תפריט עמוד

ב-1612 נישאו בנו של הקיסר המוגולי, הנסיך חוראם, שמאוחר יותר ייקרא שאה ג'האן, ובחירת לבו ארג'ומנד באנו בגום (הידועה יותר בכינוי מומטאז מהאל, "נזר הארמון"). מומטאז היתה יועצת הסתרים של הקיסר, אשת סודו ושותפתו למסעות הכיבוש. הם היו בלתי ניתנים להפרדה, עד שב-1631, כאשר כרעה ללדת את בנם ה-14, מתה מומטאז. בקשתה האחרונה היתה שהעולם כולו יידע כמה גדולה היתה אהבתם.

שערותיו של שאה ג'האן הלבינו בתוך כמה חודשים. הוא התנתק מניהול האימפריה המוגולית והתמסר כולו לבניית המונומנט. מפרס, סוריה ובוכרה הגיעו אומנים ופסלים; ממצרים, טיבט ואפגניסטן יובאו אבני ספיר, טופז וירקן. ממעמקי האוקיינוס נשלו פנינים יקרות ואת השיש הלבן הביאו על גבי שיירה של אלף פילים. עשרים אלף פועלים עמלו במשך כעשרים שנה עד שהושלם המבנה הסימטרי המושלם. האגדה מספרת שלאחר מכן כרת הקיסר את זרועותיהם של האומנים על מנת שקברה של אשתו יישאר המונומנט היפה בעולם. מאוחר יותר הודח שאה ג'האן על ידי בנו אוראנגזב ונשלח למאסר במבצר אגרה, המשקיף על הבניין. הוא מת ב-1666 בעודו מביט בערגה בטאג' מהאל, ובו נקבר לצד אשתו.

מיקום והגעה: העיר אגרה, מקום משכנו של הטאג' מהאל, שוכנת כמאתיים קילומטר דרומית לבירה, ניו דלהי. זמן הנסיעה מדלהי לאגרה ברכבת אקספרס: כשעתיים. ברכבת רגילה הנסיעה יכולה להימשך עד חמש שעות.

עונה מומלצת: אוקטובר-מרץ.

עוד על טיולים בהודו כאן

לקריאה נוספת:

7 פלאי תבל החדשים
7 פלאי תבל החדשים
צבי סליק
ב-2007 נבחרו בליסבון שבעת פלאי תבל החדשים. השביעיה הזוכה: החומה הסינית, פטרה בירדן, הקולוסיאום ברומא, טאג' מהאל בהודו, מאצ'ו פיצ'ו בפרו, פסל ישו בריו, צ'יצ'ן איצה במקסיקו. כל מה שרציתם לדעת עליהם השבוע בפרויקט המיוחד
פלאי תבל החדשים - האתרים שלא נבחרו
פלאי תבל – האתרים שלא נבחרו
מערכת מסע אחר אונליין |צילום: אייסטוק
בשנת 2007 נבחרו שבעת פלאי התבל החדשים. לצד האתרים שנבחרו, יש 13 אתרים, מפורסמים וחשובים לא פחות, שהיו מועמדים לתואר הפלאים החדשים אך נשארו מאחור. היכרות עם המועמדים שלא זכו

 

 

דלהי - הודו בזעיר אנפין

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.