תפריט עמוד

מפלי האיגואסו – מים בששון

לא קשה להבין את הקסם והמשיכה של מפלי האיגואסו, במיוחד לבאים מארץ מתייבשת כשלנו, אבל לא רק לנו. יש משהו מרטיט ומסעיר בכמויות המים האדירות שנופלות בשצף קצף אל תוך התהום. כאן הטבע מתגלה במלוא עוצמתו וביופיו שמילים אינן עושות לו צדק.

מפלי האיגואסו – Iguaçu בפורטוגזית, Iguazú בספרדית – נמצאים בדרום מערב ברזיל, על הגבול עם ארגנטינה, והם מהאתרים המרשימים ביותר באמריקה הדרומית. המפלים נמצאים בנהר האיגואסו, כעשרים קילומטר מנקודת המפגש שלו עם נהר פרנה. במקום הזה האיגואסו נשפך אל תהום מגובה של כשמונים מטר בסדרה של 275 מפלים שוצפים. כשכמות המים העצומה ניתחת אל הקרקע היא מתנפצת לרסס אדיר של טיפות, וקרני השמש צובעים בו קשתות מרהיבות. יותר ממיליון מבקרים מגיעים מדי שנה לחזות בפלא הזה, שזכה למעמד של אתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

כאמור, המפלים עוברים משני צדי הגבול המפריד בין ברזיל לארגנטינה. רובם נמצאים בצד הארגנטינאי, אולם הברזילאים טוענים בתוקף שהנוף מהצד שלהם מרשים יותר. למען האמת, יש משהו בדבריהם שכן מהצד הברזילאי אפשר להשקיף טוב יותר על הכמות האדירה של המפלים שמעבר לגבול. שני צדי המפלים מוכרזים כפארקים לאומיים – הפארק הגדול והפראי מבין השניים נמצא בצד הברזילאי. Iguacu National Park הוא פארק מסודר וקל להתמצאות וחלקים ממנו אף מותאמים לבעלי מוגבלויות. לרכבים פרטיים אין כניסה, אולם בפארק יש תחבורה פנימית של אוטובוסים ורכבים חשמליים, שהנסיעה בהם היא ללא תשלום. יש כאן שבילי הליכה רבים, טיילת הצופה למפלים, סיורי שיט, טיולי צפייה בבעלי חיים, רפטינג בנהר ועוד.

מפל גרון השטן בצד הארגנטינאי. המפל הכי מרשים | צילום: Luca Galuzzi

Nacional Iguazu, הפארק בצד הארגנטינאי, מכיל 550 אלף דונם של יער גשם עשיר בצמחייה ובבעלי חיים. יש בו מערכת מסודרת של שבילים ורכבת אקולוגית שעוברת דרך היער ועוצרת בנקודות שונות לאורך המסלול. אפשר לסייר בו גם באמצעות סירות. החלק המרשים ביותר בפארק הארגנטינאי מכונה גרון השטן (Garganta del Diablo) – זהו מפל בצורת פרסה, שרוחבו 150 מטר, והוא מוקף בענן עצום של רסס. מסלול הליכה באורך של כשני קילומטרים וחצי מספק תצפית מרהיבה על המפל ועל נוף האיגואסו בכלל. תצפית מוצלחת עוד יותר על גרון השטן נשקפת מהצד הברזילאי. ביערות שבאזור המפלים, משני צדי הגבול, אפשר לראות עושר אדיר של צמחייה ובעלי חיים, בהם קופים, טפירים, דובי נמלים, חוטמנים, יגוארים ומינים רבים של ציפורים, פרפרים ונחשים.


למידע מעשי:

ברזיל - אתרים נבחרים בברזיל
מידע מעשי על כמה אתרים ואזורים נבחרים בברזיל: מפלי האיגואסו, ביצות הפנטנאל, ואגן האמזונס
לעמוד המלא >

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.