תפריט עמוד

אירועי קיץ בישראל

קונצרטים תחת כיפת השמים, פסטיבלים לאור ירח, משחקים לכל המשפחה - הקיץ הוא העונה החמה של האירועים. הנה כמה מהאירועים הבולטים שיעשו לכם את הקיץ

הקיץ הוא עונתם של האירועים הגדולים – מקונצרטים של מוזיקה קלאסית דרך אירועי מחול ועד פסטיבלי קומיקס ותאטרון בובות. מתוך המבחר העצום ליקטנו כמה אירועים מרכזיים, חלקם מתאימים למבוגרים, אחרים ישמחו את כל המשפחה. מלבד הפסטיבלים השנתיים, שמתרחשים בכל קיץ, יש גם כמה אירועים חד פעמיים. וכמובן שט"ו באב משמש תירוץ מצוין להיכנס לאווירה רומנטית באחד המופעים שיתקיימו לאור הירח המלא.

• פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון
פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון מתקיים בכל קיץ, כבר יותר מ-30 שנים. התוכנית כוללת מגוון מופעים וקונצרטים של אמנים ישראלים ובינלאומיים שמתקיימיםבמקומות שונים בגליל העליון – בכפר בלום, כפר גלעדי, טיילת הירדן, ליד קיבוץ הגושרים ועוד. בנוסף לרסיטלים בבוקר, קונצרט לילה, חזרות פתוחות לקהל וכיתות אמן, מועלות בכל שנה הפקות מקוריות. במקביל מתקיים פסטיבל לילדים, עם מופעים לכל המשפחה, חלקם משולבים בטיולים בטבע.

מתי? בחודש יולי, רשימת המופעים המלאה באתר האינטרנט.


איך נשמע נבל? פעילות לכל המשפחה בפסטיבל קול המוזיקה

• קשת איילון
בכל קיץ מתקיימת בקיבוץ אילון שבגליל המערבי חגיגה אמיתית לאוהבי מוזיקה קלאסית בכלל וכלי קשת בפרט. במהלך שלושה שבועות מתקיים כאן קורס קיץ לכנרים ונגני קשת צעירים ומוכשרים מכל העולם, ובמהלכו נערכים קונצרטים תחת כיפת השמים, כיתות אמן פתוחות לקהל בהשתתפות כנרים ונגני כלי קשת בכירים מרחבי העולם, סדנאות ואירועים נוספים – והכל באווירה מוזיקלית מיוחדת במינה. הכניסה לכל הפעילויות (פרט לקונצרטים שמתקיימים מדי ערב ב-20:15) חופשית.

מתי? בשבוע האחרון של יולי. פרטים נוספים ותוכנית אירועים באתר האינטרנט.


כנרים צעירים מנגנים באוויר הפתוח בקשת אילון | צילום: שרית עוזיאלי

• פסטיבל הכליזמרים בצפת
בכל קיץ מארחת צפת פסטיבל כליזמרים הכולל עשרות מופעי מוזיקה ייחודיים בהשתתפות נגנים וכלייזמרים מישראל ומרחבי העולם. הפסטיבל כולל עשרות מופעים (ללא תשלום) שמתקיימים בבמות שונות בין הסמטאות העתיקות של צפת. במהלך הפסטיבל מתקיימים בעיר אירועים מיוחדים לילדים (בימת כליזמרים לילדים, תיאטרון בובות מוזיקלי, מופע קסמים, הצגות ועוד), סיורים מוזיקליים בשיתוף קק"ל (בתשלום), מופעי שירה בציבור ועוד.

מתי? באוגוסט, אתר אינטרנט


הכנר הבינלאומי אייל שילוח בפסטיבל הכלייזמרים בצפת

• פסטיבל לילות ירח במדבר
אין ספק שהשילוב של ירח מלא, נופי מדבר ומוזיקה הוא שילוב מנצח. תוכלו ליהנות ממנו גם השנה בפסטיבל המוזיקה שמתקיים בט"ו באב בחאן השיירות, ליד שדה בוקר. לצד הופעות החיות, מתקיימים במהלך הפסטיבל טיולים מודרכים לאור ירח בנחל חברים ואפשר ליהנות מסדנאות יוגה ומתחם ילדים ללא תשלום.

מתי? ט"ו באב, טלפון: 08-6535777, אתר אינטנרט

• אינטימדבר
במשך יומיים בחודש אוגוסט הופך רובע דרכי הבשמים במצפה רמון לאתר עלייה לרגל ליוצרים, מוזיקאים וכל מי שרוצה להתחבר לרוח המדברית. במתחמים שונים נערכים לאורך כל היום והלילה הופעות מוזיקליות, מופעי רחוב, ירידים של תוצרת מקומית ועוד.

