תפריט עמוד

סידני: עיר ללא הפסקה

סידני מציעה שילוב מנצח של יופים ובילויים, תרבות ואמנות, אקשן ושלווה, והכל על רקע של נופי ים מסחררים ביופיים. הנה שלל מקומות ואטרקציות בסידני שראוי מאוד לבקר בהם

סידני, העיר הוותיקה באוסטרליה, היא עיר קוסמופוליטית שוקקת, עם המון אטרקציות, אתרים, מקומות בילוי ומסעדות. למרות כל אלה, יש בעיר אווירה נינוחה ורגועה, וכאן טמון סוד הקסם שלה, שמושך לעיר מיליוני תיירים מדי שנה. הנמל היפהפה של סידני, עם בית האופרה המפורסם המעטר אותו, הוא אחד מהאייקונים המפורסמים של אוסטרליה.

הדרך הטובה ביותר להתרשם מהנופים הנהדרים של הנמל של סידני, נמל פורט ג'קסון (Port Jackson)  היא בנסיעה במעבורות היוצאות מסירקולר קיי (Circular Quay) לפרוור הנעים ושטוף השמש מאנלי (Manly). בדרכה הלוך וחזור נשקפים מהמעבורת נופי פרווריה וחופיה של סידני, בית האופרה, הגנים הבוטניים, גשר הארבור וקו הרקיע הנישא של סידני.


בית האופרה (Sydney Opera House) הוא מסמליה המפורסמים של היבשת. גגות המפרש הייחודיים בשילוב המיקום הנפלא המשקיף על הנמל, בסמוך לגנים הבוטנים ולא רחוק מהרובע האופנתי הרוקס, מבהירים כיצד קיבל בזכות ולא בחסד את תהילתו. עיצובו נקבע בתחרות בין אדריכלים ב-1957, בה בלט הדגם שיצר הארכיטקט הדני יורן אוטסון מבית 232 הצעות נוספות. הבניין, בהשראת מפרשי היכטות המשייטות בנמל, התברר כמסובך לבנייה, שנמשכה 14 שנה ועלויותיה הלכו וגדלו, ומומנו מכספי הגרלת הלוטו הלאומית. מדי יום נערכים סיורים בפנים הבניין בתשלום, ואפשר גם לפקוד את המבנה באחת ממאות ההופעות הנערכות בו מדי שנה.

בית האופרה עיצוב ייחודי ומדהים | צילום: Jacques Grießmayer, GFDL

האייקון הבולט הנוסף בנמל הוא גשר הארבור (Harbour Bridge). אורכו 500 מטר, על פניהם חולפים שמונה נתיבי כביש מהיר, שתי מסילות רכבת, מסלול לאופניים ומסלול להולכי רגל. פרט לתצפית הנשקפת מאלו, מוצעים כיום סיורי טיפוס לראש קימור הגשר, הנקודה הגבוהה בו המתנשאת 134 מטר מעל פני הים. מידע על סיורי טיפוס על הגשר באתר האינטרנט.

היישוב האירופאי הראשון באוסטרליה נבנה בסמוך לצוק שכונה הרוקס (The Rocks). בשנות השבעים והשמונים של המאה העשרים היה זה אזור מוכה פשע ועלוב, אך במרוצת השנים שופץ ושוחזר לכדי רובע קולוניאלי אופנתי ומצודד, עם מבחר מסעדות, חנויות מהודרות ופאבים הומי אדם. בין גמיעת הבירות המקומיות לשיטוט בין חלונות ראווה ניתן לספוג מעט תרבות במוזיאון לאמנות מודרנית(Museum of Contemporary Art), שהכניסה אליו ללא תשלום.

הגנים הבוטניים. מקום להתרגעות אחרי שיטוט בנמל | צילום: Jim Bar, GFDL

על "גבעת התצפית" (Observatory Hill) שוכן המצפה של סידני (Sydney Observatory) ובו מוזיאון אסטרונומיה קטן שהכניסה אליו חופשית. בלילה הכניסה בתשלום וכוללת תצפית בטלסקופ על השמיים הדרומיים וסרט תלת ממדי – לסיורים אלו יש להירשם מראש.

