תפריט עמוד

הטירות היפות באירופה

הן כבר לא משמשות להגנה על הממלכה מפני צבאות האויב, אבל הן ממשיכות לשמור על המראה המחוספס והמבוצר שלהן. הטירות היפות באירופה בהחלט שוות ביקור

אנגליה
טירת במבורג (Bamburgh Castle) – הביצורים הללו עומדים על סלע נישא ליד הים הצפוני מאז המאה ה-5. במאה ה-12 הטירה נרכשה על ידי המלך הנרי ה-2 ומאוחר יותר רכש אותה וויליאם ארמסטרונג, תעשיין עשיר מהתקופה הויקטוריאנית. הטירה עדיין נמצאת בבעלותם של צאצאיו של ארמסטרונג והיא שמשה כאתר צילומים לכמה סרטים, כולל לגרסתו של הבמאי רומן פולנסקי למקבת, משנת 1971. אחרי סיור בטירת במבורג, אפשר לנסוע לאי הולי (Holy Island) הסמוך ולבקר בטירת לינדיספארן (Lindisfarne) היפיפייה, שהגישה אליה אפשרית רק בשעת שפל.
איפה: Bamburgh, Northumberland
פתוח: בין מרץ לאוקטובר 

טירת לידס (Leeds Castle) – טירת לידס קיימת כבר יותר מ-900 שנה והיא שימשה כאחד ממעונותיו של המלך הנרי ה-8. הטירה נחשבת לאחת מאטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר באנגליה וזאת בזכות בעלת הטירה, אוליב ווילסון פילמר, שרכשה את הטירה בשנת 1926 תמורת 873 אלף דולר והשתמשה בשאר הונה כדי לשפץ את המבנה היפה ואת הגנים המקיפים אותו. האטרקציות בשטח הטירה כוללות כמה מבוכים, תצוגה על בזי ציד ומוזיאון של קולרי כלבים.

איפה: Maidstone, Kent
פתוח: כל השנה
אתר הטירה

סקוטלנד
איליאן דונאן (Eilean Donan) – הטירה הזו, הממוקמת על אי במרכזו של אגם, היא המפוסמת מבין הטירות בסקוטלנד, ונראה כאילו היא תמיד היתה כאן. הטירה הוקמה בשנת 1220, אך המבנה המקורי שלה נהרס ב-1719 והיא עמדה בהריסותיה במשך כמאתיים שנה. ב-1919 היא נרכשה על ידי לוטננט-קולונל ג'ון מקראה-גילסראפ והחלה עבודת השחזור שלה. הטירה נבנתה מחדש לפי חזונו של מקראה. מאוחר יותר, כשנמצאו התכניות המקוריות של אילין דונאן בטירת אדינבורו, התברר לחזונו היה מדויק. בנייתה של ה:טירה החדשה" הסתיימה ב-1932.

איפה: Dornie, Scottish Highlands
פתוח: בין מרץ לנובמבר
אתר הטירה 

טירת איליאן דונאן היא אחת המפורסמות בסקוטלנד

וויילס
בומריס (Beaumaris) – המלך הבריטי אדוארד ה-1 החל לבנות את הטירה הזו כחלק ממאמציו לכיבוש וויילס. העבודה החלה בשנת 1925, אך הכסף נגמר לפני שבנייתה הושלמה, והיא נותרה לא גמורה עד עצם היום הזה. אזור צפון וויילס עשיר בטירות, ובמרחק נהיגה קצר מטירת בומריס, נמצאות טירות קונווי (Conwy), הרלך (Harlech) וקרנרפון (Caernarfon) המסיביות, וכן שתי טירות קטנות ורומנטיות, דולבדרן (Dolbadarn) ודולווידלן (Dolwyddelan). טירת בומריס היא היפה ביותר מביניהן.

איפה: Angelsey, Wales
פתוח: כל השנה
אתר הטירה

גרמניה
טירת נוישוונשטיין (Neuschwanstein) – לודוויג ה-2 מבוואריה, שידוע גם בכינויו המלך לודוויג המשוגע, שכר את שרותיו של מעצב תפאורה כדי ליצור את נוישוונשטיין. בניית הטירה החלה ב-1869, אבל המלך לודוויג לא הצליח ליהנות מהטירה המוגזמת שלו. הוא נפטר בנסיבות חשודות בשנת 1886, כשבניית הטירה כמעט הגיעה לסיומה. גופתו נמצאה צפה באגם יחד עם גופתו של הרופא שלו. למרות הסוף המר, נוישוונשטיין נותרה טירת האגדות הבלתי מעורערת והיא שמשה כהשראה לייצירת הטירה של היפיפייה הנרדמת שמשמשת כסמלו של דיסנילנד.

