תפריט עמוד

קפריסין: מאות קילומטרים של חופים

עשרות חופים בקפריסין זכו בעיטור דגל כחול המעיד כי הם עומדים בסטנדרטים גבוהים של איכות סביבה, ניקיון ונגישות. חלקם עמוסים ומלאי פעילות, אחרים מבודדים וריקים מאנשים. מדריך קצר לכמה חופים מומלצים

648 קילומטרים של חופים יש לקפריסין, והחופים האלה נקיים ונעימים מאוד. ויש להם אפילו תעודות להוכיח את זה: 53 חופים באי זכו בעיטור הדגל הכחול, תו תקן אקולוגי המוענק מטעם ארגון אירופי לחופים שעמדו בסדרה ארוכה של קריטריונים, כמו ניקיון, נגישות, מתקני מיחזור, איכות המים ועוד. מלבד השמירה על רמה גבוהה, שמשותפת לכל חופי האי, החופים עצמם אינם זהים. יש חופים חוליים וחופים סלעיים, יש חופים מבודדים וכאלה שנמצאים במרכז ההתרחשויות. חלקם נושקים לאתרים ארכיאולוגים, אחרים מוקפים במלונות מודרניים. הנה, על קצה המזלג, מדריך מהיר לכמה מהחופים המוצלחים של קפריסין.

חוף עץ התאנה, פרוטרס
חוף פופלרי בקרב קפריסאים, ליד העיירה פרוטרס Protaras במזרח האי. רצועת החוף הארוכה קיבלה את שמה בזכות עץ תאנה הנטוע בקרבתה. על פי המסורת המקומית, העץ הובא לאי במאה ה-17 ומאז ועד היום הוא גדל ומשגשג. בים, במרחק לא גדול מהחוף החולי, נמצא אי זעיר, שאפשר לשחות אליו. אם החלטתם לטפס על האי עשו זאת בזהירות רבה, פני השטח שלו סלעיים וחדים מאוד ורגליים יחפות עלולות להיפצע. בחוף יש כאן אפשרויות שונות לספורט ימי.

שקיעה בחוף ניסי. רצועת חוף חולית בתוך מפרץ מוגן

חוף ניסי, איה נאפה
ניסי Nissi הוא חוף פופולרי בדרום-מזרח האי, שפירוש שמו ביוונית "אי קטן". רצועת החוף החולית, בתוך מפרץ מוגן, סמוכה לעיירת הצעירים התוססת איה נאפה. במרחק כמה קילומטרים מכאן נמצא אזור הנמל ובו מסעדות ובתי קפה רבים, וכן אפשרויות מגוונות לספורט מים. מיקומו של החוף, בלבה של רצועת המלונות, אחראי לכך שמשפחות רבות נוהגות לפקוד אותו. בחוף יש שירותי הצלה מוסדרים.

חוף המושל, בין לרנקה ולימסול
18 ק"מ מזרחית מלימסול נמצא חוף המושל Governor’s Beach, שנקרא כך על שמו של מושל בריטי שהתאהב במקום ונהג לפקוד אותו באופן קבוע. זהו חוף מקסים, עם מפרצונים קטנים ויפים, המים השקטים והצלולים מזמינים לשחות בהם ולשנרקל, ואחרי הרחצה אפשר לטייל ברגל בסביבה. את היום כדאי לסיים בישיבה נינוחה באחת הטברנות לצד החוף ולקבל את פני השקיעה עם צלוחיות מזטים (סלטים ומנות פתיחה).

חוף המושל. מים שקטים וצלולים

חוף פיסורי
ליד הכפר פיסורי Pissouri, שנמצא 30 קילומטרים מערבית ללימסול, ישנו חוף באותו השם. חלקים מהחוף חוליים וחלקים אחרים הם תערובת של חול וחלוקים. המפרץ השקט והיפה מתמלא בסופי שבוע בקיץ. בעונה החמה יש פה מגוון אפשרויות לספורט ימי וכן בית ספר לצלילה, שמציע צלילות היכרות וצלילות מודרכות עבור מי שרוצה לחקור את מעמקי הים. בשולי החוף יש כמה טברנות ובתי קפה נעימים לבלות בהם אחרי הרחצה.