מתי? בחצי השני של חודש אוגוסט.


החצוצרן האמריקאי שון ג'ונס בג'ז בים האדום

• ג'ז בים האדום
כבכל קיץ, גם השנה המוני שוחרי ג'ז יגיעו לאילת לפסטיבל ג'ז בים האדום. במהלך הפסטיבל יתקיימו עשרות מופעים של הרכבי ג'ז מובילים מהארץ והעולם. בין השאר ישתתפו בפסטיבל השנה רביעיית רון קרטר, טורה רייכל קולקטיב, שלישיית ג'ק דג'ונט עם ראבי קולטריין ומתיו גאריסון, ברי סחרוף במופע מיוחד לפסטיבל, סקסופוניסט העל ג'ו לובאנו, דניאל זמיר מארח את אביתר בנאי, הזמרת הצרפתייה סיריל אמי, שלישיית ברק מורי מארחת את ענת כהן ורבים נוספים. בנוסף למופעים הרשמיים מתקיימות כיתות אמן וישנה מסורת של ג'ם-סשן לילי, שמתחיל אחרי סיום המופעים ונמשך עד לשעות הקטנות של הלילה. בג'ם-סשן משתתפים אורחי הפסטיבל, הכניסה אליו חופשית, והוא נחשב לאירוע חובה שאין להחמיצו.

מתי? באוגוסט, אתר אינטרנט

קולנוע: גשם של סרטים

פסטיבל הקולנוע ירושלים
אמיר קוסטוריצה ("שעת הצוענים", "חלום אריזונה") אמר ש"פסטיבל ירושלים הוא אחד הפסטיבלים הנפלאים ביותר שהייתי בהם". ואכן, הפסטיבל הירושלמי, שמתקיים בכל שנה כבר יותר מ-30 שנים, הוא חגיגה אמיתית לאוהבי קולנוע. זוהי הזדמנות לראות בעשרה ימים המוני סרטים מהארץ ומהעולם, כאלה שלא הוקרנו כאן מעולם, ולהיות חלק מאווירה בינלאומית, תרבותית ומהנה מאוד.


מתוך סרטו התיעודי של יאיר קדר "7 הסלילים של יונה וולך", המתמודד בקטגוריה התיעודית בפסטיבל הקולנוע ירושלים

הסרטים המשתתפים בפסטיבל מוצגים במסגרות שונות ומגוונות – פנורמה, קלאסיקה, ברוח החופש, הרצועה הקצרה ועוד. במסגרת התחרותית לסרטים עלילתיים (פרסי חג'ג' לקולנוע הישראלי) יתמודדו השנה, בין השאר, "רווקה פלוס" של דובר קוסאשווילי, "רוק בקסבה" של יריב הורוביץ, "בלדה לאביב הבוכרה" של בני תורתי ואחרים. במסגרת התחרות לסרטי תעודה (פרסי ון ליר לקולנוע ישראלי) יוקרנו בין השאר "7 הסלילים של יונה וולך" של יאיר קדר ו"זמן משפחה" של ניצן גלעדי. בנוסף, תהיה מחווה לבמאי האיטלקי הדגול מיכלאנג'לו אנטוניני עם הקרנות של תשעה מסרטיו – "יצרים", "ל'אוונטורה", "ליקוי חמה" ואחרים.

מתי? 14-5 ביולי 2012, רשימת הסרטים ומועדי הקרנות באתר האינטרנט.


מחול: לא נפסיק לרקוד

• פסטיבל מחולוהט
פסטיבל המחול השנתי חוזר למרכז סוזן דלל לחודשיים עמוסים ומרתקים של מופעים. במהלך יולי ואוגוסט יעלו עשרות מופעים, חלקם בהופעת בכורה עולמית, בשלל סגנונות – קלאסי, עכשווי, אפריקאי, הודי, פלמנקו ועוד. בין הבכורות שיעלו השנה: בלט ירושלים יעלה את "אותלו", גרסת הבלט למחזה של שייקספיר; "תקדימי-טאקון" מופע של ורדית לוסקי ויעל טל המפגיש בין מחול הודי (קוצ'יפודי) למחול ספרדי (פלמנקו); "חלום של צעצוע", של להקת קמע, מופע מחול-תיאטרון לכל המשפחה; המופע "כמהין" של להקת קולבן דאנס הבוחן בדרכים ריקודיות ותיאטרליות את נושא האוכל ועוד עוד.

