תפריט עמוד

לפני הכל: תכנון חופשת סקי

מתי לצאת לחופשת סקי?
עונת הסקי באירופה נמשכת מדצמבר עד אפריל, כשבתחילת עונת הסקי ובסופה יש לקחת בחשבון את כמות השלג באתר, שקשורה בגובהו ובכמות תותחי השלג שבו. במרץ-אפריל תוכלו לבחור גם באתר בינוני בגובהו.

חופשות סקי במערב או במזרח אירופה?
מרבית הישראלים בוחרים לצאת לחופשות סקי באתרים במערב אירופה, במיוחד באתרי הסקי של צרפת, איטליה ואוסטריה, אך גם אתרים בשווייץ ובצפון ספרד (אנדורה). אתרי הסקי במערב אירופה נחשבים מצוינים מבחינת איכות המתקנים, איכות המלונות והמועדונים, פעילויות האפרה סקי שמוצעות במועדונים ובעיירות הסקי, כמות המסלולים, תותחי השלג והמעליות. על האיכות הזו גם משלמים לא מעט.
מאחר שמרבית אתרי הסקי במערב אירופה יקרים לישראלי הממוצע, בשנים האחרונות ישראלים רבים בוחרים לצאת לחופשות סקי במדינות מזרח אירופה, ששיפרו את התנאים ואיכות המתקנים באתרים במידה כזו שיש אתרים שבהחלט מהווים חלופה ראויה לאתרים הבינוניים של מערב אירופה. המדינות שנחשבות לבעלות אתרי סקי טובים וזולים הן רומניה, צ'כיה ובולגריה. גם באגן הים התיכון תיירות הסקי מתפתחת כמו בתורכיה, תמצאו אתרי סקי נחמדים, שמתאימים בעיקר לגולשים מתחילים ובינוניים.

כשבוחרים עיירת סקי כדי לבדוק את גובה העיירה ואילו פעילויות אפרה סקי  מוצעות בה

איך בוחרים אתר לחופשת סקי?
תקציב: השיקול הראשוני שיש לקחת בחשבון כשאתם מפנטזים על חופשת סקי קסומה הוא התקציב שעומד לרשותכם. אם אין לכם בעיית תקציב תוכלו לתכנן חופשת סקי באתרים האקסקלוסיביים במדינות מערב אירופה. אם אתם מחפשים חופשה במחיר נמוך יותר- שווה לבדוק את אתרי הסקי במזרח אירופה.

סגנון חופשת הסקי: אם אתם מתכננים חופשת סקי משפחתית- רצוי לבחור באתר שמספק פעילויות אפרה סקי (של אחרי הסקי) ופעילויות לילדים ונוער. אם אתם מתכננים חופשת סקי צעירה ותוססת, רצוי לבחור באתרי סקי שלא מציעים פעילויות לילדים, וכך תמנעו משהייה ממושכת בקרב משפחות. אתרים כאלה בדרך כלל מספקים פעילויות אפרה סקי שכוללות חיי לילה פעילים. אם אתם מתכננים חופשת סקי של מקצוענים, ברור שחשוב ביותר לבחור אתר סקי שמתאים במיוחד למקצוענים ומציע מסלולים שחורים (למתקדמים) ומסלולי "אוף פיסט" רבים.

עיירות הסקי: גובהה של עיירת הסקי ומיקומה ביחס לאתר הסקי משפיע על תנאי הגלישה שלכם – בעיירה גבוהה שנמצאת למרגלות אתר הסקי תוכלו לצאת למסלולי הסקי לרוב מפתח המלון. המלצתנו היא לחפש עיירת סקי שממוקמת לפחות בגובה של 1,500 מטר. חשוב גם לברר אילו פעילויות אפרה סקי תוכלו למצוא בעיירת הסקי, והאם הן מתאימות לסגנון החופשה שלכם.

אפרה סקי: מונח פופולרי שמתייחס לכל הפעילויות שמוצעות אחרי הסקי באתרי הסקי, המועדונים ועיירות הסקי. אפרה סקי הוא מרכיב חשוב, וכדאי לבדוק היטב את איכותו כשאתם מתכננים חופשת סקי באתר מסוים. לרוב מדובר על פעילויות ספורטיביות שונות לצד פינוקים כמו בריכות, ספא, בר מזון ומשקאות חופשי וטיולים באזור. חשוב לבדוק איזה פעילויות מוצעות לכם במסגרת חבילות הסקי ולאיזה פעילויות יש עלות נוספת.

אתרי הסקי: כשבוחרים אתר סקי כדאי לברר מראש את הפרטים האלה:

כמות המסלולים ברמת הגלישה שלכם. המסלולים הירוקים והכחולים מתאימים למתחילים, האדומים למתקדמים והשחורים למקצוענים. אם אתם מפנטזים על גלישה בטבע כדאי לברר שלא מדובר במסלולים שנמצאים בתוך "מדבריות שלג", שבהם כמעט שלא תוכלו לראות צמחייה ירוקה.

כמות המעליות שיש באתר הסקי והסוג שלהן. זהו פרמטר שמשפיע על כמות הזמן שתעמדו בתור כדי לעלות למסלולי הסקי. רצוי לבחור אתר שיש בו לפחות 40 מעליות.

מרחק המלונות מהכניסה למסלולי הסקי. המרחק ישפיע על כמות הזמן שתצטרכו ללכת עם ציוד הסקי על הגב.

גובה הגלישה המירבי באתר. גובה האתר משפיע על כמות השלג בו, וזה חשוב במיוחד אם אתם יוצאים לחופשה בתחילת עונת הסקי או בסופה. גובה הגלישה המירבי מתייחס לטווחי הגלישה באתר, והוא נע בדרך כלל בין 800 מטר ל- 4,000 מטר, ככל שהוא גבוה יותר כך תמצאו יותר מסלולים והשלג באתר יהיה קשה יותר. למתחילים מומלץ לבחור באתר עם גובה גלישה מירבי של 2,000 מטר לפחות.

תותחי שלג. תותחי שלג מפצים בדרך כלל על כמות שלג נמוכה שיכולה להיות באתר לא גבוה בתחילת העונה או בסופה. מלבד זאת, הם גם מגדילים את כמות השלג באתר. כדאי לברר כמה תותחים מופעלים באתר שאתם מתכננים לצאת אליו לחופשת סקי.

רמת התחזוקה של המתקנים. רמת התחזוקה משפיעה על איכות הגלישה שלכם ועל הבטיחות שלה. ככל שרמת התחזוקה עולה, מחיר הגלישה באתר יקר יותר.

בתי ספר לסקי. חשוב לברר שיש בתי ספר טובים לסקי באתר הסקי שבחרתם, במועדון הסקי או בעיירת הסקי, ושתוכלו למצוא בהם מדריכים שדוברים אנגלית – זה לא מובן מאליו!

תחרויות סקי. חשוב להתעדכן אם באתר שאתם מתכננים לצאת אליו לחופשת סקי מתקיימות אליפויות ותחרויות סקי, שכן הדבר גורם לסגירה של מסלולי גלישה רבים, צפיפות רבה ותורים ארוכים למעליות הסקי, וכמות גדולה של גולשים ואורחים. אלא אם כן אתם מגיעים כדי לצפות בתחרות, ואז הסעיף האחרון כמובן לא רלוונטי…

המידע באדיבות צוות Time2ski.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.