תפריט עמוד

ירח דבש באירופה

מה המקומות הכי רומנטיים שמצפים לכם בירח דבש באירופה? קיבצנו כאן כמה אפשרויות מעניינות שתורמות כל אחת בדרכה לגיבוש חיי הזוגיות שלכם

פרובאנס
חופשת ירח דבש בפרובאנס תהיה מושלמת רק אם משולבת בה לינה באחת הטירות העתיקות שהוסבו לבתי מלון, למשל טירת לה קאז על גדת נהר הארדש. החדרים מעוצבים בסגנון ימי הביניים, עם מיטות אפיריון מחופות בווילונות, וקשה לדמיין אווירה רומנטית מזו. בבוקר אוכלים ארוחת בוקר בחדר המשקיף לגני הטירה, ואחר כך מטיילים בנחת ביער הערמונים שלאורך הנהר.
אתר הטירה

הכפר לה-בו דה פרובאנס (Les baux de provence) הינו אחד הכפרים התלויים על צוקי ההרים בפרובאנס וגם אחת משכיות החמדה הקסומים של החבל. כדאי לטייל בין הסמטאות המתפתלות, חנויות האמנים והמוזיאונים, לבקר בשרידי הטירה המבוצרת, לצפות בנוף המרהיב של העמקים והגאיות שמסביב, ולקנח באחת המסעדות.

ונציה
עיר הולדתם האגדית של המאהב הגדול קזנובה, ושל הנוסע הדגול מרקו פולו, שוכנת על 117 איים שפזורים ברחבי הלגונה. יש הטוענים שהיא העיר היפה בעולם, היא ללא ספק אחת המפתיעות והרומנטיות שבהן.

ירח דבש בוונציה חייב לכלול בילוי אחד שאמנם נחשב בנאלי, אבל תמיד רומנטי – שיט זוגי בגונדולה בתעלות הרומנטיות של העיר לצלילי סרנדות. אם רוצים להעצים את החוויה אפשר לשכור זמר פרטי או אקורדיוניסט, שינעים את זמנכם.

עם רדת החשיכה אפשר להמשיך את הבילוי הרומנטי בטיול לילי לאורך התעלות ובין הגשרים, ולעלות על גשר האקדמיה לתצפית על התעלה הגדולה.

גני לוקסמבורג | צילום: ריאן קי.סי וונג


פריז
בירת צרפת זוכה בכל המשאלים בתואר "העיר הרומנטית ביותר בעולם". מיותר להסביר מדוע, אבל לעיר יש קסם מיוחד שגורם לכל אחד לפתוח את הלב.

לבילוי זוגי מלא רומנטיקה ואהבה מומלץ לצאת לשיט זוגי עם ארוחת ערב ויין במימי נהר הסיין, מתחת לגשרים של פריז.

אפשר גם לצאת לטיול נעים בגני לוקסמבורג, בין ערוגות הפרחים ושדרות הדולב ולנוח יחד על כסאות המתכת הירוקים שמסביב לבריכה המתומנת.
כתובת: rue blvd St-Michel Guynemer, rue de Vaugirard הרובע ה-6.

טוסקנה
האזור הכפרי של איטליה התברך בתפאורה מצוינת לירח דבש חלומי – נופים עוצרי נשימה של שדות אינסופיים וגבעות מוריקות שלראשן ערים עתיקות, וילות רומנטיות וכפרים קטנים בין כרמים ועצי זית.

כדי להעצים את החוויה כדאי לשכור וילה פרטית הצופה אל הנוף הרוגע והציורי של טוסקנה, לשבת בחצר עם כוס קיאנטי, לנשום עמוק ולהתמכר לאווירה.

הטיול הרומנטי לא יהיה מושלם בלי ביקור בפירנצה, שם מומלץ לצאת לסיור לילי על גשר Ponte Santa Trinita המקושט בפסלים, כאשר אורות העיר משתקפים במי נהר הארנו, או לחלופין – טיול לילי בסירת משוטים על מי הנהר מתחת לגשרים של פירנצה.

סנטוריני | צילום: פול קוואן

סנטוריני
איי יוון הקרובים הם אופציה מצוינת לירח דבש קרוב וזמין. אחד מומלץ במיוחד הוא האי סנטוריני שידוע בנופיו הוולקנים, המקנים לו מראה דרמטי וייחודי, ובשקיעותיו היפות שנראות כאילו צוירו ביד אמן.

השקיעות הרומנטיות ביותר הן מהכפר איה (Oia). בכל ערב לקראת השקיעה מתמלאות הסמטאות הציוריות של הכפר בתיירים עם מצלמות שרוצים להנציח את כל היופי הזה.

