תפריט עמוד

אמסטרדם עם הילדים – עשרת המומלצים

אמסטרדם נוחה במיוחד לטיול עם ילדים: היא שטוחה ומשתרעת על שטח קטן יחסית, כך שאפשר לשוטט בה בקלות גם עם ילדים צעירים או תינוקות בעגלה. וחשוב לא פחות, אמסטרדם מציעה שפע של פעילויות ואטרקציות שימצאו חן בעיני מבקרים בכל הגילים. אחרי שמצאתם טיסה לאמסטרדם, כל שעליכם לעשות הוא להתחיל לבלות עם הילדים. הנה עשרת המומלצים שלנו:

לרכוב על אופניים

לטייל באמסטרדם בלי לרכוב על אופניים, זה כמו לבקר בחנות שוקולד בלי לטעום… מכיוון שהרכיבה ברחובות עלולה להיות מסוכנת מדי לילדים צעירים, עדיף לדווש בשבילים הנוחים של וונדלפארק (Vondelpark), הפארק העירוני המקסים של אמסטרדם. כשמתעייפים, אפשר לנוח על אחת המדשאות רחבות הידיים או בבית קפה בלב הפארק. ליד הפארק יש כמה מקומות להשכרת אופניים, כולל אופני ילדים, אופניים טנדם לשני רוכבים ועוד, למשל: A-Bike Vondelpark ,MacBike או Black Bikes Vondelpark.

וונדלפארק הוא המקום המושלם לרכיבת אופניים משפחתית. כשמתעייפים, אפשר לנוח על הדשא

וונדלפארק הוא המקום המושלם לרכיבת אופניים משפחתית. כשמתעייפים, אפשר לנוח על הדשא | צילום: Alaattin Timur / Shutterstock.com

לשוט בתעלות

אחת הדרכים המהנות לראות את אמסטרדם היא מהמים. אפשר להצטרף לשייט מאורגן (כדאי לקחת בחשבון שההסברים הם בהולנדית ובאנגלית, וילדים עלולים לאבד את הסבלנות) או לעלות לאוטובוס-תעלה (canal bus), הגרסה המקומית לאוטובוס התיירים האדום המוכר מערים אירופאיות אחרות. יש כמה מסלולי נסיעה, ויותר מ-15 תחנות, שבכל אחת מהן אפשר לרדת או לעלות לאורך היום שבו קניתם את הכרטיס. המחיר בהחלט לא זול (26 אירו לכרטיס של 24 שעות, 37 אירו לכרטיס של 48 שעות – נכון לינואר 2019), אבל זה יכול להיות פתרון נחמד כשמטיילים עם ילדים ורוצים להספיק להגיע לכמה אטרקציות לאורך הדרך (מידע נוסף באתר).

שייט בתעלות אמסטרדם. דרך מהנה לכל המשפחה להכיר את העיר

שייט בתעלות אמסטרדם. דרך מהנה להכיר את העיר | צילום: hans engbers / Shutterstock.com

עוד דרך להתיידד עם תעלות העיר היא לשכור סירת פדלים (הנקראת כאן canal bike), ולתת לרגלים לעשות את העבודה… אפשר לשכור סירות פדלים בתעלות הסמוכות לכמה מהאתרים מרכזיים בעיר: בית אנה פרנק, כיכר לייטספליין, הרייקסמוזיאום ועוד.

לשוטט בכיכר דאם

מצד אחד, הכיכר ההומה הזאת, במרחק קצר מתחנת הרכבת, נושקת לאזור האורות האדומים – בהחלט לא אזור מומלץ לטייל בו עם ילדים צעירים. מצד שני, הכיכר עצמה מספקת שפע של עניין: כמה פעמים בשנה מתקיים בה יריד שעשועים, הכולל גלגל ענק, קרוסלות וכדומה, בשאר השנה אפשר להאכיל את היונים, להתרשם מהבניינים המרשימים המקיפים את הכיכר, בהם ארמון המלכה, לקפוץ למחלקת הצעצועים הגדולה של הכלבו המפואר De Bijenkorf ולבקר במוזיאון השעווה של מדאם טוסו, ששניהם נמצאים בכיכר. מכיכר דאם יוצא מדרחוב Kalverstraat העמוס באינספור חנויות בגדים, נעלים, דיסקים, משחקי וידאו, משחקי מחשב ועוד ועוד. במילים אחרות, גן עדן למתבגרים חובבי שופינג.

