תפריט עמוד

חופשה עירונית זולה באירופה

לחופשה באירופה יש יתרונות רבים, בראש וראשונה הקרבה לישראל. אבל על הנוחות הזאת לרוב משלמים במקומות אחרים, למשל במחירי לינה גבוהים מאוד, במסעדות יקרות ובאתרים שהכניסה אליהם עולה המון. לכן משמח לגלות כמה ערים אירופאיות נהדרות, שבהן אפשר לטייל במחיר סביר בהחלט. הנה חמש ערים שכאלה:

ברלין
למה? ברלין היא אחת הערים הזולות במערב אירופה, והמחירים בה עשויים להפתיע את מי שרגיל למחירי לונדון, פריז או אמסטרדם. מחירי הלינה, למשל, עשויים להגיע לחצי מרמת המחיר במקומות אלה, למקומות ברמה זהה. זו כמובן לא הסיבה המרכזית להגיע לעיר: ברלין לא מפסיקה להתחדש, לעניין ולהפתיע. סצנת האמנות והתרבות כאן תוססת, כל השמות הגדולים באים להופיע כאן, ויש בעיר אתרים מרתקים למכביר, שהכניסה לרבים מהם חופשית.


ברלין. הכניסה לרבים מהאתרים הבולטים בעיר חופשית

כמה דוגמאות: שער ברדנבורג, בניין הרייכסטאג שחייבים לטפס לכיפה שלו וממנה להשקיף על העיר מלמעלה, פארק טירגארטן, כיכר פוטסדאם, טיול לאורך הקטע שנשאר מהחומה, האנדרטה לזכר השואה, פארק סאן סוסי שבפוטסדאם הסמוכה ועוד ועוד. גם השיטוט בשדרות אונטר דן לינדן הרחבות, בשוק האקשה שברובע היהודי ובאזור פרנצלאוארברג על הגלריות, המסעדות וחנויות התקליטים שבו מענג, ולא פחות חשוב – חינמי. אין בעיר מסעדות עטורות כוכבי מישלן אבל יש בה הרבה מסעדות טובות, רבות מהן אתניות, לצד דוכני אוכל רחוב (בעיקר נקניקיות) ומסעדות מזון מהיר (נסו את Nordsee, רשת מסעדות מזון מהיר של דגים ופירות ים הפזורה ברחבי העיר ומציעה ארוחת צהריים טובים ב-6 -8 אירו) – בכל אלה ניתן לאכול טוב במחיר סביר. הצעות נוספות לאתרים חינמיים בברלין >>

איפה לישון בפחות מ-100 אירו?
Pension Galerie שוכן במיקום מרכזי ליד פרידריכשטראסה ובסמוך לצ'קפוינט צ'רלי, כשרבים מהאתרים המרכזיים בעיר כמו שער ברנדנבורג או הרייכסטאג נמצאים במרחק הליכה. המקום שקט, החדרים נקיים ונעימים, ארוחת הבוקר טובה והשירות ידידותי.  מחיר: החל מ-75 אירו לחדר זוגי ללילה, כולל ארוחת בוקר.

וילנה
למה? בירת ליטא היא עדיין בגדר סוד עבור התייר הישראלי, אבל בהחלט הגיע הזמן לגלות אותה. זוהי עיר ימיביניימית יפהפייה, שבאונסק"ו כבר הכירו בערכה והכריזו על החלק העתיק של העיר כאתר מורשת עולמית. השיטוט ברחובות העיר מזכיר את הקסם שהיה לפראג לפני יותר מעשור, בטרם כבשו אותה התיירים. גם המחירים בעיר מזכירים את מחירי פראג של אותה תקופה. הכניסה לרבים מהאתרים המעניינים, כמו טירת גדימינאס ממנה ניתן להשקיף על העיר כולה או המוזיאון הלאומי של ליטא, זולה מאוד ועולה ליטאס בודדים (1 ליטאס שווה כשקל וחצי). הכניסה לאתרים מעניינים אחרים, כמו הקתדרלה, מוזיאון הענבר והאוניברסיטה של וילנה היא בחינם, אבל אחת ההנאות הגדולות, שגם לא עולה דבר, היא שיטוט בין הכיכרות מרוצפות האבן והגשרים העתיקים של העיר. עוד אפשר ליהנות כאן ממסעדות נהדרות ומבירה מצוינת וזולה.


סמטה בווילנה. עיר מלאת קסם

איפה לישון בפחות מ-100 אירו?
Apia Hotel הוא מלון שלושה כוכבים משפחתי הממוקם בלב העיר העתיקה של וילנה בבניין מהמאה ה-17. מחיר: 70-60 אירו לחדר זוגי ללילה, כולל ארוחת בוקר.