איפה: Hohenschwangau, Bavaria
פתוח: כל השנה
אתר הטירה

דנמרק
טירת קרונבורג (Kronborg) – טירת קרונבורג מתוארכת לשנות ה-20 של המאה ה-15, והיא נחשבת לאחת מהטירות השמורות ביותר מתקופת הרנסנס, למרות כמה שינויים שנעשו בה מאז. מיקומה, ליד מיצר המפריד בין האי הדני סיילנד (Sjælland) ושוודיה, מקנה לה שליטה אסטרטגית על תנועת הספינות במיצר, אך זה לא היה מספיק בכדי למנוע מהשוודים לכבוש אותה בשנת 1658. קרונבורג זכתה לתהילה כטירה במחזה המלט של שייקספיר.

איפה: Helsingør
פתוח: כל השנה
אתר הטירה 

נוישוונשטיין – טירה מהאגדות

צרפת
טירת קסלנוד (Château de Castelnaud) – המבצר המרשים הזה ממוקם על צוקי אבן גיר מעל נהר דורדון ומשקיף על אויב לשעבר – טירת ביינאק (Chateau de Beynac). בזמן מלחמת מאה השנים טירת קסלנוד היתה בידי הבריטים ואילו הצרפתים שלטו בטירת ביינאק. שתי המדינות נלחמו על השליטה באזור הגבול. כיום משמשת טירת קסלנוד כמוזיאון ללחימה של ימי הביניים, שכולל שחזור של קשתות ענקיות, בליסטראות וקליעים עצומים ששימשו להטלת אבנים על קירותיהן של טירות.

איפה: Castelnaud-la-Chapelle, Dordogne
פתוח: כל השנה
אתר הטירה 

טירת הויט-קניגסבורג (Heut-Koenigsbourg) – מיקומה של הטירה, שנבנתה במאה ה-12, על גבעה מעל לשפלה של אלזאס שמר על ביטחונה במשך מאות שנים. היא נהרסה ב-1462 ואחר כך שוב ב-1633 אחרי מצור שהטילו עליה חיילים שוודיים במהלך מלחמת מאה השנים ואז נעזבה וכוסתה על ידי היער. כיום הטירה היא מוקד משיכה לתיירים המבקרים באזור היין של אלזאס.

איפה: Orschwiller, Alsace
פתוח: כל השנה
אתר הטירה 

טירת שילון בשווייץ. המיקום כן קובע 

רומניה
טירת בראן (Bran Castle) – שומרי הטירה ומשרד התיירות הרומני דואגים להדגיש את הקשר בין טירת בראן לבין דמותו של ולאד המשפד, ששימשה השראה לרוזן דראקולה של בראם סטוקר. הקשר הוא רופף, אבל אי אפשר להתכחש לקסם המפחיד של ריבוי המגדלים והצריחים של הטירה. חלק מהרהיטים המוצגים בטירה היו שייכים למרי מרומניה, נכדתה של המלכה ויקטוריה שדחתה את הצעת הנישואין של המלך לעתיד ג'ורג' ה-5, והתחתנה עם מלך רומניה.

איפה: Bran, Brasov
פתוח: כל השנה
אתר הטירה

שווייץ
טירת שילון (Château de Chillon) – כמו בכל נדל"ן, גם בטירות מה שקובע את ערכן הוא המיקום. טירת שילון ממוקמת על אי קטן צמוד לחופו של אגם ג'נבה. חפירות שנערכו במקום העלו ממצאים מיישוב שהיה במקום בתקופת הברונזה, אבל הטירה הוקמה בין המאות ה-12 וה-18. הפופולריות של הטירה זכתה לדחיפה גדולה בשנת 1816 אחרי שהמשורר הבריטי לורד ביירון ביקר בה ופרסם את השיר "האסיר משילון" (The Prisoner of Chillon).

איפה: Lake Geneva, Montreaux
פתוח: כל השנה
אתר הטירה
 

בתמונה הפותחת: טירת לידס היא אחת מהאטרקציות התיירותיות הפופולריות באנגליה

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.