זה חיים בני שבטי האיגורוט שמעבדים את חלקות האורז על טרסות מופלאות בנות יותר מאלפיים שנים. עם הכפרים המעניינים באזור ניתן למנות את באגיו (Baguio), שבו יש שוק ענק, בונטוק (Bontoc), סגאדה (Sagada) ובנאווי (Banaue), שנופי טרסות האורז שבו עוצרי נשימה.

חוף באי פלאוואן בפיליפינים. הגשמת הפנטזיות על חוף טרופי

חוף באי פלאוואן בפיליפינים. הגשמת הפנטזיות על חוף טרופי

החופים היפים ביותר בפיליפינים נמצאים באי בורוקאי, ואתרי צלילה מרשימים יש באיים בוהול, באליקסג וקאמיגין.

קובה: סלסה, סיגרים ורום

האי קובה, 145 ק"מ מדרום לקי ווסט בפלורידה, הוא הגדול מבין האיים הקריביים. זוהי גם המדינה המאוכלסת ביותר באיים הקריביים. אמנם בקובה יש נופים מרהיבים וחופים יפים, אבל בעוד שלאיים הקריביים האחרים באים בעיקר בשביל לנפוש, לקובה מגיעים בשביל הערים, התרבות, המוזיקה, האווירה המיוחדת והמפגש עם המקומיים.

נגן רחוב בהאוונה, בירת קובה. בשונה מאיים טרופיים אחרים, לקובה באים לא בשביל החופים אלא בשביל התרבות, המוזיקה והמפגשים האנושיים

נגן רחוב בהאוונה, בירת קובה. בשונה מאיים טרופיים אחרים, לקובה באים לא בשביל החופים אלא בשביל התרבות, המוזיקה והמפגשים האנושיים | צילום: Riderfoot / Shutterstock.com

עם השינוי ביחסי קובה-ארצות הברית, יגיע מן הסתם גם שינוי בדברים שאפיינו את קובה בעשורים שלאחר תקופת המהפכה, מה שמעניק תחושה במהלך הטיול שזהו עולם הולך ונעלם. ועדיין  אפשר לראות מכוניות אמריקאיות משנות החמישים נוסעות ברחובות, אפשר לרקוד סלסה במועדונים, לראות הופעות רחוב של להקות שמנגנות מוזיקה קובנית, לבקר במפעל לסיגרים ובעיקר לשוחח עם המקומיים מסבירי הפנים.

החיים בקובה

מה לעשות ומה לראות? הבירה הוואנה היא עיר מרתקת בה ניתן להתרשם מארכיטקטורה נהדרת ורבת סגנונות. כדאי לבקר במלון נסיונל, מלון מפואר שאירח שועי עולם לצד מאפיונרים; בבית הקברות היפהפה כריסטופר קולומבוס (Cristobal Colon), בטיילת מאלקון (Malecon) מלאת החיים, בשדרות פראדו (Prado) האלגנטיות, במוזיאון המהפכה, במפעל הסיגרים לה קורונה ובקתדרלה הבארוקית סן כריסטובל של הוואנה (La Catedral de San Cristobal de la Habana).

בתים צבועים בשלל צבעים בעיר טרינידד

בתים צבועים בשלל צבעים בעיר טרינידד

ערים מעניינות נוספות בקובה הן טרינידד היפה על חוף הים הקריבי, עם שפע של מבנים קולוניאליים ומוזיאונים מרתקים; סנטיאגו דה קובה, עיר תוססת עם אווירה קריבית והמון מוזיקה ופסטיבלים וברקואה, עיר שלווה ומוקפת הרים שבסביבתה יש מטעי קוקוס, קקאו ובננות. עוד כדאי לבקר בעמק פינאר דל ריו הירוק והפורה, שיש בו שדות טבק ומטעי סוכר. בשביל נופש בסגנון קריבי כדאי להגיע לאתר הנופש ורדרו (Vardero) שבו חופים עם חול לבן ורך, מים צלולים ומועדוני הכל כלול.

הוואי: הרי געש, צוקים וגולשים

המדינה ה-50 של ארצות הברית נמצאת באוקיינוס השקט, כ-3,800 ק"מ מחופי קליפורניה, וכוללת 132 איים ואיונים. לאיי הוואי יצאה תדמית של גן עדן טרופי, ובצדק. נופי האיים המגוונים כוללים הרי געש פעילים, יערות גשם, מטעי אננס, מפלים, צוקים תלולים וחופים נהדרים עם ים טורקיז וחול בשלל צבעים. לאלה יש להוסיף את מזג האוויר הנהדר, הגלים הגבוהים שהופכים את הוואי לגן עדן לגולשים, המלונות המפוארים והחולצות הפרחוניות שמזוהות כל כך עם האיים.

