תפריט עמוד

חמוץ מתוק: מה כדאי לאכול בניו אינגלנד

פנקייק עם סירופ מייפל מקומי, תפוחים בכל צורות ההגשה, לובסטרים שזה עתה נשלו מהאוקיינוס – ניו אינגלנד מציעה תוצרת מקומית משובחת. הנה כמה סיבות טעימות במיוחד לעצור לאורך הדרך

ניו אינגלנד מצטיינת לא רק בנופים יפים, עיירות חביבות ושלכת מדהימה במיוחד. גם בתחום הקולינרי ניו אינגלנד מציעה עניין למטיילים בה. בין אם אתם חובבי מתוק או אוהבים מאכלי ים – לא תתאכזבו בניו אינגלנד. הנה כמה דברים טעימים במיוחד שתוכלו לאכול במהלך טיול בניו אינגלנד:

סירופ מייפל – מהעץ אל הצלחת
מאמצע פברואר ועד אמצע אפריל אוספים את השרף מעצי המייפל. העץ מנוקב בעזרת צינור, וממנו מטפטף השרף לתוך דלי התלוי על העץ. אחר כך מחממים את השרף עד לקבלת הסירופ המרוכז (מ-40 ליטר של שרף מתקבל ליטר אחד של סירופ). כדאי להיכנס לאחד מבתי הסוכר הפזורים לאורך הדרכים, לשאוף מלוא האדים המתקתקים, לשפוך סירופ על הקרח שבחוץ לקבלת ממתקי קרמל וליהנות מהטעם של ה"דבר האמיתי", אם זה הסירופ בפני עצמו ואם בצירוף פנקייק, עוגת אגוזים, גלידה ושלל שילובים מפתים. קחו בחשבון שמייפל הוא מוצר יקר. אם הוא לא יקר, כנראה הוא לא אמיתי. אל תתביישו לטעום וחפשו תו תקן, בדומה לזה של שמן הזית אצלנו.
איפה? בתי הסוכר מפוזרים לאורך הכבישים ברחבי ניו אינגלנד, וכמובן גם בקנדה.

גלידה – מהפרה עד הגביע
מספרים על ורמונט שיש בה יותר פרות מאנשים. המקומיים מסבירים שזה בכלל לא נכון. יש פי שניים אנשים מפרות, אלא שהפרות נמצאות תמיד בחוץ, ומכאן הרושם המוטעה. במפעל של Ben & Jerry's, הנקרא על שם מייסדיו בן כהן וג'רי גרינפילד, ישמחו לתאר לכם את התהליך מן הפרה ועד לגביע – באנגלית זה נשמע יותר טוב: from cow to cone. יש טעימות, גם של טעמים חדשים שעדיין אין להשיג במקומות אחרים, ואתם מוזמנים להציע טעמים נוספים.
איפה? המפעל נמצא בהרים הלבנים, אחד האזורים היפים בוורמונט. מידע נוסף באתר האינטרנט.

חמוציות – פסטיבל קופצני וחמצמץ
בעונת הקטיף, מסוף ספטמבר עד תחילת נובמבר, כדאי לטייל באזור ולחזות במראה המרהיב של איסוף הפירות המכסים את האגמים במרבד אדום. במהלך אוקטובר מתקיים באזור פסטיבל קטיף החמוציות. מהאירועים בפסטיבל: תחרות קפיצות (של חמוציות, כמובן) ותחרות אפיית פאי חמוציות. לקבלת הסבר על החמוציות ועל תהליכי הייצור של המוצרים השונים, כדאי לבקר בחוות פלקס פונד Flax Pond Farms.
איפה? החווה נמצאת בקארוור Carver, מסצ'וסטס, אתר אינטנרנט

לובסטרים – היישר מהאוקיינוס
מעלות רבות יש למיין, בפינה הצפונית-מזרחית של ארצות הברית. טבע פראי, שקט נפלא וניתוק מבורך מהמולת החיים הן סיבות מצוינות להרחיק עד לכאן, אבל אמריקאים רבים מגיעים דווקא בגלל האוכל, או ליתר דיוק בגלל הלובסטרים. שמם של הלובסטרים של מיין יצא למרחוק. הם ענקיים באופן מעורר פלצות, טעימים, זולים והכי חשוב – לא תמצאו לובסטרים טריים כל כך בשום מקום אחר. לא חייבים לשבת במסעדה יוקרתית, לאורך החופים במיין יש מסעדות פשוטות שבהן תוכלו לטעום מהלובסטרים המפורסמים, חלקן הן לא יותר מדוכנים שימכרו לכם לובסטרים מוכנים לקחת. כמה מקומות פשוטים מאוד ומומלצים:
Harraseeket Lunch & Lobster בסאות' פריפורט
Waterman's Beach Lobster, בסאות' תומפסון.
Shaw's Fish & Lobster Wharf Restaurant בניו הרבור
Red's Eats בוויסקסט

תפוחים – גן עדן זה כאן
קיצים חמים וחורפים ארוכים וקרים הופכים את ניו אינגלנד למקום מושלם לגידול תפוחים. שטחים נרחבים מכוסים במטעי תפוחים, רבים מהם שייכים למגדלים משפחתיים, שמציעים את תוצרתם המצוינת בשווקים ובדוכנים לצד הדרך. אמנם אצלנו תפוחים איבדו בשנים האחרונות מיוקרתם, אל תזלזלו בפירות האלה: נגיסה אחת בתפוח ניו אינגלנדי ואתם בגן עדן. תפוחים מוצאים את דרכם למנות שונות ומגוונות בתפריטי המסעדות ובתי הקפה המקומיים, אל תוותרו על המאפה שנקרא אפל קריספ Apple Crisp. בעונה, מגדלים רבים פותחים את המטעים לקטיף עצמי. מידע נוסף, כולל מתכוני תפוחים, תמצאו באתר של מגדלי התפוחים של ניו אינגלנד.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.