תפריט עמוד

פסטיבל הפרינג' של אדינבורו

בחודש אוגוסט רחובותיה של אדינבורו, עיר הבירה של סקוטלנד, מתמלאים בהמוני תיירים שמגיעים כדי לחגוג את חגיגת תיאטרון השוליים הגדולה בעולם. זו ההזדמנות של מיטב הפרפורמרים לתת חופש לדמיון ולבטא את עצמם בכל דרך שבה יחפצו. במהלך הפסטיבל מתקיימים יותר מאלפיים מופעים המתפרסים במוקדים שונים ברחבי העיר, לעיתים קרובות במקומות לא צפויים, כמו כנסיות, דירות מגורים ואפילו כספת של בנק. 

בפסטיבל הנוכחי מהווים המופעים הקומיים 35% מכלל ההופעות, ואחריהם מופעי התיאטרון (29%) והמוזיקה (16%). עוד בפסטיבל: מחזות זמר ואופרות, מופעי מחול ותיאטרון פיזי, מופעי ילדים, הופעות רחוב ומיצגים. ואם אי פעם חלמתם להופיע לפני קהל – זו ההזדמנות שלכם. הפסטיבל פתוח בפני כל אחד שמעוניין להציג את העשייה האינדיבידואלית שלו (ההשתתפות כרוכה בתשלום) והצוות המארגן יסייע בשיבוצו בתכנית האירועים. לאחר הבילוי במופעים אפשר להמשיך את הלילה באחד מהפאבים או המועדונים של העיר שפתוחים בתקופת הפסטיבל עד השעות הקטנות. 

אז איך הכל התחיל?
הפסטיבל נולד ב-1947 כתוספת ספונטנית לפסטיבל הבינלאומי של אדינבורו לאמנויות הבמה. היוזמה ליצירת פסטיבל חדש ומקורי במטרה לאחד את אירופה של אחרי המלחמה דרך התרבות, האמנות והחופש היצירתי. מאז ועד היום עברו למעלה מ-60 שנה – הפסטיבל התרחב, הגוף המארגן גדל, ומדי שנה יותר ויותר יוצרים מגיעים להופיע.

למי זה מיועד?
לכל מי שחולם להופיע בפני קהל, לאינדיבידואליסטים בדמם, ולכל מי שאוהב אמנות שוליים מקורית.

פרטים על האירוע
הפסטיבל מתקיים מדי שנה בחודש אוגוסט למשך שלושה שבועות. אתר הפסטיבל

הכנות מיוחדות
בחודש אוגוסט מתקיימים בעיר עוד פסטיבלים בעיר ולכן היא עמוסה מאוד. מומלץ להזמין כרטיסים לפסטיבל ומקום לינה זמן רב מראש. כדאי גם להצטייד מראש בתוכנייה של הפסטיבל המפרטת את רשימת המופעים, תאריכים וזמנים.

איך מגיעים?
אין טיסות ישירות מישראל לאדינבורו ולכן יש לטוס דרך אחד מיעדי אירופה הקרובים. מומלץ לטוס ללונדון ומשם להמשיך בטיסה פנימית, ברכבת, באוטובוס או ברכב. הנסיעה ברכבת נמשכת כשבע שעות ויש רכבת שיוצאת בחצות לילה ומגיעה בבוקר.

איפה להתגורר?
בתקופת הפסטיבלים לא קל למצוא מקום לינה בעיר ולכן רצוי להזמין מראש. המחירים בבתי המלון גבוהים מאשר בשאר ימות השנה, אך האפשרויות רבות וניתן לבחור גם בלינה מסוג Bed & Breakfast או בדירות שכורות לתקופת הפסטיבל. לעזרה בחיפוש מקום לינה, ניתן לפנות ללשכת התיירות של אדינבורו באתר האינטרנט.

שתי אפשרויות לינה נוחות וזולות:

Granville הוא בית הארחה בן שני כוכבים המנוהל על ידי בני משפחה אחת. מיקום טוב במרכז העיר, במרחק הליכה קצר מאתרי התיירות. במקום יש תשעה חדרים עם חימום מרכזי, טלוויזיה, מייבש שיער ופינת קפה/תה. 
מחיר: מ-30 לירות שטרלינג לאדם על בסיס לינה וארוחת בוקר. 
כתובת: 13 Granville Terrace. 
טלפון: 44-131-2291676

The Whitehouse הוא Bed & Breakfest (שלושה כוכבים) הנמצא במרחק של חמש-עשר דקות נסיעה באוטובוס ממרכז העיר. בוילה יש שני חדרים, אחד עם מיטה זוגית והשני עם שתי מיטות נפרדות. בחדרים יש חימום מרכזי, טלוויזיה, רדיו, מייבש שיער ופינת קפה/תה. 
מחיר: מ-40 לירות שטרלינג לאדם על בסיס לינה וארוחת בוקר. 
כתובת: 4 Corbiehill Road. 
טלפון: 44-131-3362881

המזכרת שכדאי להביא
ניתן לקנות בזמן הפסטיבל מזכרות מהפרינג': פרטי לבוש, ספלים, צעצועים, גלויות, פוסטרים וספרים.

מזג האוויר
בחודש אוגוסט הטמפרטורות נוחות, בין 18-11 מעלות. יתכן גשם מדי פעם.

מה עושים שם בשאר ימות השנה?
אדינבורו היא עיר סקוטית מעניינת עם סמטאות ימי ביניימיות לצד סגנון בנייה ג'ורג'יאני ואלגנטי. מעל העיר, על צוק געשי ותלול מתנשאת טירת אדינבורו העתיקה, אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר. הצעה לטיול רגלי בעיר תמצאו בכתבה אדינבורו – לטייל ולהתאהב.
רבים מהאתרים בהם מתקיימים אירועי הפסטיבל, מתפקדים גם בשאר ימות השנה. The Traverse Theatre הוא דוגמה לתיאטרון המארח חלק ממופעי הפרינג' של הפסטיבל ובשאר ימות השנה מתפקד כתיאטרון הכתיבה החדש של אדינבורו.

 

כנסיית רוסלין, סקוטלנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסקוטלנד

פאפין: עוף מוזר באיי אורקני
פאפין: עוף מוזר באיי אורקני

דפדפנו בהיסח דעת בחוברת צבעונית והבחנו בתמונה שהפתיעה אותנו: עוף שנראה כבן כלאיים של פינגווין ותוכי. גופו השחור לבן ניצב על רגלי ברווז כתומות ומקורו הצבעוני הענק דמה למקור תוכי. עיניו העגולות, המוקפות מסגרת כתומה, העניקו לו מראה ...

קיץ חם באדינבורו: עונת הפסטיבלים
קיץ חם באדינבורו: עונת הפסטיבלים

הפסטיבלים המפורסמים של אדינבורו, בירת סקוטלנד, כוללים עשרות אלפי מופעים, הצגות, קונצרטים, מייצגים, מצעדים ססגוניים ומפגשים ספרותיים שמתקיימים מדי שנה במהלך חודש אוגוסט. ויש גם הצעות למי שזקוק למעט שקט

המלך ארתור והאבירים – מסע באנגליה
המלך ארתור והאבירים – מסע באנגליה

עלילות המלך ארתור ואביריו הנאמנים מציתות את הדמיון כבר מאות שנים, ומדי שנה יוצאים עוד ועוד ספרים, סרטים ומשחקי מחשב המבוססים על המיתוס. קהילת ענק בינלאומית של ילדים ומבוגרים, ארכיאולוגים והיסטוריונים, מתענגת על אצילותם ועל אומץ לבם של ...