פורטו
למה? אמנים ההגעה לפורטוגל לא זולה, אבל מרגע שתגיעו לפורטו, העיר השנייה בגודלה במדינה ואחת המקסימות שבה, תיהנו מחופשה נפלאה במחיר שווה לכל נפש, שכן זוהי אחת הערים הזולות במערב אירופה. יש כאן כל מה שצריך לחופשה רומנטית: הרבה יין (זוהי מולדתו של יין הפורט), אוכל טוב, נמל עתיק, נהר ובעיקר הרבה אווירה. לא כדאי להחמיץ טעימת יין במרתפי היין של העיר, ביקור בקתדרלה מהמאה ה-12 ובכנסיית סאו פרנסיסקו הבנויה בסגנון גותי ובארוקי, טיול באזור הריביירה על הסמטאות הצרות מימי הביניים שבו, שייט על נהר הדואורו וביקור בחנות הספרים ללו, אחת מחנויות הספרים היפות בעולם.


גגות פורטו

איפה לישון בפחות מ-100 אירו?
Castelo de Santa Catarina הוא מלון רומנטי שממוקם בטירה ומוקף בגנים מקסימים. החדרים מרוהטים בסגנון עתיק. מחיר: החל מ-50 אירו לחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר.

בודפשט
למה? בודפשט היא כבר שנים רבות חביבתו של התייר הישראלי, בשל השילוב של יופי, ארכיטקטורת אר-נובו נהדרת, גנים ירוקים ומחירים זולים. לא חסר מה לעשות כאן: אפשר לטייל ברגל לגדות הנהר, לחצות את הגשרים העתיקים, לשוט על נהר הדנובה, לבקר במצודת הדייגים, בטירת בודפשט, בבית הפרלמנט ובבזיליקת סנט סטפן, לעשות קניות בשוק הגדול והמקורה, לנוח באי הירוק מארגיט, לרחוץ במרחצאות גלרט או סצ'ניי ולספוג קצת תרבות בבית האופרה המקומי, בו מחיר כרטיס עמידה מתחיל ב-2 דולר בלבד. רוב הפעילויות האלה הן בחינם או שמחירן זול מאוד. בסופי השבוע של הקיץ, בין יוני לאוגוסט, מתקיים פסטיבל על גשר השרשרת שמחבר בין בודה לפשט. הכניסה חופשית והפסטיבל כולל בולעי אש, להטוטנים, מוזיקאים, רקדנים ואמני רחוב לצד דוכני אומנות, מזכרות מזון ושתייה.


בודפשט בלילה. ארכיטקטורה נהדרת ומחירים זולים

איפה לישון בפחות מ-100 אירו?

Gerloczy הוא מלון בוטיק הממוקם בבניין מ-1892 בכיכר עתיקה במרכז ההיסטורי של בודפשט. החדרים מעוצבים ומפנקים. בקומת הכניסה יש בית קפה – מסעדה. מחיר: החל מ-80 אירו ללילה, ארוחת בוקר בתוספת תשלום של 12 אירו לאדם.

איסטנבול
למה? היחסים המורכבים בין ישראל לתורכיה הורידו את העיר היפה הזאת מרשימת היעדים של הישראלים, ומי שכבר מגיע עושה זאת כחלק מטיסת המשך ולא יוצא משדה התעופה. אבל  איסטנבול היא אחת הערים המרתקות בעולם והיחידה ששייכת גיאוגרפית לשתי יבשות (אירופה ואסיה) – סיבה מצוינת לנסות להפשיר את היחסים. יש כאן תערובת של כנסיות, מסגדים, ארכיטקטורה, שווקים, נמל ואוכל מצוין – כולם במחירים נוחים להפליא. הכניסה למסגד הכחול, אחד האתרים הפופולריים בעיר, היא בחינם, ואילו הכניסה לכנסיית איה סופיה ולארמון טופקאפי זולה מאוד. לא כדאי להחמיץ גם קניות בבזאר הגדול, הפלגה על הבוספורוס, שייט לאיי הנסיכים ורחצה בחמאם. אפשר לאכול אוכל מצוין, ובזול, בדוכני השווארמה ובמסעדות העממיות של העיר.


איסטנבול. תערובת של כנסיות, מסגדים, ארכיטקטורה, שווקים, נמל ואוכל מצוין

איפה לישון בפחות מ-100 אירו?
Hotel Sultan Hill ממקום בבניין מתקופת האימפריה העות'מנית, רק 100 מטר מהמסגד הכחול ו-300 מטר מאיה סופיה. החדרים נוחים ונעימים ומהבר שעל הגג הפתוח נשקף נוף נפלא. מחיר: החל מ-80 אירו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר.

שימו לב: המחירים המופיעים בכתבה נכונים לאביב 2014

הצילומים בכתבה: אייסטוק, פליקר – Benjamin Dumas, Pablo Andrés Rivero

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.