תפריט עמוד

בוקרשט: חמישה אתרים מומלצים

לפני שאתם ממהרים לצאת מבוקרשט הסואנת אל הכפרים השלווים, הנה תוכנית לביקור קצר בבירה, הכולל מבנה מונומנטלי מימי צ'אושסקו, פארק, מוזיאונים וכנסייה

עיר שנויה במחלוקת היא בוקרשט (Bucureşti). יש כאלה שרק נוחתים בה וכבר ממשיכים הלאה אל מחוזות הכפר של רומניה, ויש אחרים הרואים בה עיר יפהפייה ומרתקת, עם חלקים מודרניים ומעוצבים מול אזורים עתיקים הלוקים בהזנחה, ובין לבין – אתרים שנותרו כתזכורת לקומוניזם ולשלטונו של צ'אושסקו, תקופה רבת משמעות בין עברה העתיק של העיר ובין העתיד המידפק על שעריה. כיום יש בה אתרים מעניינים, הרבה פאבים ומסעדות מעולות, קניונים ובתי קזינו, אולמות קונצרטים ואופרות. אם בוחרים להישאר בה יום או יומיים, אלה הם האתרים המומלצים שיש לבירה הרומנית להציע:

1. ארמון הפרלמנט (Palatul Parlamentului) – המבנה הגרנדיוזי שבנה צ'אושסקו עבור הממשלה הקומוניסטית הוא השני בגודלו בעולם אחרי הפנטגון. בנייתו הצריכה עבודה של עשרים אלף פועלים ו-700 אדריכלים, והוא עלה מיליארדים לקופת המדינה. המבנה מורכב משמונה ארמונות, ושוכנים בו מאות משרדים, אולמות כנסים וחדרי ועידות. את המשאבים הרבים שהחסיר צ'אושסקו מעמו העני, הוא השקיע בעיטורי זהב, רצפות שיש, וילאות קטיפה ונברשות קריסטל ענקיות, עובדה שהופכת את הסיור במקום למרשים ומכעיס כאחד. במקום נערכים סיורים מאורגנים הנמשכים כשעתיים.
שעות פתיחה: 16:00-10:00
כתובת: Calea 13 Septembrie 1

2. מוזיאון ההיסטוריה (Muzeul National de Istorie a României) – המוזיאון ממוקם בשדרת הניצחון (Calea Victoriei), והוא סוקר את ההיסטוריה של רומניה מהתקופה הפרהיסטורית ועד לעת החדשה. אלפי פריטים יקרי ערך מוצגים בו, בהם כאלה המותירים את המבקרים פעורי פה: כמויות זהב בלתי נתפסות מתקופת המלכים ברומניה, כולל כתרים עטורי אבנים יקרות, תכשיטי מלכוֹת וחרבות של בני אצולה. בנוסף, אולי כדי לכפר על עמדת ממשלת רומניה עד לאחרונה, שלפיה ברומניה לא התרחשה שואה, הוקדש חלק מהמוזיאון לתערוכה קבועה העוסקת בשואת יהודי רומניה.
שעות פתיחה: רביעי-ראשון בקיץ 18:00-10:00, בחורף 17:00-9:00
כתובת: Calea Victoriei 12


3. כנסיית סטברופולאוס (Biserica Stavropoleos) – הכנסייה שנבנתה ב-1724 אינה גדולה, אך מיופייה גם באונסק"ו לא יכלו להתעלם, והכריזו עליה אתר מוגן. לכנסייה יש חצר פנימית מקסימה ובה עמודים, צמחים ועיטורים עדינים. ליד הכנסייה יש פאב-מסעדה בן 130 שנה ששמו קַרוּ קוּ בֶּרֶה (Caru cu Bere, "עגלת הבירה"), והוא מעוטר בגילופי עץ מוזהבים. חלק ממנו משמש כיום מסעדה נחשבת (הנקניקיות החריפות מומלצות) עם הופעות של תזמורת עממית (הבה נגילה והבאנו שלום עליכם תמיד בתפריט).
שעות פתיחה: 18:00-8:30
כתובת: 4 Stavropoleos

גן צ'ישמיג'יו. אתנחתא נעימה ביום וטיול נעים לעת ערב בין עצים, מדשאות ופסלים

4. גן צ'ישמיג'יו (Grădina Cişmigiu) – זהו פארק יפה ולא גדול הממוקם במרכז העיר ומאפשר אתנחתא נעימה ביום וטיול נעים לעת ערב בין עצים, מדשאות ופסלים. ברומניה קשה למצוא פעילויות המתאימות לילדים, אך טיול בגן הזה יהנה גם את בני הדור הצעיר, שוודאי ישמחו לשכור סירה ולשוט באגם שבלבו.

5. מוזיאון הכפר (Muzeul Satului) – לכל אזור ברומניה יש בתים ומבנים המאפיינים אותו. מי שרוצה להספיק לראות את כולם שלא יחמיץ את המוזיאון האתנוגרפי המרתק הזה, המציג מאות דגמים, מכל אזור ואזור: בתי מגורים של איכרים, כנסיות עץ, בתי מלאכה, טחנות רוח ועוד. ממנו אפשר להמשיך לפארק חרסטראו (Herăstrău) הסמוך, המציע טיול שקט וירוק לשפת אגמים וליד שער הניצחון (Arcul de Triumf) של העיר, שדומה מאוד לאחיו הגדול שבפריז.
כתובת: Şoseaua Kiseleff 28-30

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...