סלע אפרודיטה, בין לימסול לפאפוס
החוף נקרא כך, שכן על פי המסורת זהו המקום בו אפרודיטה, אלת היופי והאהבה היוונית, נולדה מתוך קצף הגלים. רצועת חוף צרה וארוכה של חלוקי אבן משתרעת משני צדי סלע אפרודיטה, ויש ממנה תצפית נהדרת עליו ועל סלעים גדולים נוספים בים, שיופיים מבהיר בנקל את האגדות שנקשרו בהם – אחת מספרת שגיבור יווני קדום הטיל את הסלעים האלה על אוניות האויב המקרבות. הדרך המובילה אל החוף עוברת בנופים יפים במיוחד.

חוף סלע אפרודיטה. אגדות רבות נקשרו במקום

מפרץ קורל, פאפוס
מפרץ קורל Coral Bay הוא חוף יפה במערב האי, קילומטרים אחדים מצפון לפאפוס. החוף שאורכו כקילומטר מתעקל לאורך המפרץ ויש ממנו נוף נפלא. בשנים האחרונות האזור עבר פיתוח ורצועת החוף איבדה מבדידותה המזהרת, ועונת הרחצה היא מתמלאת במשפחות מקומיות ובתיירים מהמלונות הסמוכים. אבל עדיין יש בה קסם רב והחול זהוב ונפלא. יש פה שירותי חוף מסודרים ואפשריות לספורט ימי.

מפרץ לארה. הצפיפות והפיתוח נותרו מאחור

מפרץ לארה, חצי האי אקמס
מפרץ לארה Lara, בחצי האי אקמס Akamas שבקצה הצפוני-מערבי של קפריסין, מציע רצועת חוף מקסימה ולא מופרעת. הגישה אל החוף לא קלה, שכן הדרכים המובילות אליו משובשות, אבל זה גם מה שמשאיר את הפיתוח והצפיפות הרחק מאחור. המפרץ החולי הרחב משמש מקום הטלת ביצים לצבות ים, שעולות מהמים בלילות ירח בקיץ. בסוף הקיץ עושים הצבונים הקטנים שבקעו מהביצים את דרכם בחזרה אל הים. רשות הטבע הקפריסאית פורסת רשתות הגנה בחלקים מהחוף וחל איסור להפריע את מנוחתם של הצבים. הסביבה כולה ראויה מאוד לטיולים רגליים, שכן זהו האזור האחרון של טבע לא מופרע בקפריסין.

מפרץ כריסוכו, פוליס
ממזרח וממערב לעיירה הנעימה פוליס, לאורך מפרץ כריסוכו Chrisochou, נמתחים חופי חלוקים יפים, שגם בעונת הקיץ הם לא צפופים מדי ואפשר ליהנות בהם ממים צלולים ונופים מקסימים ללא הפרעה. האזור מהווה נקודת מוצא נוחה לטיולים בחצי האי אקמס, האזור המערבי ביותר בקפריסין אשר עדיין נותר נקי מפיתוח יתר.

מפרץ כריסוכו. נופים מקסימים ללא הפרעה

חוף מנסורה, קטו פירגוס
הרחק מהעומס וההמולה של חופי הדרום נמצא חוף חולי רחב ושקט, שנקרא מנסורה Mansoura, על שם הכפר הזעיר הסמוך לו. תוכלו להשתזף ולשחות פה, ולאחר מכן לשבור את הרעב בטברנה המקומית. הדרך אל החוף עוברת באזורים לא מתוירים ונגלים ממנה נופים מקסימים.

מפת קפריסין


לחצו להגדלה


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.