תפריט עמוד

בילויים בניו יורק: בחינם בתפוח הגדול

ניו יורק, הגדולה ותוססת בערי ארצות הברית, היא יעד תיירות נפלא, עם אינספור חנויות, מסעדות, תיאטראות, פארקים, מוזיאונים ומה לא. אפשר להוציא הון על בילוי בניו יורק, אבל אפשר גם למצוא לא מעט אטרקציות ופעילויות שלא יעלו לכם אפילו דולר אחד. הנה כמה הצעות לבילויים נהדרים בעיר הגדולה, שלא תצטרכו לפתוח בשבילם את הארנק:

מדריך מסע אחר לניו יורק – כאן

סיורי הליכה בחינם בניו יורק

בעיר גדולה כמו ניו יורק אין מנוס מלהיכנס לסאבווי ולנסוע, אבל יש המון אזורים בעיר שנעים וכיף לגלות דרך הרגליים. שיטוט עצמאי זה דבר נהדר, אבל הצטרפות לסיור רגלי מודרך עשויה להכיר לכם פינות של העיר שלא ידעתם על קיומן. ארגון Big Apple Greeter (מקבלי הפנים של התפוח הגדול) הוא ארגון מתנדבים עירוני ללא כוונות רווח, שמתנדביו מראים לתיירים את ניו יורק "האמיתית". הם לוקחים את התיירים לסיורים בשכונות שלא מופיעות במדריכי הטיולים, עונים לשאלותיהם, מסבירים כיצד להתמצא בעיר וממליצים על אתרים פחות מוכרים, חנויות מיוחדות ומסעדות שאהובות על המקומיים. כל זה, כאמור, בהתנדבות. כל שצריך לעשות כדי להצטרף לסיור כזה הוא להיכנס לאתר האינטרנט של הארגון ולמלא טופס בקשה להצטרפות לסיור.

מוזיאונים וגלריות לאמנות
כיאה לגן עדן לאוהבי אמנות, יש בניו יורק מבחר עצום של מוזיאונים. הבחירה ביניהם קשה והכניסה לכולם לא זולה. אבל כמעט לכל המוזיאונים הגדולים בניו יורק, ולרבים מהקטנים, יש ימים ושעות בהם הכניסה לא עולה כסף, או ימים בהם המבקרים מחליטים בעצמם איזה סכום להשאיר בקופה. הנה כמה מוזיאונים כאלה:
למוזיאון היהודי אפשר להיכנס בחינם ביום שבת, ובימי חמישי בין 20:00-17:00 יש מדיניות של "שלם לפי רצונך".
למומה, המוזיאון לאמנות מודרנית, הכניסה חופשית בכל יום שישי בין השעות 20:00-16:00. לילדים מתחת לגיל 16 הכניסה חופשית בכל ימות השבוע.
במוזיאון הגוגנהיים נוקטים בימי שבת בשעות 19:45-17:45 מדיניות של "שלם לפי רצונך".

בנוסף למוזיאונים, יש בניו יורק שפע של גלריות מעניינות, שרובן מקובצות בצ'לסי, בסוהו ולאורך רחוב 57, שהכניסה לרובן חופשית. הכי כיף לשוטט ולגלות לבד את הגלריות שמעניינות אתכם, אבל אפשר להיעזר גם במדריך הגלריות של ניו יורק.


סנטרל פארק, הריאה הירוקה של העיר הגדולה

 

פארקים וגנים
אחרי שטיילנו ברחובות הכרך הגדול וגם ספגנו קצת תרבות, הגיע הזמן לקצת ירוק בעיניים. בניו יורק לא חסרים פארקים נפלאים, שמהווים אטרקציה בפני עצמה, והכניסה אליהם חופשית. המפורסם מכולם הוא הסנטרל פארק, שנמצא ממש בלב מנהטן. אפשר להצטרף לניו יורקרים שבאים לכאן לרוץ ולהחליק על רולר בליידס, לשוט באגם, ליהנות מההופעות החינמיות שמתקיימות בפארק בקיץ או פשוט ליהנות מהליכה בשביליו של הפארק רחב הידיים שמזמנים הפתעות רבות להולכים בהם. פארק מוצלח נוסף הוא בריינט פארק השליו שנמצא במידטאון. בלילות הקיץ מתקיימות בפארק הקרנות סרטים בחינם.

