תפריט עמוד

פסטיבלי המוזיקה הגדולים של הקיץ

הקיץ כבר כאן וזו שעתם של פסטיבלי המוזיקה הגדולים, שמארחים מקבץ מרשים ומעורר קנאה של אמנים בכמה ימים באתר אחד. רוק, פופ, אלקטרוני וג'אז - כל אחד ימצא את מבוקשו

בין אם אתם אוהבים מוזיקת רוק או מעדיפים ג'אז, תקופת הקיץ היא שעתם של פסטיבלי המוזיקה הגדולים בעולם. בימים ספורים תוכלו לשמוע זמרים ויוצרים מהגדולים בתחומים והכל באתר אחד. מבריטניה ועד יפן, הנה כמה מפסטיבלי המוזיקה הגדולים שמחכים לכם בהמשך הקיץ:

רוק/פופ/אלקטרוני

גלסטנברי, בריטניה – 29-25 ביוני
העיר גלסטנברי בדרום-מערב אנגליה, מארחת בכל שנה את פסטיבל המוזיקה הגדול, הטוב והמפורסם ביותר. למעלה מ-150 אלף אנשים משתתפים בפסטיבל שמתנהל על שלוש במות גדולות ועוד כמה במות קטנות ואינטימיות. אוהל גדול מארח בכל שנה מסיבת ריקודים מתמשכת לחובבי הקצב ושדה גדול מארח את אוהבי מופעי הקרקס. מוקדי מדיטציה, מסאג' וריפוי בדרכים שונות משלימים את התמונה שתמיד נוטה כאן לדרכים רוחניות מעט ואלטרנטיביות.

בין ההופעות בפסטיבל השנה: מטאליקה, ארקייד פייר, לילי אלן, ג'ק וייט, רוברט פלנט, פיקסיז, מאניק סטריט פריצ'רס, מאסיב אטאק, בריאן פרי, גולדפרפ, בילי בראג, סוזאן וגה ועוד.
אתר הפסטיבל

רוסקילד, דנמרק – 29 ביוני – 6 ביולי
פסטיבל Rosklide שמתקיים בכל קיץ בדנמרק מתהדר ברשימת הופעות מעוררת קנאה. השנה למשל, יופיעו במשך שבעת ימי הפסטיבל הרולינג סטונס, ארטיק מנקיז, דיימון אלברן, אאוטקסט, אינטרפול ואמנים נוספים. הפסטיבל, שמתקיים מדי שנה מאז 1971, נחשב לאחד מפסטיבלי הרוק המובילים באירופה, ומדי שנה מגיעים אליו כמאה אלף איש.

חשוב לציין שהפסטיבל ידידותי לסביבה – בין היתר, אסור להכניס לשטח הפסטיבל פחיות ובקבוקי פלסטיק או זכוכית. בנוסף, ההכנסות מהפסטיבל נתרמות למטרות הומניטריות ברחבי העולם.
אתר הפסטיבל

אקזיט, סרביה – 13-10 ביולי
פסטיבל המוזיקה האלקטרונית שיצא לדרך בשנת 2000 על ידי שלושה סטודנטים כמחאה נגד נשיא סרביה דאז סלובודן מילושביץ, הפך להיות אחד הפסטיבלים הטובים בתחום וב-2007 זכה לתואר הפסטיבל הטוב באירופה. בשנים הקודמות השתתפו בפסטיבל למעלה מ-200,000 איש שרקדו ברייבים שנמשכו לאורך כל הלילה בסביבות מבצר פטרובארדין, טירה מהמאה ה-18 ליד נהר הדנובה. השנה התוכנית מגוונת במיוחד וכוללת גם הופעות של רוק ופאנק. בפסטיבל יופיעו, בין היתר, דיימון אלברן, ג'מירקוואי, פט שופ בויז ועוד רבים וטובים.
אתר הפסטיבל

פסטיבל אקזיט בסרביה. לא מפסיקים לרקוד | צילום: exit festival

פוג'י רוק, יפן – 27-25 ביולי
גם ליפנים יש פסטיבל רוק משלהם. פסטיבל הרוק הגדול ביותר נקרא כך בשל המיקום של הפסטיבל הראשון, שהתקיים ב-1997 בהר פוג'י. מאז מתקיים הפסטיבל באתר הסקי נאאבה והמשתתפים עוברים מבמה לבמה באמצעות גונדולות ושבילים הררים. הפסטיבל נחשב לפסטיבל היפה בעולם, מאחר והבמות מוקפות יערות וביניהן זורמים פלגי מים. אבל לא רק נוף יש בפסטיבל הזה. הסיבה העיקרית בגללה נוהרים מדי שנה לפסטיבל כ-100,000 איש היא ההופעות, שהשנה יכללו את פרנץ פרדיננד, ארקייד פייר, ג'ק ג'ונסון, דיימון אלברן, הפליימינג ליפס ועוד  לצד אמנים ודי. ג'ייז מקומיים.
אתר אינטרנט


מתחם הפסטיבל פוג'י רוק, בלב הטבע הירוק | צילום: Kentaro Ohno, flickr

לולפאלוזה, שיקגו – 3-1 באוגוסט

פסטיבל הגראנג' החל את דרכו ב-1991 על ידי פרי פארל שיזם את הפסטיבל כחלק מסיבוב הופעות הפרידה של להקתו, ג'יינס אדיקשן. הפסטיבל שהיה אחד מפסטיבלי הרוק הגדולים ביותר בשנות ה-90 נעלם עם המילניום החדש ודעיכתו של הגראנג'. ב-2005 הפסטיבל חזר ובגדול. השנה צפויים להשתתף בפסטיבל כ-200,000 איש שיבואו לפארק גרנט בשיקגו לראות את אמינם, אאוטקסט, קינגס אוף לאון, ארקטיק מאנקיז, אינטרפול ועוד רבים וטובים.
אתר אינטרנט