המלצה נוספת היא לצאת להפלגת שקיעה מסביב ללוע הר הגעש, באחת מסירות המפרש היפות Bella Aurora או Thalassa. במהלך השיט עוצרים לסיור באי הגעשי נאה קאמני ובמעיינות החמים ולוגמים אוזו בתיראסיה.

פראג
פראג נחשבת לאחת הערים הרומנטיות בעולם. כל אחד מאיתנו ודאי מכיר את התמונות היפות של העיר עם הגשרים הפרוסים מעל נהר הוולטאבה שמעניקים לה צביון רומנטי ומעניין.

כדי לספוג את קסמה האמיתי של העיר כדאי לשבת עם בן/בת הזוג באחד מבתי הקפה מתחת לגשר קארל. משם אפשר להמשיך אל הכיכר המרכזית ולשכור מרכבה לטיול זוגי ורומנטי בעיר העתיקה.

מקום רומנטי ומומלץ במיוחד הוא בית היין Vinerna Certovka שממוקם באחד המקומות הרומנטיים בעיר, כאשר ממול נשקף מראהו של גשר קארל ואם יש לכם מזל, תצליחו לראות גם כמה ברבורים. אחרי הארוחה אפשר להמשיך לשיט בנהר עם בקבוק יין ביד ולצפות בשקיעה למרגלות גשר קארל, כשברקע צלליות הפסלים שעל הגשר.

בודפשט | צילום: ג'אפ הארט

בודפשט
במעט מקומות חשים בקסם המיוחד והרומנטי כל כך של מרכז אירופה הישנה והטובה. טיול ברחובות בודפשט משרה על המבקר את האשליה שבעוד רגע תיעצר כרכרה ושני נסיכים ירדו ממנה לטייל על גדת הדנובה.

מומלץ לצאת לשיט במעבורת על הדנובה או להיכנס ולשתות באחת מסירות הבארים הפזורות לאורך הנהר. הזמן הטוב ביותר לבילוי הוא כמובן שעת השקיעה.

בזמן השקיעה כדאי גם לצפות על העיר מהגלגל הענק (Panorama Wheel) שבגן השעשועים בעיר.

דוברובניק
פנינת הים האדריאטי היא יעד מצוין לזוגות בירח דבש, במיוחד לכאלו שאוהבים ים צלול ומזמין. עיר הנמל בנויה על חצי אי ומוקפת חומה גדולה. כדאי לטייל על חומות העיר, המשתרעות לאורך שני קילומטרים, ולהשקיף על העיר ממגדל מינצ'טה, סמל החופש והנקודה הגבוהה ביותר. בעת השקיעה מומלץ לרדת מן החומה וללגום כוס יין באחד מבתי הקפה בנמל הישן של העיר.

בסמוך לעיר כמה איים נפלאים אליהם יוצאות הפלגות. מומלץ לצאת להפלגה בשעת ערב בשילוב ארוחת ערב לאור ירח על הסיפון, או על חוף האי.

אמסטרדם
קשה שלא להתאהב באמסטרדם, "ונציה של הצפון", עיר תעלות רומנטית, הבנויה על המים, קומפקטית, עם קסם רב, שכובשת במהירות את לב המבקרים בה.

כדי להכיר את העיר בדרך המהירה ביותר, כדאי לצאת לשיט מודרך בתעלות. הסיור עובר בנקודות ציון חשובות ונותן אפשרות לצפות על העיר מנקודת מבט שונה. סיור לילי לאור נרות הוא כמובן האפשרות המועדפת עבורכם. כדי לשדרג את השיט עם ארוחה קלה של גבינות משובחות ויין.

להשלמת הביקור מומלץ לשכור אופניים ולצאת לטיול לצד התעלות היפות והגשרים שמחברים ביניהן. ביום בהיר, מסיימים את הטיול בפיקניק רומנטי מתחת לעצים בוונדל פארק.

חופיה של קפריסין היוונית | צילום: ג'רמי וויזי

קפריסין
כשמדברים על ירח דבש אי אפשר שלא להזכיר את קפריסין, החו"ל הכי קרוב אלינו שנחשב כבר שנים רבות לאי החתונות האזרחיות. בשנים האחרונות זוגות ישראלים רבים נוסעים לקפריסין כדי להתחתן בנישואים אזרחיים ומהירים. סוכנויות הנסיעות נרתמו לנושא וחבילות נישואין רומנטיות משווקות בהצלחה רבה.

לזוגות הטריים שזה עתה נישאו ולא רק להם, מומלץ לטייל עם רכב לאזור פאפוס ההררי בין העמקים, הכפרים הקטנים וניחוח האורנים. תנשמו עמוק ותיהנו מהפרטיות האינסופית.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.