תפריט עמוד

גנים ושושנים בסיבוב הופעות

באביב מגיעים הגנים והפארקים בחצי הכדור הצפוני לשיא תפארתם ופריחתם. הנה עשרה פארקים וגנים עירוניים משמחים ומיוחדים. חלקם מומלצים לביקור בכל עונות השנה, אחרים בעיקר באביב, ובכולם ההנאה מובטחת

1. סטנלי פארק, ונקובר, קנדה
אחד הפארקים העירוניים הגדולים בעולם, גדול אפילו יותר מהסנטרל פארק בניו יורק. ייחודו של הסטנלי פארק, לעומת פארקים עירוניים אחרים, הוא השילוב של טבע מלאכותי יחד עם טבע פראי, וזאת במרחק הליכה מהעיר התחתית. כאן תמצאו לא רק גנים מטופחים ואגמים אלא גם יער פראי וחופים. כדאי לשכור אופניים ולהקיף את הפארק ב"שביל חומת הים" שאורכו עשרה קילומטרים. מעבר ליופי הטבעי, הפארק כולל גם אטרקציות רבות כמו האקווריום של ונקובר הנחשב לאחד הטובים בצפון אמריקה, והאטרקציה המרכזית בו היא הלווייתנים. אטרקציות נוספות הן הלגונה האבודה שמהווה שמורה למינים רבים של ציפורים, גן הורדים ואוסף עמודי הטוטם הצבעוניים.
כניסה: חופשית
אתר אינטרנט


פריחה אביבית בסטנלי פארק בוונקובר. גנים מטופחים ויער פראי

2. פארק המצודה, ברצלונה, ספרד
פארק המצודה (פארק דה לה סיוטדלה, Parc de la Ciutadella) הוא מקום אידיאלי למנוחה לאחר יום של כיתות רגליים ברחובות ברצלונה. בפארק יש כל מה שצריך לשעה של שלווה: מדשאות מטופחות, שפע של פרחים, בריכות קטנות עם ברבורים בהן אפשר לשוט בסירת משוטים ואפילו גן חיות. אך בגן יש גם הרבה יותר מזה – האתר שעליו בנוי הפארק היה בעבר מעוז צבאי מבוצר, ומכאן שמו (המצודה). ואכן, במרכז הפארק נמצאת טירת המצודה, שמשמשת היום כמשכן לפרלמנט הקטלאני וכן למוזיאון לאמנות מודרנית. בניין מרשים נוסף הוא מצודת שלושת הדרקונים, בניין בסגנון ניאו-גותי שנבנה על ידי האדריכל לואיס דומנק אי מונטאנר לרגל התערוכה הבינלאומית של 1988. אך האטרקציה המקסימה ביותר בפארק היא המזרקה המכונה "הגברת עם המטריה" שאותה עיצב בין היתר גאודי עוד בהיותו סטודנט. המזרקה המרשימה מוקפת בבריכת מים וממולה אגם מלאכותי גדול, ולפנות ערב היא משמשת תפאורה לזוגות המצטלמים לפני חתונתם.
כניסה: חופשית


המזרקה בפארק המצודה בברצלונה. אתר צילומים אהוד על זוגות לפני חתונתם

3. יער בולון, פריז, צרפת

היער, המשתרע על שטח של למעלה מ-500 דונם, שימש בעבר כשטח הציד של מלכי צרפת. היום הצביון שלו יותר עממי והוא משמש כריאה הירוקה של תושבי מערב פריז, שבאים לכאן לפיקניק של צהריים, לטיול עם הכלב או סתם לתפוס שלווה. ביער אפשר לרכוב על סוסים או על אופניים וללכת לאיבוד במרחבים העצומים שלו. יש כאן שבילי טיול רבים, אגמים בהם ניתן לשוט ואפילו מפלים. בנוסף, ישנם כמה מקומות שכדאי לבקר בהם, ביניהם פארק באגאטל (Le Park De Bagatelle) שבו טירה קטנה מוקפת בגנים מקסימים המפורסמים בעיקר בוורדים שצומחים בהם ובבריכה עם חבצלות המים. המקום מומלץ מאוד לפיקניק משפחתי מאחר ויש בו הרבה אטרקציות ומתקנים לילדים, אך רק בשעות היום.
כניסה: חופשית