לולפאלוזה בפארק גרנט בשיקגו. קם, נפל וחזר בגדול

בסטיבל, האי וייט, אנגליה – 7-4 בספטמבר
את עונת הפסטיבלים בבריטניה, שלה היצע פסטיבלי רוק קייצי מעורר קנאה, יחתום הבסטיבל, פסטיבל טרנדי שמתקיים באזור פארק רובין היל הציורי שבאי וויט. לבסטיבל כדאי להגיע בלבוש הולם, שכן מדי שנה מתקיימת בו תחרות תחפושות. מלבד זאת, יש בבסטיבל הרבה אטרקציות ייחודיות נוספות, כמו מופעי פירוטכניקה מדי ערב, גלגל ענק, תיאטרון רחוב, מספרי סיפורים, במה של 360 מעלות שבמרכזה מגדל המתנשא לגובה 10 מטר עליו ינגנו די.ג'ייז כשסביבם אש, מים ועשן, קרקס, אוהל של מוזיקת פולקה ומוזיקה צוענית ועוד. גם משפחות עם ילדים יתקבלו כאן בברכה, כשהילדים ייהנו ממשחקים, הופעות, הפעלות ותחפושות במיוחד בשבילם. אחרי כל האטרקציות, גם לפסטיבל הזה מגיעים בעיקר בשביל ההופעות. המגוון אקלקטי ויכלול, בין היתר, את אאוטקסט, בק, בייסמנט ג'קס, ורבים אחרים.
אתר אינטרנט


שמחה והמולה בבסטיבל שבאי וייט. מומלץ להגיע בתחפושת

ג'אז
פסטיבל הג'אז של מונטרה, שווייץ – 19-4 ביולי
פסטיבל הג'אז של מונטרה יפתח את עונת פסטיבלי הג'אז של אירופה. מונטרה, השוכנת לגדות אגם ז'נבה, מספקת תפאורה מצוינת לפסטיבל הוותיק והמוערך, שחוגג את שנתו ה-48. במות הפסטיבל כבר אירחו את השמות הכי גדולים של הג'אז, כמו מיילס דייויס וריי צ'ארלס. זהו כבר מזמן לא פסטיבל של ג'אז טהור ולצד הופעות ג'אז שעדיין מהוות את הגרעין של הפסטיבל יש גם הופעות של רוק ואלקטרוני. כך למשל, הופיעו כאן בעבר דיוויד בואי ומאסיב אטאק. השנה יופיעו בפסטיבל ג'ק סבורטי, אמי מקדונלד, כריס ריאה, באדי גאי, רוברט פלנט, אאוטקסט, מאסיב אטאק, ד"ר ג'ון, ואן מוריסון, סטיבי וונדר, דיימון אלברן, הרבי הנקוק וויין שורטר ועוד רבים. לצד ההופעות הרבות בתשלום ניתן יהיה ליהנות מהופעות חינמיות רבות שיערכו בזירות שונות ברחבי העיר.
אתר הפסטיבל

מופע בפסטיבל הג'אז של מונטרה. השמות הכי גדולים של הג'אז מופיעים פה

פסטיבל הג'אז של קופנהגן – 13-4 ביולי
במקביל לפסטיבל הג'אז של מונטרה יתקיים צפונה משם, בדנמרק, פסטיבל הג'אז של קופנהגן. זהו פסטיבל ותיק נוסף, שמתקיים כבר למעלה משלושה עשורים ומתגאה ב-900 קונצרטים וקרוב ל-200,000 משתתפים מדי שנה. הפסטיבל הדני נשאר נאמן למקור ולא פוזל לסגנונות אחרים. בין המופעים המעניינים שיתקיימו השנה: צ'יק קוריאה, סטנלי קלארק, ג'ון סקופילד, ג'ושוע רדמן, דייב הולנד, סטייסי קנט ועוד רבים, חלקם בהפקות ושיתופי פעולה מיוחדים לפסטיבל.
אתר הפסטיבל

מופע של להקת נקסט ג'נריישן בפסטיבל הג'אז במונטריי | צילום: Ronnie James

פסטיבל הג'אז של מונטריי – 21-19 בספטמבר
פסטיבל הג'אז המפורסם של מונטריי יחתום את עונת פסטיבלי הג'אז של הקיץ. זהו הפסטיבל הוותיק מכולם, שיצא לדרך ב-1958 והיה הגשמת חלום של המייסדים ג'ימי ליונס וראלף גליסון, שחלמו על סוף שבוע של ג'אז שיארח את גדולי אמני הג'אז בעולם על במה אחת. כבר בשנתו הראשונה זכה הפסטיבל לארח את לואי ארמסטרונג, דיזי גילספי ובילי הולידיי. מאז, מדי שנה, זוכה הפסטיבל לארח את השמות הגדולים ביותר בתחום, ובנוסף להופעות יש גם דיונים על ג'אז, סדנאות אמן ותערוכות. לצד אלה, ולמי שלא יכול בלי, יש אזור נרחב של קניות ואוכל. השנה יופיעו בפסטיבל, בין היתר, צ'רלס לויד, הרבי הנקוק, גרי קלארק, הרוטס, מרקוס מילר ועוד.
אתר הפסטיבל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.