תפריט עמוד

ניו זילנד – אתרי חובה

קרחונים אדירים, הרים נישאים, אגמים צלולים, גייזרים מתפרצים, חופים זהובים - בניו זילנד תמצאו טבע פראי לצד ערים נעימות ועיירות תוססות

באי הצפוני

אוקלנד
אוקלנד היא העיר הגדולה ביו זילנד ובה מתגוררת כרבע מאוכלוסיית המדינה כולה. זוהי גם העיר הכי קוסמופוליטית בניו זילנד. היא מוקפת מים ומכוסה גבעות וולקניות ומציעה מגוון אטרקציות ואתרים למבקרים בה.
כדאי לבקר במוזיאון אוקלנד שמציג תערוכות הקשורות לתרבויות של תושבי המדינה ולאוצרות הטבע. לחובבי האמנות מומלץ לבקר בגלריה הלאומית של אוקלנד בה ניתן לצפות באוספים של אמנים מקומיים לצד אוספים של אמנים בינלאומיים ותערוכות מתחלפות.
הדרך הטובה ביותר ליהנות מן העיר היא בהליכה. אחד ממסלולי ההליכה המומלצים הוא מסלול חוף לחוף (Coast to Coast Walkway). המסלול חוצה את המצר עליו בנויה העיר ועובר בגנים ואזורי טבע, לצד הפנינים הארכיטקטוניות של העיר, נופים יפים וגבעות וולקניות. אורכו של המסלול כ-16 ק"מ וכדאי להקדיש לו יום שלם.
עוד על אוקלנד בכתבה "אוקלנד – ארבעה כיווני אוויר".

רוטורואה
העיר רוטורואה נמצאת ב"חגורת האש" של ניו זילנד. זהו אזור בו הפעילות התרמית רוחשת ומבעבעת מתחת לפני השטח ומתפרצת מעליו בצורה של גייזרים, בריכות מים רותחים, בוץ מבעבע וריח גופרת הנישא באוויר. רוטורואה היא עיר קטנה וידידותית. אוכלוסיית המאורים ברוטורואה גדולה ולכן זהו מקום מצוין לפגוש את התרבות המאורית. אוהינמוטו (Ohinemutu) הוא כפר מאורי היושב על שפת אגם רוטורואה לא רחוק ממרכז העיר. לא כדאי להחמיץ את הביקור בכנסייה האנגליקנית סנט פיית' ואת מרכז המפגש הציבורי המסורתי Tematekapua Meeting House בו מתקיימים קונצרטים מאורים בכל ערב.
ברוטורואה וסביבתה פארקים תרמיים רבים: האתר התרמי הגדול והידוע ביותר הוא פאקרוורווה (Whakarewarewa) המשמש גם כאתר תרבות מאורי. הפארק נמצא במרחק 3 ק"מ ממרכז העיר ויש בו בריכות ומעיינות תרמיים לצד הגייזר הגדול ביותר בניו זילנד, פוהוטו (Pohuto). ניתן להצטרף לסיורים המודרכים על ידי המאורים וכוללים הסברים על התופעות הגיאותרמיות של הפארק וכן היכרות עם התרבות המאורית. פארקים נוספים הם וייאוטפו (Waiotapu), שערי הגיהינום (hell's Gate), ויימנגו (Waimangu) והפארק ההיסטוריBurried Village.
עוד על רוטורואה בכתבה: "רוטורואה וטאופו – הסערה שמתחת לשקט".

הפארק הלאומי טונגרירו. נופים געשיים ואגמים תכולים

הפארק הלאומי טונגרירו
טונגרירו הוא הפארק הלאומי הוותיק ביותר בניו זילנד ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו. זהו אחד היעדים האהובים והפופולריים לאוהבי הטרקים. מסלול טונגרירו קרוסינג (Tongariro Crossing) נחשב לטרק החד יומי היפה ביותר של ניו זילנד. זהו מסלול מאתגר העובר בנופים געשיים מגוונים ומקיף אגמים תכולים. המסלול נמשך כ-8-6 שעות ואורכו 18.5 קילומטר.