פינה קסומה ביער בולון. ריאה ירוקה בעיר הגדולה | צילום: אייסטוק

4. גולדן גייט פארק, סן פרנסיסקו, קליפורניה

הפארק העצום הזה מנהל מאבק צמוד עם הסנטרל פארק על תואר הפארק העירוני הכי מוצלח בארצות הברית. יש כאן כל מה שצריך בפארק עירוני, והרבה יותר מכך: גנים מרשימים, ביניהם ראוי לציון גן התה היפני, במיוחד באביב בזמן פריחת הדובדבן, מרחבי דשא, אגמים בהם ניתן להשכיר סירות ולשוט, ואפילו כמה מוזיאונים מעניינים. הפארק מהווה מקום מפלט מושלם לתושבי סן פרנסיסקו שבאים לכאן לעשות ספורט מכל הסוגים, כולל שחייה ורכיבה על סוסים, וגם סתם לפיקניק של יום ראשון.
כניסה: חופשית
אתר אינטרנט

פארק גולדן גייט. כל מה שצריך בפארק עירוני והרבה יותר | צילום: Mbz1, GFDL

5. פארק סט. ג'יימס, לונדון, אנגליה
יש בלונדון פארקים גדולים יותר ופופולריים יותר, אך סנט ג'יימס הוא ככל הנראה היפה מכולם. לפארק יש כמה יתרונות בולטים, מבלי להעליב את הפארקים הלונדוניים האחרים שהם בהחלט מעוררי השראה. מיקומו של הפארק, ליד הארמונות וסטמיניסטר, בקינגהאם וכמובן ארמון סנט ג'יימס, הוא אחד מהם. מוקד המשיכה העיקרי של הפארק הוא האגם הגדול על עופות המים שבו, בהם ברווזים, ברבורים, שחפים ושקנאים. המקום מהווה גן עדן לרומנטיקנים וחובבי המוזיקה ייהנו מהקונצרטים שמתקיימים בפארק בין מאי לאוגוסט בשעות אחר הצהריים.
כניסה: חופשית
אתר אינטרנט


פארק סנט ג'יימס, מוקף ארמונות ורומנטי להפליא
| צילום: אייסטוק

6. גני וילה ד'אסטה, טיבולי, איטליה
גני וילה ד'אסטה (Villa d'Este), הידועים יותר כגני טיבולי על שם העיירה בה הם ממוקמים, מהווים טיול יום מצוין מחוץ לרומא. מוקד המשיכה העיקרי כאן הוא לא הווילה, שהייתה בעבר מנזר והקרדינל איפוליטו ד'אסטה שינה את ייעודה ב-1550, אלא דווקא הגנים המרהיבים שבחזיתה. הגנים בנויים בטרסות ומפורסמים בשל המזרקות שלהם. בגנים יש 500 מזרקות מרשימות, אשר כל אחת מהן מהווה יצירת אמנות. אמנם המזרקות הן האטרקציה העיקרית, אך הן פזורות בין עצים, בריכות ופסלים שמשלימים את החוויה.
הכניסה בתשלום.
אתר אינטרנט


גני וילה ד'אסטה. מאות מזרקות מרשימות פזורות ברחבי הגנים

7. גני אחוזת פאוורסקורט, אירלנד
מחוז וויקלו הירוק שמדרום לדבלין מכונה גם "הגן של אירלנד", ואחד מהאתרים ששווים במיוחד ביקור במחוז זה הוא אחוזת פאוורסקורט (Powerscourt) על הגנים המרשימים שלה. בגנים יש כרי דשא, שלל עצים ופרחים, אגמים, מזרקות, גן יפני, גן איטלקי ואפילו בית קברות לחיות. כל זאת על רקע התפאורה המרשימה של הרי הוויקלו. סיבה נוספת להגיע לגנים היא מפל פאוורסקורט, שמרוחק כחמישה קילומטרים מהגנים ונחשב למפל הגבוה ביותר באירלנד (122 מטר).
הכניסה בתשלום.
אתר אינטרנט


