תפריט עמוד

אמסטרדם ביום אחד

המטוס נחת בשעת בוקר מוקדמת. פגישת העסקים או טיסת ההמשך נקבעו רק ליום שלמחרת. מה תעשו יום שלם באמסטרדם? לאן כדאי ללכת, איפה כדאי לאכול, איפה אפשר לבלות? פלורנס ואן ברקל, עיתונאית מקומית, ממליצה

אפשר לשהות באמסטרדם שבוע או יותר, לשוטט בנחת בין התעלות היפות ובפארק רחב הידיים, לבקר במוזיאון או להציץ לגלרית אמנות, לשבת בבית קפה בן יותר ממאה שנה, להציץ לחצרות הפנימיות ולקנח בקצת שופינג. למחרת אפשר ללכת למוזיאון או לשוק מקומי, לשוטט בנחת בין התעלות היפות וחוזר חלילה. אבל אם יש לכם רק יום אחד בעיר, הנה כמה הצעות איך להעביר אותו בדרך הטובה ביותר מפיה של תושבת אמסטרדם שמכירה את פינותיה הנסתרות (ואפשר כמובן לשלב את ההמלצות האלו בשהות ארוכה יותר בעיר):

בוקר: על קו המים
ארוחת בוקר במלון "לויד" עשויה לשמש פתיחה מצוינת ליום עמוס. המבנה שבו שוכן המלון שימש פעם כבית סוהר. כיום זה מלון מעוצב להפליא, שכבר משבע בבוקר מגישים בו ארוחת בוקר עשירה מאוד. מכאן כדאי לצאת לסיור בשכונה הסמוכה למלון. האזור כולו, על קו המים, כקילומטר ממזרח לתחנה המרכזית של אמסטרדם, מתפתח בעשור האחרון בקצב מהיר. מול המלון אפשר לבקר בשני האיים יאווה ו-KNSM. גשרי המתכת שמחברים ביניהם נחשבים לפנינה עיצובית.

הכתובת: .Oostelijke Handelskade 34.

צהרים: אמנות ובשר
אחרי שעבר שיפוץ ותוספת של אגף חדש, מוזיאון סטדליק (Stedelijk) לאמנות מודרנית נפתח מחדש, וזאת הזדמנות מצוינת לבקר בו. במוזיאון עצמו מוצגות תערוכות של אמנות המאה ה-20, עבודות ניסיוניות ופורצות דרך מהשנים האחרונות, מיצגי וידאו ועוד. אם יש לכם כוח לעוד קצת אמנות, תוכלו לבקר אצל השכנים לכיכר המוזיאונים: מוזיאון ואן גוך המצוין, שמציג גוף עבודות מרהיב של האמן ההולנדי המיוסר, והרייקסמוזיאום – המוזיאון הלאומי של הולנד עם יצירות של רמברנט, ורמייר, האלס ואחרים. ואחרי כל הרוח, צריך גם קצת לחם, או ליתר דיוק בשר. ב-Cafe Loetje (כתובת: Johannes Vermeerstraat 52) מגישים סטייקים מצוינים – גדולים, עסיסיים ועשויים במידה הנכונה.

אחר הצהרים: אדריכלות ובירה
את אחר הצהרים נתחיל באחד הבניינים המרשימים והמוצלחים ביותר שנבנו באמסטרדם בשנים האחרונות. הכוונה לאולם הקונצרטים המודרני Muziekgebouw aan‘t IJ (כתובת: Piet Heinkade 1). התכנון האדריכלי המרשים של הבניין שניצב על גדת המים (צוות אדריכלים דני תכנן אותו למרות מחאות של אדריכלים הולנדים) שובה לב. האקוסטיקה המצויינת של האולם עצמו, שמתחרה עם האולם הכי נחשב בעיר Het Concertgebouw, מושכת לכאן את אוהבי המוזיקה. אוהבי הבילויים מגיעים כדי להצטופף בבר המצוין שצמוד לאולם. רבים טוענים שזהו הבר הטוב בעיר כיום, ובימי הקיץ זו ללא ספק המרפסת הכי נעימה באמסטרדם ללגימת בירה.

ערב: תרבות וריקודים
כדאי לפקוד אתר קצת יותר מרוחק אבל מעניין מאוד. הכוונה לפארק התרבות ווסטרגאזפאבריק (Cultuurpark Westergasfabriek). המקום נמצא מצפון מערב לאזור התעלות. אוטובוס מס' 21 מגיע מתחנה מרכזית וחשמלית מס' 10 ממרכז העיר. בפארק המחודש ניצבים 16 מבנים תעשייתיים מן המאה ה-19. כיום פועלים בהם תיאטרון, קולנוע וגלריות. לצידם יש כאן כמובן מסעדות, בארים ומועדוני ריקודים.
הכתובת: Haarlemmerweg 8-10

פלורנס ואן ברקל – עיתונאית, מתגוררת במרכז אמסטרדם, כותבת על קולנוע ותרבות

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.