תפריט עמוד
דַמיינו שיט זוגי בסן: אורות דמדומים מנצנצים במים, גביעי יין אדום מקישים בצליל עדין, הגשרים של פריז הרומנטית חולפים מעל ראשיכם. עכשיו דמיינו אותו שיט ממש, אבל הפעם עם ילדים סקרנים המושכים בבגדיכם, שופכים את היין על המפה ומתכופפים מעבר למעקה הספינה, כדי לגעת במי הנהר הלא־בדיוק מזוקקים. אותם מקומות בדיוק, אבל חוויה שונה לחלוטין.

פריז מצטיינת בנקודות תצפית רבות, המתאימות מאוד לביקור עם ילדים. במקרים רבים, עיקר הכיף הוא עצם ההגעה לנקודת התצפית. הנסיעה במעלית למרומי מגדל אייפל מדהימה עבור הנוסעים הצעירים לא פחות מהתצפית מלמעלה, וההתעסקות בטלסקופים חשובה לא פחות מההיסטוריה של העיר.

מומלץ לטפס למפלס הראשון ברגל. הטיפוס במדרגות המתכת העקלקלות משעשע ולא מעייף מדי. אחרי שיורדים למטה, אפשר להסתובב בין עשרות הרוכלים, שמוכרים צעצועים זולים. עבור הילדים, ציפור מתכת בעלת קפיץ, מסוג זה שהוצע שם למכירה בקיץ האחרון, עשויה להיות אטרקציה מושכת יותר מהקונסטרוקציה המורכבת של המגדל.

תצפית טובה לא פחות מציעה הקשת הגדולה (Grande Arche) של לה דפאנס. קוביית הענק הזו, שבמרכזהּ מעליות זכוכית שקופות, היא מתקן שעשועים שלעולם אינו מאכזב. ההמראה אל ראש הקשת נמשכת רק כמה שניות, אבל היא מתחרה בכבוד עם המתקנים הטובים ביותר בלונה פארק.
גם המדרגות הנעות בחזית של מרכז פומפידו הן אופציה טובה לבילוי עם ילדים, וכמוהן גם החנות הנפלאה שבכניסה אליו. בכיכר של מרכז פומפידו מופיעים עדיין אמני רחוב (מעטים יותר מבעבר), ובסמוך נמצאות המזרקות הצבעוניות של ניקי דה סן־פאל, הכוללות אלמנטים כמו שלדים ודרקונים. עם זאת, כדאי להימנע מביקור עם ילדים במוזיאון שבמקום, שכן התערוכות המוצגות בו מתאימות בעיקר למבוגרים.

יש בפריז בכל זאת מוזיאון אחד, המרתק גם ילדים: מוזיאון המדע, המכונה "קריית המדעים והתעשייה" (Cité des Sciences et de l’Industrie) בלה וילט (La Villette). במוזיאון הזה, השוכן  בשדרת קוֹרַנטֶן קאריוּ 30, נערכות תערוכות אינטראקטיביות, המתאימות לבני כל הגילים. כך, למשל, מוצג כאן מופע תלת מימדי, שהקהל צופה בו בעזרת משקפיים מיוחדים. נכון, יש מוזיאונים המציגים קולנוע תלת מימדי משוכלל יותר, אבל החוויה שחשים פה, כאשר הדולפינים מזנקים מן המסך ומתנפלים עליכם, נהדרת.

ואולם, האטרקציה בה"א הידיעה שיש לפריז להציע לילדים היא יורודיסני, הנמצא 32 קילומטר מזרחה מהעיר עצמה. באופן פרדוקסלי, אחד הסמלים המובהקים ביותר של התרבות האמריקאית הקים לו שלוחה דווקא כאן, בצרפת, המשמרת בקפידה את שפתהּ ואת מורשתהּ.

ואכן, דיסנילנד הפריזאי מימש את חששותיהם הגרועים ביותר של הצרפתים. לא מעט אנשים נוסעים לפריז כדי לבקר עם הילדים בדיסנילנד. כבדרך אגב, הם מבקרים גם בעיר הקרובה, זאת של מגדל אייפל ושער הניצחון. הפארק עצמו בעייתי גם בשל התורים האינסופיים המשתרכים לפני המתקנים הפופולריים. היתרון העיקרי שלו נעוץ בעובדה ששטחו אינו גדול במיוחד, ולכן אינו מחייב הליכה מרובה. למרות זאת, כאשר ביקרתי במקום עם ילדי, מצאתי את עצמי בשעה 18:00 שוכב על ספסל בלב הפארק, ידי מעסות את רקותי הדואבות ואני מנסה להבין איך הגיעו חיי לנקודת השפל הזאת.

העצה הטובה ביותר היא לא להגיע למקום בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר המקום מלא וגדוש.  בילוי ערב בדיסנילנד הצרפתי הוא זול (מחירי הכרטיסים יורדים משעה 17:00 ואילך), נעים ונוח יותר – אבל רק אם מוכרחים.

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...