מבט-על על גני פאוורסקורט בלבו של מחוז וויקלו הירוק

8. גני קאוקנהוף, ליסה, הולנד
עכשיו זה בדיוק הזמן לבקר בגני קאוקנהוף. באביב מתכסה המקום במיליוני צבעונים ופרחים נוספים כמו נרקיסים, סחלבים, יקינטונים ועוד. כולם נמצאים בשיא פריחתם והמראה של שלל הצבעים פשוט מרהיב . כתשעים מגדלי פרחים מציגים כאן את הפרחים היפים ביותר שלהם, ומתחרים על תואר "התצוגה בעלת הדמיון הרב ביותר". ערוגות הפרחים מסודרות בצורה מרשימה והפקעות נשתלות בשיטת השכבות כך שכאשר פרח אחד נובל מיד יפרח במקומו פרח אחר. מלבד הפרחים האזור טובל בירק, עצים, שיחים ואגמים שמשלימים את החוויה האסתטית. השנה הגנים פתוחים עד ה-20 במאי, כאשר הזמן הטוב ביותר לצפות בצבעונים, הסמל המסחרי של הפארק, הוא בדרך כלל בשבועיים האחרונים של אפריל ובשבוע הראשון של מאי.
הכניסה בתשלום.
אתר אינטרנט

גני קאוקנהוף. צבעוניות מרהיבה להדהים | צילום: Tfioreze, GFDL

9. גני בוצ'ארט, ויקטוריה, קנדה
גני בוצ'ארט (Butchart Gardens) הם מהמפורסמים בעולם, ויש לכך סיבה. הם משתרעים על שטח של 530 קילומטר רבוע ויש בהם מיליוני צמחים מ-700 סוגים שונים. הגנים נקראים על שמה של ג'ני בוצ'ארט, שייסדה אותם כדי להעניק מראה טוב יותר למחצבה נטושה שהייתה שייכת לבעלה רוברט פים בוצ'ארט. תחילה נוסד הגן השקוע ולאחר מכן התווספו הגן היפני, גן הוורדים והגן האיטלקי. בכל חודש פורחים כאן פרחים ייחודיים. כדאי לבקר בגנים בין אמצע יוני לאמצע ספטמבר כיוון שאז הגנים פתוחים גם בלילה והם מוארים באלפי אורות זעירים שהופכים את המקום למרשים עוד יותר. בנוסף, במוצאי שבתות ביולי ואוגוסט נערכים בגנים מופעים מרהיבים של זיקוקי דינור, שבסיומם מתקיים מופע מוזיקלי. השיטוט בן שבילי המקום המתפתלים בינות לבריכות קטנות, מפלים ופרחים הוא חוויה משובבת נפש לכל הדעות.
הכניסה בתשלום ומחירה משתנה בהתאם לעונות השנה.
אתר אינטרנט


ערוגות ורדים בגני בוצ'ארט, מהגנים המפורסמים בעולם | צילום: אייסטוק

10. הגן הבוטני, גבעת רם, ירושלים
גם לנו יש גן בוטני מרשים, והוא בהחלט שווה ביקור. בגן הבוטני בירושלים יש קרוב ל-10,000 סוגי צמחים מכל העולם, המחולקים לחלקות לפי יבשות המוצא שלהם, וכן חממה טרופית בה מוצגת בין היתר הצמחייה של יערות הגשם. בנוסף הגן מושך אליו מינים שונים של ציפורים, המוסיפות לאווירה הפסטורלית שבמקום. הגן לא מפסיק להתחדש ולהשתנות לפי עונות השנה, והאביב הוא אטרקטיבי במיוחד בשל פריחת הצבעונים וגם בשל פריחת הדובדבן היפה (אך קצרה). הגן יכול להוות אטרקציה גם עבור מי שאין לו עניין מיוחד בבוטניקה, וזאת בשל האגם בו שטים ברבורים ובעיקר בשל האווירה השלווה והרומנטית שהוא משרה על הבאים בשעריו.
הכניסה בתשלום.
אתר אינטרנט


הגן הבוטני בירושלים. עשרת אלפים צמחים מכל העולם

לקריאה נוספת:

גני ארמונות באירופה
גני ארמונות באירופה
גני הארמונות הם הגנים היפים והמטופחים ביותר. בין אם מדובר בסגנון גינון צרפתי איטלקי או אנגלי, ביקור בגני הארמונות מאפשר לנו להרגיש, ולו לשעה שעתיים, כמו בני אצולה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.