כיכר דאם ביום קיץ בהיר

כיכר דאם ביום קיץ בהיר | צילום: Ververidis Vasilis / Shutterstock.com

לגלות את נמו

מדע מעולם לא היה מרתק יותר: מוזיאון המדע והטכנולוגיה, המוכר פשוט בשם נמו (Nemo), הוא מקום נפלא לתגליות שעניינן מדע שימושי, תופעות טבע יוצאות דופן ופלאי חשמל ואלקטרוניקה. אפשר לגעת בכל המוצגים ולהפעילם. בתום הביקור מומלץ לעלות אל הגג, משם יש תצפית נהדרת על העיר (אפשר לעלות לגג גם אם לא מבקרים במוזיאון). כתובת: Oosterdok 2

תצוגה אינטראקטיבית במוזיאון המדע נמו. ההורים נהנים לא פחות מהילדים...

מוזיאון המדע נמו. ההורים נהנים לא פחות מהילדים… | צילום: S-F / Shutterstock.com

להסתכל לכריש בעיניים

גן החיות ארטיס (Artis Zoo) הוא הרבה יותר מגן חיות שגרתי. זהו מתחם ענק, שיש בו, מלבד חיות מרחבי העולם, גם מוזיאון גיאולוגי, מוזיאון זואולוגי, חממת פרפרים, תצוגת חרקים, חממות צמחים, פלנטריום ואקווריום. באקווריום תפגשו מיני יצורים החיים מתחת למים בסביבות שונות – בשוניות אלמוגים, ביערות גשם ואפילו בתעלה אמסטרדמית טיפוסית. כרישים אמנם לא תראו בתעלות העיר, אבל כאן הם בהחלט מככבים. כתובת: Plantage Kerklaan 38-40

דגים טרופיים ססגוניים באקרווריום של גן החיות ארטיס

דגים טרופיים ססגוניים באקרווריום של גן החיות ארטיס | צילום: שאטרסטוק

להכיר את אנה פרנק

אם עד עכשיו הצענו לבקר במקומות מלאי שמחה, אחרי שמצאתם חבילת נופש לאמסטרדם, אל תחששו לחשוף את הילדים לחלק המורכב והעצוב בהיסטוריה של העיר. על אנה פרנק רוב הילדים הישראלים שמעו, אבל אין כמו מראה עיניים כדי להבין אותו לעומק. בבית אנה פרנק, השוכן על גדת תעלת הנסיך, אחת היפות בעיר, עוברים המבקרים מסע מרתק ומטלטל כאחד. במבט ראשון, הבית שבו הסתתרה משפחת פרנק מפני הנאצים ואשר תואר לפרטי פרטים ביומנה של אנה, נראה כמו עוד אחד מבתי התעלה הנאים. אבל כשנכנסים פנימה, הלב נצבט למראה החפצים האישיים, כוננית הספרים שעמדה בפתח הכניסה למקום המסתור, הרהיטים ושאר הדברים ששימשו את בני המשפחה. אפילו ענפי העץ הנראים מבעד לחלון מקבלים משמעות חדשה.

פסל של אנה פרנק ליד הבית בו הסתתרה עם משפחתה וכתבה את היומן המפורסם

פסל של אנה פרנק ליד הבית בו הסתתרה עם משפחתה וכתבה את היומן המפורסם | צילום: Dedo Luka / Shutterstock.com

בצמוד לבית המקורי נבנה בניין חדש המשמש כמוזיאון עם תצוגות העוסקות בסובלנות ובקבלת האחר. בחנות המוזיאון אפשר לרכוש את יומנה של אנה פרנק מתורגם לשפות רבות, בהן עברית. הביקור בבית אנה פרנק מרגש ומעורר שאלות ותהיות אצל הילדים, והוא מומלץ גם לילדים צעירים, שיוכלו להבין אותו על פי דרכם. כתובת: Prinsengracht 263-267

