תפריט עמוד

המטבח הקפריסאי – לאכול טוב בקפריסין

בשר בתנור או על האש, סלט של ביצי דגים, גבינת חלומי מטוגנת, דובדבנים מתוקים וליקר מקומי לקינוח. המטבח הקפריסאי משלב בין כמה מטבחים ים תיכוניים, ומוסיף נגיעות מקומיות

המטבח הקפריסאי משלב בין מאכלים יווניים, תורכיים ומזרח תיכוניים, עם נגיעות מקומיות. הוא מבוסס במידה רבה על בשר, אבל גם צמחונים לא יישארו רעבים, שכן אפשר למצוא במסעדות מגוון גדול של סלטים, פירות ומנות פתיחה שאינן בשריות. נהוג להתחיל את הארוחה במזטים – צלוחיות קטנות גדושות במנות פתיחה דוגמת טלטורי (סלט יוגורט עם מלפפונים ושום), קופפיה (עלי גפן ממולאים), טרמס (סלט ביצי דגים), זיתים ירוקים ושחורים ועוד ועוד. במסעדות רבות אפשר להזמין ארוחה שלמה שכולה מורכבת ממזטים, ואז יוגשו גם מנות של בשר או דגים.

בשר מגיע אפוי בתנור או כשיפודים על הגריל. מנות טיפוסיות הן קלפטיקו – בשר כבש אפוי עם תפוחי אדמה; טוואס – צלי כבש עם בצל; סטיפדו – צלי בקר מבושל במחבת עם חומץ ותבלינים, ומוסקה – פשטידת חצילים ותפוחי אדמה עם רוטב בשמל. שיפודים יכולים להיות של חזיר, בקר, כבש או עוף והם נקראים ביוונית סובלה או סובלקי, בהתאם לגודל השיפוד. כיאה למדינת אי, רוב המסעדות מגישות דגים – מטוגנים, על האש או בתנור – אבל יש לדעת שמחירי הדגים גבוהים למדי, ודאי בהשוואה למנות הבשר. יש גם מאכלי ים, חלקם (למשל שרימפס) מגיעים מרחוק, אחרים (כמו תמנונים) באים מהמים המקומיים.

יארוס, הגרסה המקומית לשווארמה

יארוס, הגרסה המקומית לשווארמה | צילומים: שאטרסטוק

לסיום הארוחה לוגמים קפה קפריסאי, קפה שחור המוגש בספלון קטן, ולצדו בקלווה, לוקומי (רחת לוקום) או גליקה – פירות ואגוזים מסוכרים. סיום קליל יותר לארוחה דשנה הוא מבחר מהפירות המצוינים שגדלים באי: אבטיחים, מלונים, תאנים, אפרסקים, דובדבנים ועוד.

אפשר ללוות את הארוחה בבירה מקומית (KEO או קרלסברג שמייצרים באי) או עם יין אדום או לבן מהיקבים המקומיים, ובסיומה ללגום כוסית של שרי מקומי או של קומנדריה, יין קפריסאי מתוק וסמיך שמיוצר בקולוסי, ליד לימסול, מזה אלפי שנים באותה הדרך. אם אתם חובבים משקאות בטעם אניס, מומלץ לכם לקבל את פני השקיעה בטברנה ליד הים עם כוס אוזו בתוספת מים וקרח.

קישואים ממולאים בבשר ואורז

קישואים ממולאים בבשר ואורז

מאכלי רחוב כוללים יארוס Gyros, הגרסה המקומית, והטעימה להפליא, לשווארמה – פיתה עטופה סביב פיסות בשר וירקות חתוכים. וכמובן ביקור בקפריסין אינו שלם ללא טעימה מגבינת הכבשים המקומית שקנתה לה מעריצים רבים (וחקיינים לא מעטים) בארצות הניכר – הלא היא גבינת חלומי. במהלך חופשה בקפריסין תוכלו לטעום את הגבינה הזאת בגרסאות שונות לאורך כל שעות היום: היא מוגשת צלויה בגריל או מטוגנת בתור מנת פתיחה או כחלק מסלט, קלויה על פרוסת לחם, בתוך כיסוני בצק או פיטריות ממולאות, ואפילו בחביתה של ארוחת הבוקר. ואם התמכרתם לטעמה המיוחד, אל תשכחו לקנות נתח גדול לקחת הביתה. תוכלו להצטייד בגבינות, יינות ושלל מאכלים מקומיים באחד השווקים בקפריסין.

בתמונה הפותחת: שיפודי חלומי, הגבינה הקפריסאית הנהדרת
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.