וולינגטון
וולינגטון היא בירת ניו זילנד והעיר השנייה בגודלה במדינה אחרי אוקלנד. וולינגטון נמצאת בקצה הדרומי של האי הצפוני של ניו זילנד, בין נמל יפהפה וגבעות. יש הרבה מה לעשות ולראות בוולינגטון – העיר היא מרכז תרבות ואמנות וביתם של מוסדות השלטון, ויש בה היצע גדול של מסעדות, פאבים, בתי קפה, מקומות בילוי, חנויות ועוד.
בין האטרקציות הבולטות בעיר אפשר למנות את המוזיאון הלאומי טה פאפא, ובו תצוגות, חלקן אינטראקטיביות, על ההיסטוריה הגיאולוגית של ניו זילנד, הטבע הניו זילנדי וההיסטוריה של המאורים, תושביה המקוריים של ניו זילנד.
מקום נוסף שלא כדאי להחמיץ את הביקור בו הוא הגנים הבוטניים, בהם אוסף גדול של פרחים וצמחייה עשירה וכן בריכות בהן שטים בשלווה ברווזים, גן ורדים ומרכז מבקרים.
נקודת התצפית הטובה ביותר על העיר היא ממרומי הר ויקטוריה. הטיפוס לראש ההר מעט מעייף, אך הנוף הנשקף ממנו בהחלט שווה את המאמץ. ניתן להעפיל לראש ההר גם באוטובוס או ברכב פרטי.

וולינגטון. שוכנת בין נמל יפהפה וגבעות | צילום: מלווין בירץ'

באי הדרומי

הפארק הלאומי אבל טסמן
הפארק הלאומי אבל טסמן (Abel Tasman) נמצא בחוף הצפוני של האי הדרומי, שמזג האוויר שבו נחשב לנוח וחמים יחסית לשאר המדינה. בפארק יש חופים יפים וצוקי גרניט. לאורך הפארק עובר טרק אבל טסמן, אחד המסלולים המפורסמים ביותר בני זילנד. המסלול קל ונמשך שלושה עד חמישה ימים. ניתן לעשות חלק מן המסלול בקיאק ימי.

הפארק הלאומי אבל טסמן. חופים יפים וצוקי גרניט | צילום: דניאל תומסון

כרייסטצ'רץ'
כרייסטצ'רץ' היא העיר הגדולה ביותר באי הדרומי של ניו זילנד ונחשבת גם לעיר האנגלית ביותר במדינה. העיר נמצאת לרגלי האלפים הדרומיים בחוף המזרחי של האי הדרומי ומהווה נקודת בסיס נוחה לטיול באזור. העיר מכונה גם "עיר הגנים" בשל הגנים הרבים והיפים שפזורים בשטחה.
מידע נוסף על כרייסטצ'רץ' בכתבה "כרייסטצ'רץ' – מלכה אנגלייה באי הדרומי".

קווינסטאון
קווינסטאון נמצאת על חופי אגם וואקטיפו (Wakatipu) באחת מנקודות הנוף היפות בעולם – למרגלות רכס האלפים הניו זילנדים. העיר נחשבת לבירת הספורט האתגרי של המדינה – כאן אפשר לצנוח, לקפוץ באנג'י, לטוס, לשוט וגם סתם לטייל ברגל כאחד האדם. לפני שמתחילים בהרפתקאות נוטפות האדרנלין שהעיר מציעה, כדאי לעלות לנקות התצפית המרהיבה ביותר על העיר. מרכז סקייליין נמצא בפסגת בוב ואפשר לעלות אליו ברכבל או ברגל. במרכז שעל הגבעה יש כמה נקודות תצפית, מסעדה וחנות מזכרות.
העיר מציעה מסלולי הליכה רבים, קצרים וארוכים. מבין המסלולים הקצרים כדאי לנסות את הטיפוס על גבעת קווינסטאון, שגובהה 900 מטר. המסלול, הלוך ושוב, נמשך כשלוש שעות. מסלול קצת יותר אתגרי הוא מסלול בן למונד שמטפס לגובה 1,746 מטר ומספק נופים מרהיבים. ההליכה במסלול זה נמשכת כשש שעות הלוך ושוב.

קווינסטאון. בירת הספורט האתגרי של ניו זילנד | צילום: מרטין מאון

וואנקה
העיר נמצאת לחופיו הדרומיים של אגם וואנקה ומוקפת בהרי האלפים הניו זילנדים. זוהי עיירה שקטה וציורית המהווה נקודת בסיס נוחה לטיול בפארק הלאומי הר אספיירינג. גם בוואנקה פעילויות רבות: שיט ודיג באגם, מצנחי רחיפה, שיט קיאק וקאנו וטיולי הליכה. האטרקציה הבולטת בעיר היא
עולם הפאזלים (Stuart Landsborough's Puzzling World). זהו אתר שעשועים שמתמחה בפאזלים ומוזרויות. יש בו מבוך ענק של 1.5 ק"מ, חדרי אשליות הכוללים חדר הולוגרמות, חדר הנוטה בזווית של 15 מעלות ויוצר מציאות בלתי אפשרית בה מים זורמים כלפי מעלה ועוד הפתעות.