להפוך לשף צעיר

בית הקפה המקסים Kinderkookkafé נוצר במיוחד עבור ילדים צעירים: הוא מעוצב בהשראת סיפורי אגדות, והקטנים יכולים לעשות כל מה שמבוגרים עושים במטבח של בית קפה רגיל (פיקוח מדריכים מבוגרים כמובן, באנגלית): לבשל את האוכל, להגיש אותו, לעמוד מאחורי הדלפק ולשטוף כלים אחרי הארוחה. הכל תפור לפי מידות הילדים, והם יכולים ללכלך את המקום כאוות נפשם. יש כאן גם גינת ירק ומגרש משחקים. ההשתתפות בבישול והגשה תלויה בהזמנה מראש. המקום פועל 7 ימים בשבוע, בין 10:00 ל-17:00. כתובת: Vondelpark 6b, אתר אינטרנט (בהולנדית)

שפים צעירים. לבשל, להגיש ולאכול, איזה כיף!

שפים צעירים. לבשל, להגיש ולאכול, איזה כיף! | צילום: שאטרסטוק

לעודד במשחק כדורגל

חובבי כדורגל לא יפספסו הזדמנות לבקר באיצטדיון מפורסם, ולמרבה השמחה אמסטרדם לא מאכזבת בתחום הזה. אצטדיון ארנה, או בשמו הרשמי יוהאן קרויף ארנה (Johannes Cruijff Arena), האצטדיון הביתי של קבוצת אייאקס ושל נבחרת הולנד בכדורגל, נמצא בשוליים המזרחיים של העיר, כרבע שעה נסיעה ברכבת מהתחנה המרכזית. הכרטיסים לרוב המשחקים נמכרים זמן רב לפני פתיחת העונה, אבל שווה לבדוק אם נשארו כרטיסים למשחק בית בעת הביקור שלכם באמסטרדם.  כתובת האיצטדיון: Arena Boulevard, Zuidoost, יורדים בתחנת Bijlmer ArenA.

אם לא הצלחתם להיכנס למשחק, תוכלו להתרשם מהאצטדיון בעת סיור מודרך הכולל ביקור ביציעים, בחדר העיתונות ובמוזיאון אייאקס, שם מוצגים מדי השחקנים, חפצים אישיים של כוכבי הקבוצה, הגביעים הרבים שבהם זכתה במהלך השנים, תמונות ועוד.

צעיפים של קבוצת הכדורגל אייאקס בחנות המוזיאון באצטדיון ארנה

צעיפים של קבוצת הכדורגל אייאקס באצטדיון ארנה | צילום: Alexander Tolstykh / Shutterstock.com

לפגוש תרבויות אחרות

המוזיאון הטרופי (Tropenmuseum), המוזיאון האנתרופולוגי הגדול בהולנד, מציע מסע חווייתי ברחבי הגלובוס, דרך תרבויות שונות באזורים טרופיים וסובטרופיים. בנוסף, המוזיאון מאפשר ללמוד על החיים במערכות אקולוגיות שונות, כמו יערות טרופיים, סוואנות וקו החוף. אגף שלם מוקדש לילדים מגיל 6 עד 13 (הכניסה למבוגרים מותרת רק בלוויית ילד), ובכל סופשבוע נערכות פעילויות מיוחדות לילדים, כולל לפעוטות מתחת גיל 3. כתובת: Linnaeusstraat 2

תערוכה בנושא אפרופוטוריזם במוזיאון הטרופי

תערוכה בנושא אפרופוטוריזם במוזיאון הטרופי | צילום: DutchMen / Shutterstock.com

ללטף עז

אם עייפתם מהעיר, אפשר לצאת להתאוורר ביער. Amsterdamse Bos ("יער אמסטרדם") הוא שטח ירוק רחב ידיים מדרום לעיר. בסופי שבוע עם מזג אוויר נוח, המוני אנשים מגיעים לכאן כדי ללכת, לרוץ, להתעמל ולנוח באוויר הצח. ברחבי היער תמצאו אגמים, כרי דשא ושבילי הליכה רבים. ביער יש שתי בריכות שכשוך לילדים צעירים, חוות עזים (De Ridammerhoeve), שבה אפשר להתנסות בחליבה וללמוד איך מכינים גבינה, פינת חי עם איילים, טווסים וחיות נוספות, מגרשי משחקים ואפילו אתר קמפינג למי שרוצה לבלות כאן את הלילה. היער פתוח ללא תשלום 24 שעות ביממה, מרכז המבקרים נסגר ב-17:00.

צילום תמונה פותחת: S-F / Shutterstock.com

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.