מה לעשות ומה לראות? האי אוהאו, האי השלישי בגודלו בהוואי, מהווה את שער הכניסה למדינה שכן בו נמצא שדה התעופה הבינלאומי של הונולולו, בירת האיים. הונלולו היא העיר הגדולה ביותר בהוואי, ויש בה גורדי שחקים, שפע של מסעדות ומקומות בילוי, מוזיאונים מרתקים (ובהם מוזיאון בישופ המצוין), שוק הומה וסצנת חוף לוהטת בוואיקיקי (Waikiki) הפופולרי. מחוץ להונלולו יש אתרי טבע נפלאים, ובהם מפרץ הנאומה היפהפה, הרי קולאו (Koolau), פארק עמק קהנה (Ahupua`a O Kahana State Park) ועוד.

חוף וואיקיקי בהונלולו, בירת הוואי

חוף וואיקיקי בהונלולו, בירת הוואי

האי הגדול (Big Island of Hawaii) הוא, כמשתמע משמו, הגדול באיי הוואי. זהו אי פראי ובתולי, עם נופים מגוונים של הרי געש פעילים, מדבר, עתיקות ארכיאולוגיות, חופים חוליים שלווים, מצוקים, יערות גשם ומפלים. גולת הכותרת היא הפארק הלאומי הוואי וולקנוז (Hawaii Volcanoes National Park), בו שוכן הר הגעש הפעיל ביותר בעולם, קילוואה (Kilauea).

התפרצות של הר הגעש קילוואה, לבה רותחת נשפכת לים

אתרים נוספים שכדאי לבקר בהם הם עמק וואיפיו (Waipio Valley, "עמק המלכים") המרשים, שבו מצוקים תלולים המכוסים בצמחייה טרופית, שמהם צונחים מפלי מים יפהפיים; הבירה הילו (Hilo), עיר קטנה עם שוק איכרים צבעוני, מוזיאון הצונאמי והמרכז התרבותי של מזרח הוואי; שמורת מפלי אקקה (Akaka Falls State Park) ואתר הנופש קאילואה-קונה (Kailua-Kona) שבו חופים לבנים, מים צלולים ושלל אתרי נופש.

עמק וואיפיו. צמחייה טרופית ירוקה ומפלים יפהפיים

עמק וואיפיו. צמחייה טרופית ירוקה ומפלים יפהפיים

האי קוואי (Kauai) מצטיין בנופים דרמטיים, שכוללים יערות טרופיים, חופים לבנים וצוקים עוצרי נשימה. מוקד העניין המרכזי הוא חוף נה פאלי (Na Pali) שבו יש צוקים מרשימים שנופלים בדרמטיות לתוך האוקיינוס.

איי בהאמה: חופים, שקיעות ופינוקים

ארכיפלג איי בהאמה באוקיינוס האטלנטי, דרומית-מזרחית לפלורידה, כולל כ-700 איים, שרק 22 מהם מיושבים. האיים פופולריים מאוד בקרב נופשים אמריקאים, וקל להבין מדוע: הם עשירים בצמחייה טרופית, יש בהם חופים רחבים עם חול לבן, שקיעות מרהיבות, אתרי צלילה טובים ומלונות מפנקים.

נסאו, בירת איי בהאמה. באיים, החביבים על נופשים אמריקאים, יש הרבה ריזורטים ומלונות מפנקים

נסאו, בירת איי בהאמה. באיים, החביבים על נופשים אמריקאים, יש הרבה ריזורטים ומלונות מפנקים

מה לעשות ומה לראות? בירת האיים, נסאו (Nassau), נמצאת בצפון-מערב האי ניו פרובידנס (New Providence), המאוכלס באיי בהאמה. זוהי עיר קולוניאלית נאה עם כמה מוזיאונים מעניינים (כמו מוזיאון הפיראטים) וחופים יפים, בהם אפשר לעסוק בספורט ימי. שאר האי מכוסה ביערות, שרכים ואגמים. מול נסאו נמצא האי הקטן והתיירותי מאוד פרדייז, שבו תמצאו בתי מלון מפוארים, פארקי מים, גנים, חופים יפים ואתרי צלילה.

הצצה לאיי בהאמה

האי גרנד בהאמה, בצפון הארכיפלג, מהווה גם הוא אתר נופש פופולרי. כדאי לבקר בו במרכז הטבע רנד (Rand Nature Center), בבזאר הבינלאומי, בפארק  לוקאיאן (Lucayan National Park) ובחופים היפים. האי היפה מכולם, לדעת רבים, הוא אלאותרה (Eleuthera), עם חופים בצבע לבן או ורוד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.