תפריט עמוד

קנדה עם ילדים – טיול משפחתי במערב קנדה

אחרי שמתגברים על הטיסות הארוכות (ועל מחיריהן היקרים), מגלים שקנדה היא יעד נהדר לטיול קיץ משפחתי. הנופים הנהדרים, אתרי הטבע המרשימים והאטרקציות העירוניות יגרמו אושר לכל בני המשפחה. קנדה ענקית ואמנם לא ניתן לעשות בה טיולי כוכב, אופציה מועדפת במיוחד כשמטיילים עם ילדים, אבל אם מתמקדים באזור אחד או שניים אפשר לחסוך בנסיעות ארוכות ולהקל על כל בני המשפחה. בכל מקרה כדאי להחליט אם מתמקדים בצידה המזרחי של קנדה – שם יעדי התיירות המרכזיים מתרכזים באזור טורונטו ומפלי הניאגרה ובחבל קוויבק, או במערב קנדה – שם מוקדי המשיכה העיקריים הם הרי הרוקי והערים ונקובר וויקטוריה וסביבתן.

מוקד המשיכה העיקרי של קנדה הוא אתרי הטבע המרהיבים שלה, אבל כדאי לשלב ביקור גם בערים היפות של קנדה וכך ליצור תמהיל שיספק את כל בני המשפחה ויכלול נופים, הרפתקאות, אבל גם מוזיאונים, אטרקציות וקניות, אם ממש חייבים. ריכזנו את הדברים שהכי כדאי למשפחות המבקרות בקנדה לעשות, וויתרנו על מקומות שמצריכים נסיעה מאוד ארוכה מחוץ למסלול. נתחיל במערב קנדה, שם מוקדי העניין העיקריים נמצאים בערים ונקובר וויקטוריה ובסביבתן, וכמובן בהרי הרוקי המפורסמים.


פארק סטנלי, הפארק העירוני הגדול בוונקובר ואחד הגדולים בעולם | צילומים: שאטרסטוק

ונקובר
המרכז העירוני הגדול בקולומביה הבריטית מציע מגוון אטרקציות לכל המשפחה, חלקן קשורות בנופים הטבעיים שמסביב ואחרות, מלאכותיות, כוללות מוזיאונים, מרכזי מבקרים ופארקי שעשועים. לצד האטרקציות הספציפיות, יש בוונקובר לא מעט אזורים שהשיטוט בהם עשוי להסב הנאה רבה לכל בני המשפחה, כמו האי גרנוויל שיש בו שוק מזון פופולרי, בתי קפה ומסעדות, מוזיאונים ומופעי רחוב רבים; וצ'יינה טאון הססגוני.

פארק סטנלי והאקווריום
פארק סטנלי (Stanley Park) הוא הפארק העירוני הגדול ביותר בוונקובר ואחד הגדולים בעולם. הפארק מהווה לא רק מפלט נהדר מהמולת העיר אלא יעד נהדר בפני עצמו, עם מסלולי הליכה נפלאים בין יער וים, גינת ורדים, אגמים, מתקני שעשועים ורכבת לילדים ועמודי טוטם צבעוניים. בשטח הפארק נמצא האקווריום של ונקובר, הנחשב לאחד הטובים בצפון אמריקה. באקווריומים חיים למעלה מ-8,000 יצורים ימיים, מדגים צבעוניים ושאר יצורים ימיים טרופיים, דרך דולפינים וכרישים ועד ללווייתני בלוגה לבנים, הכוכבים הגדולים של האקווריום. אתר אינטרנט