מדרום לבית האופרה שוכנים הגנים הבוטניים המלכותיים (Royal Botanic Garden). גנים ירוקים ושלווים עם נופי נמל מקסימים, שנעים להתיישב בהם לפיקניק או לקריאת ספר רוגעת אחרי השיטוט באתרי הנמל. בלשון היבשה בצפון מזרח הפארק, בסמוך לרחוב Mrs Macquaries, ניצב כסא חצוב בסלע ששימש את אותה גברת מאקווירי, אשת המושל בתחילת המאה ה-19, כעמדת תצפית מוצלחת על הנמל. כביש Cahill Expressway תוחם את הגנים מדרום, ומפריד ביניהם לבין הדומיין (The Domain), ריאה ירוקה נוספת. הכניסה לגנים ולדומיין חופשית, למעט החממה הטרופית.

בדומיין שוכנת גלריית האמנות של ניו סאות' וויילס (Art Gallery of NSW). הגלריה מציגה תצוגות נהדרות של אמנות אוסטרלית ואבוריג'ינית, וכן אירופאית ואסייתית, ותערוכות נודדות מרחבי העולם. הכניסה חופשית, למעט תערוכות מיוחדות.

צמד ג'ירפות בגן החיות טארגונה. ברקע – הנמל ובית האופרה

מגדל סידני (Sydney Tower) מתגאה בהיותו המבנה הגבוה בקו הרקיע של העיר. תצפית של 360 מעלות נשקפת ממנו, בגובה של מעט יותר מ-300 מטר מעל פני הקרקע. הכניסה בתשלום.

נמל דארלינג (Darling Harbour) המשופץ מציע שלל מסעדות, חנויות ופאבים, וכן קולנוע IMAX וגנים סיניים. ליד קצהו המזרחי של גשר פירמונט (Pyrmont Bridge), נמצא האקווריום של סידני (Sydney Aquarium). האקווריום כולל מושבות פינגווינים וכלבי ים, תצוגות בעלי חיים תת מימיים מאזורים שונים בעולם (שימו לב לתערוכה אודות שונית המחסום הגדולה), וכן דרכי הליכה שקופות מתחת למים.

ממול לאקווריום, בצדו השני של המפרץ, נמצא המוזיאון הימי הלאומי (Australian National Maritime Museum), המציג את היסטוריית הימאות האוסטרלית החל מימי האבוריג'ינים. הכניסה לתצוגות הראשיות חינם, כאשר הביקור בספינות הגדולות ובתצוגות מיוחדות כרוך בתשלום.

חוף בונדי, המפורסם מבין חופי העיר | צילום: Rabs003, GFDL

סמוך לנמל דארלינג, מדרום, שוכן מוזיאון תחנת הכוח (Powerhouse Museum). תחנת הכוח הישנה, ששימשה בעבר את החשמליות של העיר, מארחת כיום תערוכות מעניינות ואינטראקטיביות בחלקן בנושאי מדע וטכנולוגיה, עיצוב, אמנויות דקורטיביות, מוזיקה, תחבורה, תעשייה וחקר החלל על פני שטח בן 20 אלף מטר רבוע.

גן החיות טארונגה (Taronga Zoo) נמצא מעברו השני של החוף, מרחק הפלגת מעבורת קצרה מסירקולר קיי (ניתן לרכוש כרטיס משולב למעבורת, אוטובוס וכניסה לגן). המיקום המבריק על גבעה בסמוך לנמל מבטיח נופים נפלאים תוך צעידה בשבילי הגן. רכבל מסיע את המבקרים לראש הגבעה, ומשם הצעידה כולה בירידה בניחותא. בנוסף לבעלי החיים המצויים בכל גן חיות אחר, הגן היפה כולל גם חיות אוסטרליות רבות המסתובבות בחופשיות באזורים מיוחדים.

חופי רחצה, שיזוף, טבע וגלישה נמצאים בשפע בסידני. המפורסם שבהם הוא חוף בונדיי (Bondi Beach), אליו מגיעים כדי לראות ולהיראות ובשל סצנת החוף הממכרת. לאורך רצועת חול זו בת ה-1.6 קילומטרים מפוזרים גלריות, מסעדות, פאבים, משתזפים וגולשים לרוב.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.