 

אגם וואנקה. שקט וציורי | צילום: אייסטוק

ארץ הפיורדים (Fiordland)
פארק ארץ הפיורדים הוא אתר מורשת עולמית ואחד מאזורי הטבע הפראיים הגדולים בחצי הדרומי של כדור הארץ. בפארק נמצאים כמה מהטרקים המפורסמים ביותר בניו זילנד, אך כדי לחוות את האזור במלואו כדאי גם לצאת לשיט באחד מן הפיורדים.
טה אנאו (Te Anau) היא עיירה קטנה היושבת לחופי אגם טה אנאו. זוהי העיירה המרכזית בארץ הפיורדים והיא מהווה בעיקר נקודת קפיצה למילפורד סאונד, המפורסם מבין הפיורדים של האזור, ולאגם מאנפורי ודאוטפול סאונד    (Doubtful Sound) ונקודת יציאה לטרקים של האזור.
מילפורד סאונד (Milford Sound) הוא פיורד באורך 22 ק"מ ומחשב לאחד המרשימים ביותר בניו זילנד. עם צוקיו הגבוהים, מפלי המים, מי הים ובעלי החיים הפיורד מבטיח חוויה מיוחדת. בפיורד ניתן לפגוש דולפינים, כלבי ים, פינגווינים ועוד. ישנן כמה דרכים לראות את הפיורד, המפורסמת שבהן היא טרק מילפורד, שנמשך ארבעה ימים ונחשב לאחד מן הטרקים היפים ביותר בעולם. דרך מומלצת נוספת היא שיט בפיורד. ישנן כמה חברות שמפעילות סיורי שיט בפיורד. יש הפלגות קצרות שנמשכות שעתיים וחצי ויש הפלגות שכוללות לינה של לילה אחד.

קרחון פוקס. ניתן להצטרף לסיור מאורגן של הליכה על הקרחון | צילום: בן ג'ייס

 


הקרחונים פרנץ ג'וזף ופוקס
ניו זילנד היא המקום היחיד בעולם בה נמצאים קרחונים בקרבה כזו לים בקו הרוחב הזה. שני הקרחונים, פרנץ ג'וזף (Franz Josep) ופוקס (Fox), נחשבים לאטרקציות תיירותיות מרכזיות בניו זילנד. ליד שני הקרחונים עיירות הנושאות את אותו שם מהן אפשר לצאת לטיול על וליד הקרחונים. ניתן להצטרף לסיור מאורגן של הליכה על הקרחון, שנמשך כשמונה שעות. יש גם הרבה מסלולי הליכה עצמאיים באזור. אחד המומלצים שבהם הוא סביב אגם מתסון (Lake Matheson), שנמצא כחמש דקות נסיעה ממערב לעיירה פוקס. במימיו הצלולים של האגם משתקפים הקרחון והפסגות הגבוהות ביותר של המדינה. אפשר ליהנות מהליכה קלה של כשעה במסלול המקיף את האגם. מסלול מאתגר יותר הוא מסלול אלכס נוב (Alex Knob Track), מסלול המטפס לפסגת הר אלכס נוב שגובהו 1,303 מטר. במהלך המסלול נקודות תצפית מהן נשקף נוף הקרחון פרנץ ג'וזף.

דאנידין (Dunedin) וחצי האי אוטגו
דאנידין היא עיר סטודנטיאלית ותוססת השוכנת במרכז חצי האי אוטגו. אפשר לטייל ברחוב התלול בעולם, להתרשם מהאדריכלות המרשימה של העיר בעת המורשת הסקוטית ולבקר במוזיאונים, בגלריות ובטירות הפזורות בה. בעיר יש חיי לילה שוקקים והרבה מאוד ברים איריים, אך מוקד המשיכה העיקרי של העיר הוא דווקא הטבע שבסביבתה. העיר היא בסיס טוב לטיול בחצי האי אוטגו, אזור של טבע בראשיתי עם חופים יפים, מפרצונים מקסימים והמון בעלי חיים – מכבשים ועד לאלבטרוסים, כלבי ים ואפילו פינגווינים.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.