גשר קפילאנו
גשר קפילאנו (Capilano Suspension Bridge) הוא אחת האטרקציות הגדולות בוונקובר שמתאימה למשפחות חובבות טבע וריגושים כאחד. אורכו של הגשר התלוי הוא 137 מטר ורוחבו כמטר וחצי, והוא תלוי בגובה של שבעים קילומטר מעל נהר קפילנו הגועש, בנוף מיוער יפהפה. הגשר המקורי נבנה ב-1889 מחבלים ועץ, אך במרוצת השנים הוחלף בגשר מתכת המעוגן בבטון. באזור נוספה בשנים האחרונות מערכת גשרים המאפשרת צפייה מקרוב בצמרות עצי יער הגשם הממוזג. בפארק אפשר ליהנות גם מתצוגות על יער הגשם, סיורים מודרכים ופארק עמודי טוטם. 
אתר אינטרנט

גשר קפילאנו. לטייל קרוב בגובה צמרות העצים

הר גרוס
הר גרוס (Grouse Mountain) הוא דוגמא נוספת לשילוב של טבע, נופים וריגושים לכל המשפחה. ניתן לעלות להר ברכבל, שהתחנה העליונה שלו שוכנת בגובה 1,250 מטר. מן התחנה העליונה של הרכבל ניתן לעלות במעלית כיסא קטנה עד לפסגה, ממנה נשקף נוף נפלא של ונקובר וסביבתה ובימים טובים גם של איי סן חואן בוושינגטון שבארצות הברית השכנה. מלבד נופים, אפשר ליהנות באזור התחנה העליונה מסיורים מודרכים ועצמאיים ביער, ממתקני שעשועים לילדים וממגוון פעילויות הקשורות בחטיבת עצים. בנוסף לאלה, אפשר לעסוק, בתשלום נוסף, ברכיבה על אופני הרים, בצניחה ואפילו בטיסה במסוק. בחורף אפשר ליהנות ממסלולי סקי וסנובורד ומהחלקה על הקרח.
אתר אינטרנט

מרכז החלל מק'מילן
מרכז החלל (MacMillan Space center) שבפארק ואנייר (שיש בו עוד כמה מוזיאונים מעניינים לכל המשפחה כמו המוזיאון הימי ומוזיאון ונקובר) מהווה אפשרות נהדרת לבילוי משפחתי. במרכז יש סימולטור המדמה טיסה למאדים, פלנטריום, ומגוון תצוגות אינטראקטיביות שעוסקות באסטרונומיה ומסע לחלל.
אתר אינטרנט

עולם המדע
מוזיאוני מדע הופכים בשנים האחרונות לאטרקציה פופולרית במיוחד בקרב משפחות. כזהו גם מוזיאון עולם המדע (Science World) המצוין, ששוכן בבניין בעל כיפה גיאודזית הנראה למרחוק. במוזיאון יש עשרות תצוגות אינטראקטיביות המותאמות לילדים ועוסקות במדע וטכנולוגיה וגוף האדם, שהדגש בהן הוא על כך שמותר ואף רצוי לגעת במוצגים. יש גם תצוגה מקסימה של כלי נגינה, קולנוע איימקס ומופעי לייזר.

אתר אינטרנט

ויקטוריה
ויקטוריה, בירתה של קולומביה הבריטית, היא עיר קטנה, יפה, שלווה ומלאת קסם. תכונות אלה הופכות אותה לאידיאלית לביקור משפחתי, בעיקר עם קטנטנים. העיר ניחנה ביופי טבעי רב אבל יש בה גם שפע של אטרקציות מלאכותיות כמו פארקים וגנים מטופחים, מוזיאונים ופארקי שעשועים מסוגים שונים.

גני בוטצ'ארט
גני בוטצ'ארט (Butchart Gardens) הם האטרקציה הפופולארית ביותר בוויקטוריה. אמנם גנים פורחים הם לא הבחירה הטבעית למשפחות עם מתבגרים רוויי אדרנלין, אבל קשה שלא להישבות בקסמם של הגנים המרהיבים ביופיים. כדי למשוך את כל המשפחה, נערכות במקום הופעות מוזיקליות ובשבתות מתקיימים מופעים של זיקוקי דינור. בתקופת חג המולד הגנים מוארים בתאורה מיוחדת וניתן להחליקה על הקרח בזירת ההחלקה תחת כיפת השמיים.