פארקים נפלאים יש גם מחוץ לגבולות מנהטן. פארק פרוספקט ששוכן בברוקלין תוכנן על ידי אותו צמד אדריכלים שתכנן את הסנטרל פארק. הפארק עצום בגודלו ויש בו מדשאות רחבות ידיים, צמחייה פראית, גן חיות ואגם. בצדו המזרחי של הפארק מצויים הגנים הבוטניים של ברוקלין, להם יצא שם עולמי. הם כוללים סדרה של גנים מטופחים כמו הגן היפני, בו מומלץ לבקר במיוחד בזמן פריחת הדובדבן, גן הריחות וגן שייקספיר. הכניסה לגנים הבוטניים חופשית בימי שלישי, וכן בימי שבת בין השעות 12:00-10:00.

ברובע ברונקס שוכן הגן הבוטני של ניו יורק, שנחשב לאחד מהגנים הבוטניים היפים בעולם. הגן מחולק ל-48 גנים שונים, ובנוסף יש בו איזור ביצות ויער אלונים. בימי רביעי ניתן להיכנס לגן בחינם בכל שעות הפתיחה, ובשבת הכניסה חופשית בשעות 10:00-9:00. כדאי לקחת בחשבון שהכניסה לחלקים מסוימים בגן, כמו חממת אניד האופט וגן ההרפתקאות, היא בתשלום גם בימים אלה.


הגן היפני, חלק מהגנים הבוטניים בברוקלין

הליכה על גשר ברוקלין
אחת מהדרכים הטובות ביותר ליהנות מתצפית על העיר היא בהליכה על גשר ברוקלין. הגשר נחשב לאחד מהגשרים היפים בעולם, וממנו נשקף נוף נהדר של העיר. את ההליכה על גשר ברוקלין אפשר להתחיל מהצד של מנהטן במעבר להולכי רגל שנמצא מיד ממזרח לבית העירייה (מ- Park Row), אך כדאי יותר להגיע בתחבורה הציבורית אל הצד של ברוקלין ומשם לחזור על גבי הגשר לכיוון מנהטן. להגברת האפקט הדרמטי-רומנטי, כדאי לעשות את זה בשקיעה. ההליכה על הגשר אורכת 20-30 דקות.

גשר ברוקלין ממנו שנקף קו הרקיע המרהיב של מנהטן

שיט במעבורת לסטייטן איילנד
דרך נוספת ליהנות מתצפית מרהיבה של העיר היא בשייט במעבורת לסטייטן איילנד. השיט נמשך כחצי שעה ובמהלכו אפשר לראות את קו הרקיע של מנהטן, את פסל החירות ואת חופי ניו ג'רזי. בסוף ההפלגה אפשר לרדת מהמעבורת ולטייל בסטייטן איילנד או פשוט להישאר לשבת במעבורת ולחזור איתה מיד בחזרה למנהטן. המעבורות הכתומות, Staten Island Ferry, יוצאות אחת לחצי שעה מטרמינל Whitehall שבמנהטן.המעבורת פועלת 24 שעות ביממה. בשעות השיא יוצאת הפלגה פעם ב-15 דקות, ובלילה ההפלגות יוצאות אחת לשעה.
כתובת טרמינל מנהטן: & South St. 1 Whitehall St. (ליד בטרי פארק)
כתובת טרמינל סטייטן איילנד: 1 Bay St., Richmond Terrace

כמעט בחינם – גן החיות של ברונקס
גן החיות של ברונקס הוא הגדול ביותר בארצות הברית. הוא משתרע על שטח של 1,000 דונם ויש בו לא פחות מ-4000 בעלי חיים, רבים מהם נדירים.  אפשר לראות בו, לצד פילים , זברות וג'ירפות, גם נמרי שלג, דובי גריזלי, דובי קוטב ועוד. התצוגות מנסות לדמות ככל הניתן את תנאי המחייה הטבעיים של החיות, ויש כמה תצוגות מרשימות במיוחד  כמו יער הגורילה האפריקנית, יער טרופי מקורה גדול שמשמש כבית גידול של 400 פרטים מ-55 מינים ובעיקר של גורילות מאפריקה. במרבית ימות השבוע הכניסה לגן עולה 16.95 דולר למבוגר, אבל בימי רביעי מנהיגים מדיניות של "שלם כמה שתרצה". זה לא אומר שאפשר לא לשלם כלל, אבל זה בהחלט עשוי להוזיל את מחיר הכניסה.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...