תפריט עמוד

סדנאות ובתי ספר לבישול בעולם

יש אנשים שעבורם המילים "חופשה" ו"בישול" לא מסתדרות ביחד. עבור הרבה אחרים, חופשה שמשלבת את שכלול היכולות במטבח יחד עם אוכל טוב, יין וטיולים בסביבה היא תענוג צרוף. כמה בתי ספר ברחבי העולם בהם יוצאים לחופש ונכנסים למטבח

ללמוד לבשל אפשר בכל מקום, גם במתנ"ס השכונתי. אבל להעצמת החוויה, מה דעתכם לשלב בין חופשה לאוכל מקומי בדרך מעניינת ומקורית? חובבי בישול יתענגו על קורסים וסדנאות בישול משולבים בטיולים ובביקורים בחוות מקומיות. כך, למשל, אפשר ללמוד כיצד להכין מנות פסטה בטוסקנה, פאייה בדרום ספרד ונודלס בצפון תאילנד, ואלה הן רק כמה מהאפשרויות העומדות בפני מי שרוצה לצאת לחופשת בישול. בנוסף להעשרת הידע הקולינרי הפרטי, תזכו לטעום הרבה מעדנים מקומיים נהדרים.

איטליה
Torre del Tartufo, טוסקנה
טוסקנה מצטיירת בדמיונם של רבים כאחד המקומות המתאימים ביותר לחיות בו את החיים הטובים, ולא במקרה. אוכל מצוין, יין טוב, נופים נפלאים, עיירות קטנות וציוריות ולינה בבתי חווה מפנקים  – כל אלה הם מתכון מצוין למי שרוצה לשפר את איכות חייו. חופשות בישול בטוסקנה הופכות ליותר ויותר פופולריות ומשלבות את כל התענוגות האלה גם יחד. אחד מהמקומות המוצלחים ביותר בטוסקנה לחופשה שמשלבת את תענוגות החיים יחד עם לימודי בישול הוא טורה דל טרטופו. התלמידים המאושרים זוכים, בנוסף לשיעורי בישול, גם ללינה בבית חווה יפהפה וטיולים באזור (שלא לדבר על ארוחות הערב הנפלאות בסופו של כל יום לימודים). הלימודים, שנמשכים שבוע, כוללים ארבעה ימים בהם מכינים התלמידים ארבע ארוחות מלאות,  ויום טיול הכולל ביקור במפעל לייצור סלמי, בחוות גבינות עיזים ופקורינו ובבית בד, וכן ארוחת צהריים וטעימת יין ביקב ליד ארזו. היומיים הנוספים מוקדשים למנוחה וטיולים באזור. יש אפשרות לקורס מרוכז ומקוצר שנמשך שלושה ימים. את השיעורים מעביר השף פרנקו פלנדרה, שמלמד, בין היתר, לגלגל פסטה ביד, להכין להכין ניוקי של תפוחי אדמה ותרד ממולא בגבינת ריקוטה ולאפות טארט שמנת. המגורים הם בווילה משופצת מתחילת המאה ה-18, בקרבת ארזו. האחוזה טובלת בעצי אלון וערמונים ובשטחה יש חווה לגידול פטריות כמהין, מטעי תפוחים, חוות איילים ואפילו אגם קטן.
כמה זה עולה? המחיר לקורס הנמשך שבוע, כולל לינה וארוחות, הוא 2,950 דולר על בסיס לינה בחדר זוגי.
אתר בית הספר


ויוה איטליה! קורס בישול בטוסקנה

צרפת
Promenades Gourmandes, פריז
שניים מהתענוגות הכי גדולים של פריז הם שיטוט ברחובות העיר ואוכל טוב. הסיורים הקולינריים של פול קאיילה משלבים באופן מושלם בין שני התענוגות האלה. בביקור בפריז יש כל כך הרבה מה לעשות ולראות ולא כל אחד מעוניין ללמוד בישול כל יום, מהבוקר עד הערב, כשיש כל כך הרבה פיתויים בחוץ. פול מציעה ימי בישול הנמשכים חצי יום, יום שלם או יומיים, בהתאם לבחירת המשתתפים. הימים נפתחים בביקור בשוק פתוח ובחירת התוצרת הטרייה והטובה ביותר, לאחר מכן הולכים המשתתפים לביתה של פול ברובע המארה ושם מבשלים ארוחה שלמה מהתוצרת שקנו. פול מלמדת את המשתתפים מתכונים וטיפים ממיטב הבישול הצרפתי וארוחת הצהריים כוללת גם טעימת גבינות. הארוחה מסתיימת בדרך כלל בסביבות השעה 15:00, אבל משתתפים שבחרו ביום שלם יכולים להמשיך בטיול גורמה ברחובות העיר, כולל ביקור בחנויות מיוחדות ופינות חמד נסתרות של העיר. הקבוצות קטנות ונעות בין שניים לשמונה משתתפים, ולכן יש גמישות רבה בבחירת התפריט. מי שמעדיף להתרכז ברחובות העיר ושווקיה ולא להיכנס למטבח, יכול לבחור להשתתף רק בסיור הקולינרי.
כמה זה עולה? 280-260 אירו לחצי יום של סיור ובישול
אתר אינטרנט