אתר הגנים

גני בוטצ'ארט. קשה לא להישבות בקסמם

המוזיאון המלכותי של קולומביה הבריטית
המוזיאון המלכותי של קולומביה הבריטית (Royal BC Museum) נחשב לאחד המוזיאונים הטובים ביותר בקנדה, אם לא בצפון אמריקה כולה. על אף שהוא לא מוגדר כמוזיאון לילדים, יש בו מגוון תצוגות מרתקות שמתאימות לכל המשפחה. המוזיאון עוסק בהיסטוריה, בטבע, בתרבות ובאנתרופולוגיה של קולומביה הבריטית. בגלריית האדמה החיה והים ניתן להתרשם מהנופים, החופים, היערות והאקלים של קולומביה הבריטית. בגלריית האוקיינוס הפתוח יוצאים המבקרים למסע במעמקי הים, עם שלל אפקטים מיוחדים. גלריית התושבים הראשונים מציגה את סיפורם של הילידים האמריקאיים לפני ואחרי בוא האירופיים וכוללות סרטים ותצוגות אורקוליות. בגלריה להיסטוריה מודרנית משחזרים את החיים העירוניים בוויקטוריה בימים עברו. במקום יש גם קולנוע איימקס. אתר אינטרנט

העולם המיניאטורי בויקטוריה
בעולם המיניאטורי מוצגים למעלה משמונים דגמים ממוזערים ומרשימים במיוחד של עולמות שונים, על צמחייתם ואוכלוסייתם: שני בתי בובות עצומי ממדים, מנסרה מיניאטורית שאפילו פועלת, מושבת חלל עתידנית, דגם מוקטן של לונדון, אחד מדגמי מסילת הרכבת הארוכים בעולם, עולמו של דיקנס, המערב הפרוע, קרקס ועולם האגדות. גן עדן לילדים ולמבוגרים עם תסביך גובה. אתר אינטרנט

הגנים התת ימיים
הגנים התת-ימיים (Pacific Undersea Gardens) הם אחת האטרקציות החביבות על ילדים בוויקטוריה. זהו למעשה מצפה תת ימי בו ניתן לצפות בכ-5,000 מינים של בעלי חיים ימיים, ובהם כוכבי ים, כרישים, צלופחים, דגי סלמון, שושנות ים וגולת הכתרת – תמנוני ענק.במקום מתקיימות הדרכות והאכלות על ידי צוללנים מוסמכים. אתר אינטרנט

פארק ביקון היל
פארק ביקון היל (Beacom Hill Park) הוא הפארק העירוני הגדול של ויקטוריה. הוא אמנם לא גדול כמו פארק סטנלי שבוונקובר, אבל יופיו הרב מפצה על כך. זהו פארק מיוער שחלקים גדולים ממנו נראים טבעיים. מן הפארק נשקפים נופים נפלאים של הרים וים. אפשר לטייל עם הילדים בין שבילי הפארק ולהאכיל את הברווזים באגם, וכן לעסוק בפעילויות ספורט שונות. ילדים קטנים יהיו מאושרים בחוות הילדים, שבה יש חיות משק כמו כבשים, עזים וחזירים, מגרש משחקים ובריכה קטנה.

WildPlay Nanaimo
פארק Nanaimo WildPlay שוכן באי ונקובר, במרחק של כשעה ורבע נסיעה מויקטוריה, לגדת נהר ננאימו (Nanaimo), ומתאים למשפחות חובבות הרפתקאות. הפארק כולל מתקן לקפיצות באנג'י, מסלול מכשולים המטפס על עצים דרך סולמות, מתקנים שונים ואומגות, ונדנדת ענק המגיעה למהירות של עד 140 קילומטר לשעה מעל הקניון. מי שלא רוצה להרחיק מויקטוריה יכול לבקר בפארק West Shore Victoria WildPlay המרוחק כרבע שעה ממרכז ויקטוריה ומציע חוויות דומות. אתר אינטרנט

