תפריט עמוד

רוכבים על הגל – גלישת גלים גבוהים

למתבונן מהצד זה נראה כמו גל צונמי שהולך ומתעצם ועוד רגע ישטוף את כל שעומד בדרכו. אבל עבור גולשי הגלים הגבוהים זאת פשוט הזדמנות לגלוש במהירות מסחררת ובדרך אולי גם לגרוף כמה פרסים

יש מי שיגיד שמייק פרסונס נשאר ילד חוף נצחי, כזה שמזמן עבר את גיל ההתבגרות אבל ממשיך להעביר את ימיו עם גלשן בין הגלים. אבל גם אם עובדי משרדים יתקשו להאמין בכך, גלישת גלים ברמה של פרסונס היא עבודה לגמרי לא רעה. בשנת 2001, למשל, הוא גרף 66 אלף דולר בתוך שעה, כאשר כנגד כל הסיכויים הצליח לגלוש מעל גל בגובה 66 רגל (כ-21 מטר). זהו הפרס הגבוה ביותר שהוענק אי פעם לגולש מקצועי. אבל פרסונס, שממומן על ידי חברת בילבונג הידועה, לא נח על זרי הדפנה או על קצף הגלים. כמה שנים לאחר שקיבל את הפרס הוא חזר לאותו חוף בקליפורניה וגלש בהצלחה מעל גל שגובהו 70 מטרים.

בסרטון המצורף אפשר לראות את פרסונס גולש בחוף מלתעות (Jaws) במאווי שבהוואי. הגל, שנראה כמו גל צונאמי שהולך ומתעצם לממדים מבהילים, מגיע למעשה "רק" לגובה של 65 רגל בשיאו. כדי לתפוס גלים אדירים שכאלה אי אפשר להגיע אליהם בשכיבה על הגלשן וחתירה בידיים, כפי שעושים גולשים חובבנים. גולשים ברמה וביכולות של פרסונס משתמשים באופנוע ים כדי להגיע אל עומק הים, לגלים הגבוהים באמת. ברגע המדויק הם עוזבים את החבל המחבר אותם לכלי השיט ומכוונים עצמם אל מרכז הגל המתגבר. לצופה מהצד אין בכלל ספק שהקיר האדיר של המים שנשבר מעל הגולש יפיל וישקיע אותו במצולות. אבל למרבה התדהמה, כשהקצף נמוג, פרסונס נראה עומד זקוף ויציב כאילו עמד על קרקע מוצקה.



גלישת גלים מהסוג שפרסונס מדגים פה (הסרטון צולם מהליקופטר שטס מעל הגל) נולדה בשנת 1992, כאשר כמה גולשים מהטובים בעולם הבינו שאם ישתמשו באופנוע ים כדי להגיע אל תוך הגל במהירות, יוכלו לצבור תאוצה ולגלוש הרבה יותר מהר. בנוסף, הם החליפו את הגלשן המקורי, שמידותיו קבועות, בגלשן צר וקל יותר שיוצר פחות חיכוך עם פני המים. התוצאה: גלישה במהירות עצומה מעל גלים שגובהם יותר מ-50 רגל. צורת גלישה כזאת מעוררת ביקורת בקרב גולשים מסורתיים, שטוענים כי השימוש בכלי שיט חיצוני פוגם בספורט. גלישת גלים גבוהים גם מסוכנת מאוד, ובשנים האחרונות כמה גולשים מקצוענים איבדו את חייהם. אבל כל זה לא מרתיע את פרסונס. הוא, וקומץ גולשי הגלים הגבוהים האחרים, מתעניינים רק בדבר אחד: גובהו של הגל הבא שיגלשו מעליו.

לקריאה נוספת:

אוסטרליה - גלישת גלים אלוהית
אוסטרליה – גלישת גלים אלוהית
אוסטרליה היא גן עדן לגולשי גלים, הודות לחופים המרהיבים ולגלים המושלמים. איפה אפשר ללמוד גלישה? באיזה חופים מומלץ לגלוש? כל המידע בכתבה שלפניכם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.