מתי? יולי-אוגוסט 2012, מידע על מופעים ולוחות זמנים באתר האינטרנט


להקת המחול קמע ביצירה "Status" בפסיטבל מחולוהט

• פסטיבל מחול כרמיאל
פסטיבל המחולות הוותיק חוגג השנה חצי יובל, הישג מכובד לכל הדעות. במהלך שלושת ימי הפסטיבל יתיימו בעיר הופעות מחול רבות של להקות ורקדנים מהארץ ומחו"ל. המופעים מועלים בכמה אתרים ברחבי העיר, חלקם בתשלום, אחרים בכניסה חופשית. בין האירועים שיתקיימו השנה: תאטרון מחול פיטסבורג מגיע לראשונה לישראל ויעלה בפסטיבל שלוש יצירות; בלט ברזיל מריו דה ז'ניירו עם  קטעים מ"ריימונדה" ומ"דון קישוט"; "רגעים" של להקת ביתא, שחבריה הם יוצאי אתיופיה; "הקסם האירי", מופע של מוסיקה ומחול אירי לכל המשפחה ומופעים רבים אחרים.

מתי? 9-7 באוגוסט 2012, רשימת מופעים ופרטים נוספים באתר הפסטיבל.

לכל המשפחה: כרמים, אגדות ובובות

• פסטיבל בין הכרמים
בט"ו באב בנות ישראל נהגו לרקוד בין הכרמים בתקווה למצוא בני זוג הולמים. בימינו עדיין אפשר לפזז בין הכרמים, גם אם אתם מגיעים בהרכב משפחתי. פסטיבל בין הכרמים מתקיים זו השנה השישית ביישובי מרום הגליל ובמהלכו יתקיימו שלל אירועים – מופעי מוזיקה תחת כיפת השמים, טיולים לאור ירח, טיול שקיעה לכל המשפחה ביער בירייה, ירידים, סדנאות בטבע, פעילויות לילדים, התנסות בבציר ענבים ועוד. בין ההופעות המיוחדות השנה – מופע הקיץ של ריטה ומופע זריחה עם קובי אפללו.

מתי? 3-1 באוגוסט 2012, פירוט מלא של האירועים באתר האינטרנט


בציר ענבים בפסטיבל בין הכרמים

• פסטיבל ציורי מדרכות ברמת השרון
כדי להספיק להגיע לאירוע הזה תצטרכו להזדרז, אבל שווה להתאמץ. לכבוד חגיגות 90 שנה לרמת השרון יתקיים בעיר פסטיבל ציור על מדרכות בהשתתפות אמנים ישראלים ובינלאומיים. המדרכות האפורות של שדרות ביאליק בעיר יהפכו ליצירות תלת-ממדיות ססגוניות ומפתיעות. בנוסף, עשרות פסלים ומייצגים יוצגו ברחובות העיר ויתקיימו מופעים של ריטה, אומהגומה, התזמורת הסימפונית של רמת השרון ותלמידי בית הספר רימון.

מתי? 13-11 ביולי 2012. בימים ד', ה' 23:00-18:00, בשישי 15:00-10:00


להסתכל ולא להאמין: ציור מדרכה תלת ממדי

• משחקי ילדות בנמל תל אביב
נמל תל אביב הוא מקום מושלם לבילוי קיץ משפחתי. דק העץ הגדול עמוס באופניים ובימבות מכל הסוגים, ובזמן שהילדים משתוללים ההורים יכולים ליהנות ממראה הים ומרוח טובה. במהלך הקיץ יש למשפחות סיבה טובה נוספת להגיע לנמל – פעילות מיוחדת המתקיימת בימי ראשון ורביעי לאורך כל הקיץ מחזירה את משחקי הרחוב של פעם לחיים. הפעילויות כוללות משחקי רחוב, טורנירים ומשחקים "של פעם". במסגרת המיזם "לגדול בריא – בקצב הלב" תתקיים במקביל לשעה הראשונה של הפעילות המשפחתית פעילות ספורטיבית מיוחדת לילדים בני שנתיים עד חמש.

מתי? הפעילות המשפחתית מתקיימת בימים ראשון ורביעי בין השעות 21:00-18:00, לאורך הקיץ עד 22 באוגוסט 2012

• קסם של אגדה
בכל שנה, כבר 22 שנים, מתקיימת במרכז סוזן דלל בתל אביב חגיגת סוף הקיץ לילדים ולמשפחות. במשך שלושה ימים מועלות שלל הפקות מחול, הצגות תיאטרון בובות ושעת תיאטרון-סיפור לקטנטנים.  בין המופעים שיועלו השנה: "איה פלוטו" על פי ספרה של לאה גולדברג; "פטרושקה", על פי סיפור עם רוסי; אגדת המחול "פרח הלב של ריקדינא"; "הזמיר וקיסר סין", עיבוד מקורי לאגדה של כריסטיאן אנדרסן; "מעשה בחמישה בלונים", על פי ספרה של מרים רות ורבים אחרים. במהלך הפסטיבל יתקיימו מופעי חוצות פתוחים לקהל הרחב, סדנאות יצירה, פינות הפעלה ועוד.