שיט צפייה בלווייתנים
האטרקציה מס' 1 למשפחות באזור ויקטוריה נמצאת דווקא בים. ויקטוריה היא נקודת מוצא לסיורי שיט לצפייה ביצורי הים הגדולים ביותר, הלווייתנים. באזור ניתן להבחין בלווייתן הקטלני (אורקה) היפה בזכות צבעי השחור-לבן שלו, ובלווייתנים אפורים. במהלך השיט ניתן להבחין לעתים בחיות נוספות, כמו דולפינים וכלבי ים. יש חברות רבות שמארגנות סיורי שיט באזור, וגם באזורים קצת יותר מרוחקים מויקטוריה כמו הפארק הלאומי פסיפיק רים.

ויקטוריה היא נקודת מוצא לסיורי שיט לצפייה בלווייתנים

הרי הרוקי
האטרקציה העיקרית בהרי הרוקי הקנדיים היא הנופים המרהיבים. ההרים הנישאים, הקרחונים, האגמים, היערות והמפגש עם בעלי החיים בסביבת מחייתם הטבעית מספקים ריגושים ששום אטרקציה מעשה ימי אדם לא תוכל לספק. יחד עם זאת, אפשר ליהנות באזור מאטרקציות שמאפשרות למקסם את ההנאה מהטבע הנפלא שמסביב.
מן העיירה באנף, שמהווה בסיס מצוין לטיולים בפארק הלאומי באנף (Banff), יוצא רכבל (Gondola) לפסגת הר הגופרית. הנסיעה נמשכת שמונה דקות ובמהלכה נשקפים נופים מרהיבים. בפסגה יש מסעדה, מרפסת תצפית מרשימה וכמה מסלולי טיול.

הרכבל בבאנף. במהלך הנסיעה נשקפים נופים מרהיבים

באזור באנף יש כמה מסלולי טיול נפלאים שמתאימים למשפחות. שני טיולים קלילים מומלצים הם הטיול למפלי באו והטיול בקניון ג'ונסון. באזור ניתן גם לשכור אופניים, לצאת לשיט באגם מינוואנקה ועוד. אזור אגם לואיז (Lake Louise) מציע גם הוא מסלולי הליכה נהדרים, חלקם מתאימים למשפחות.
דרך שדות הקרח (Icefields Parkway) מחברת בין אגם לואיז לפארק הלאומי ג'אספר (Jasper). לאורך הכביש, שאורכו כ-230 קילומטר, יש נופים מרהיבים של פסגות מושלגות, אגמים ושדות קרח עצומים. כדאי לעצור לאורך הדרך לתצפיות ולצאת לטיולים קצרים. למשפחות אסור להחמיץ ביקור במרכז המבקרים שליד קרחון האתבסקה (Athabasca). ממרכז המבקרים יוצאים אוטובוסי שלג מיוחדים שנוסעים על הקרחון עם אפשרות לרדת וללכת ברגל על פני הקרחון.
באזור ג'ספר יש מגוון גדול של מסלולי טיול ברגל, ברכב ובאופניים. אפשר גם לצאת לשיט רפטינג במים לבנים בנהרות הרבים שבסביבה. גם בג'ספר יש רכבל אשר מטפס לגובה 2,285 מטר בהר ויסלר, שם יש מרכז מבקרים, מסעדה וכמה מסלולי הליכה נופיים.

למידע מעשי, מפות וכתבות על קנדה לחצו כאן >>

אטרקציות משפחתיות במזרח קנדה:

קנדה עם ילדים - מזרח קנדה 
קנדה עם ילדים – מזרח קנדה
אזור מזרח קנדה אמנם מעט פחות פופולרי לטיולי משפחות ממערב קנדה, אבל יש לו המון מה להציע: מערים נהדרות, דרך מוזיאונים, גני חיות ופארקי שעשועים ועד לאתרי טבע מפעימים
 

 

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.