מבשלים במטבח של פול ברובע המארה בפריז. היום מתחיל בשוק המקומי

ספרד
Finca Buenvino
אם תמיד חלמתם לדעת לעשות פאייה, זה המקום. קורסי הבישול נמשכים שבוע ובמהלכם התלמידים ישנים, אוכלים ומבשלים באותו מקום – בבד אנד ברקפסט של סם וג'ני, בשמורת סיירה דה ארסנה באנדלוסיה, ליד סביליה. הדגש בלימודים הוא על בישול ספרדי עם השפעות צפון אפריקאיות. בנוסף לפאייה תלמדו להכין, בין היתר, אורז שחור, עוף בזיתים ולימונים, תרד וגרגרי חומוס עם כמון ופנה קוטה עם זעפרן. הקורס כולל גם ביקור במפעל לחמון ויום טיול לחרז, שכולל ביקור ביקבים ואורחת צהריים ליד הנהר. הקורסים מתקיימים 6 פעמים בשנה – שלושה קורסים באפריל-מאי ושלושה קורסים באוקטובר. המגורים הם בחדרים מקסימים המעוצבים כל אחד באופן שונה. האורחים נהנים מבריכה ומנוף יפהפה.
אתר אינטרנט

שוק כבש אפויה בתנור עם תפוחי אדמה ורוזמרין, ממעדני המטבח הספרדי

תאילנד
Chiang Mai Thai Cookery School
חופשה בתאילנד מקושרת בדרך כלל עם נופש והיזרקות על החופים באיים. מטיילים פעילים במיוחד ישלבו גם טרקים באזור צ'יאנג מאי וכיתות רגליים ושופינג ברחובות בנגקוק. הבעיה המרכזית היא שלא משנה כיצד ביליתם בחופשה בתאילנד, כשתחזרו הביתה תתגעגעו לטעמים של האוכל התאילנדי הנפלא. לכן פועלים באזור בנגקוק וצ'יאנג מאי הרבה מאוד בתי ספר לבישול שיאפשרו לכם לשחזר את הטעמים האלה גם במטבח הביתי.  Ching Mai Thai Cookery School הוא בית הספר הוותיק ביותר לבישול בצ'יאנג מאי. לבית הספר כמה יתרונות בולטים, ובהם עמדת בישול אישית לכל תלמיד ומדריך דובר אנגלית. הוא מציע קורסים שנמשכים יום אחד עד חמישה ימים. התלמידים עורכים היכרות עם הרכיבים המקומיים ויוצאים לסיור בשוק. הלימודים נמשכים כל יום בין 10:00 ל-16:00 וכוללים ארוחת צהריים שהתלמידים מכינים בעצמם. התלמידים יתנסו, בין היתר, בהכנת עוף בקארי ירוק, עוגות דגים תאילנדיות, נודלס, ערמוני מים בסירופ סוכר וחלב קוקוס ועוד.
אתר בית הספר

משתתפי קורס הבישול בצ'יאנג מאי נהנים ממעשה ידיהם בתום יום הלימודים

מקסיקו
Mexican Home Cooking School
בית ספר נוסף שמשלב חופשה, טיולים, אוכל טוב ולימודי בישול במקום אחד. בבית הספר הזה התלמידים לומדים כשעתיים וחצי בבוקר, לאחר מכן נהנים מזמן חופשי שמוקדש למנוחה וטיולים. בערב הם חוזרים למטבח, לקוקטיילים טרופיים וארוחת גורמה. בית הספר שוכן באזור כפרי, בסמוך לעיר הקולוניאלית Tlaxcala. משטח המתחם נשקף נוף של אגם וגבעות מכוסות אורנים. הקורס נמשך חמישה ימים ומתקיים בקבוצות קטנות של עד שישה משתתפים. ברי המזל נהנים משיעור פרטי ללא תוספת תשלום. במהלך הקורס התלמידים מבקרים בשוק המקומי ולומדים לבחור את המוצרים הטריים ביותר, וקוטפים בגן צמחים ועשבי תיבול להעשרת המתכונים. הדגש הוא על אוכל מקסיקני בריא ומסורתי.
כמה זה עולה? 1,350-1,250 דולר לאדם, בהתאם לסוג החדר. המחיר כולל 6 לילות לינה, פנסיון מלא, משקאות (כולל יין, בירה ומרגריטות) וחמישה שיעורי בישול.
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.