מתי? 15-13 באוגוסט 2012, פרטים באתר האינטרנט של מרכז סוזן דלל.


ההצגה "הזמיר וקיסר סין" בפסטיבל קסם של אגדה | צילום: עמית נחמיאס

• פסטיבל אנימיקס לאנימציה, קומיקס וקריקטורה
כמדי קיץ, גם השנה יתקיים בסינמטק תל אביב פסטיבל שחוגג את אמנות האנימציה והקומיקס. במהלך הפסטיבל יתקיימו אירועים, מפגשים, סדנאות, כיתות אמן, הרצאות, פעילויות לילדים וכמובן יוקרנו מאות סרטי אנימציה מרחבי העולם. השנה הפסטיבל חורג מגבולות תל אביב – במאי הוא התקיים בערד ובנובמבר הוא ינדוד למגדל העמק.

מתי? 12-8 באוגוסט, אתר אינטרנט


מתוך המופע "פנימחוץ" בפסטיבל בבת ים

• Street C.A.T Bat Yam
אחרי 15 שנות קיום, הפסטיבל הוותיק והמוצלח לתאטרון רחוב בבת ים מחליף שם, משנה תדמית ומחדד תכנים. בין השאר, יתקיימו מופעים של תיאטרון רחוב, קבוצות קרקס, אמני רחוב העוסקים בתחומים הנחשבים מחתרתיים (פארקור, גרפיטי וברייקדאנס) ועוד. השנה יתארחו בפסטיבל שמונה קבוצות של אמנים מחו"ל. כל המופעים, פרט לשניים (צ'אט רולט ואישה בין הסטוריה וגברים), מתאימים לכל המשפחה. הכניסה לפסטיבל ללא תשלום, מלבד למופע בבושידים שהכניסה לו עולה 10 שקלים.

מתי? 25-23 באוגוסט
2012. פרטים על המופעים השונים ומפת הפסטיבל תוכלו למצוא באתר האינטרנט.


"כיפה אדומה", הופעת בכורה בפסטיבל לתאטרון בובות בחולון

• הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון וסרטי בובות, חולון
במרכז תיאטרון בובות בחולון יתקיים הקיץ, זו הפעם ה-15, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון ולסרטי בובות. במהלך תשעת ימי הפסטיבל יתקיימו עשרות הצגות למבוגרים ולילדים, כיתות אמן למבוגרים, סדנאות לילדים, תערוכות, מופעי חוצות והקרנת סרטים. במופע הפתיחה, שיתקיים בגינת הבובות מול המרכז לתיאטרון בובות, להקת "בובה מייסעס" תפתיע את הצופים במוזיקת רוק יהודית פרועה (הכניסה ללא תשלום). מתי: 28-19 ביולי 2012, פרטים על המופעים והאירועים באתר האינטרנט.


"פאנץ' וג'ודי", הצגה לכל המשפחה מאנגליה בפסטיבל לתיאטרון בובות בירושלים

• הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בירושלים
מספר חסר תקדים של 100 הצגות יועלו בששת ימי הפסטיבל שמפיק תאטרון הקרון בירושלים. המופעים יוצגו בכמה מוקדים בעיר – תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בית מזי"א, מרכז ז'ראר בכר והאמפיתיאטרון בגן הפעמון – וייערכו מופעי חוצות במסגרת פסטיבל חוצות היוצר. השנה יושם דגש מיוחד על נושא "הספר כבמה" והצגות רבות יהיו מבוססות על ספרים. בין ההצגות שיגיעו מחו"ל: "פאנץ' וג'ודי", הצגה לכל המשפחה מאנגליה, "טיק טק, טיק טק", הצגה לפעוטות מאיטליה ו"סוואנה", הצגה למבוגרים ונוער משווייץ. מישראל יועלו "הדרך לשמה" של קבוצת רות קנר, "בגדי המלך החדשים" של תיאטרון הקרון ו"תיאטרון פצפון", הצגה לפעוטות של אורנה פורת ורבות אחרות. השנה יועלו תשע הצגות בכורה בהשתתפות בובנאים מהארץ ומהעולם.

מתי? 10-5 באוגוסט 2012, פירוט המופעים ומידע נוסף באתר הפסטיבל

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...