תפריט עמוד

עמק המוות, קליפורניה: יש חיים

עמק המוות, המקום החם ביותר בארצות הברית, אינו תמיד מסביר פנים. בין הגבעות הצחיחות האלה, תחת השמש הקופחת, גוועו מחפשי זהב ומהגרים אלמונים שהלכו לאיבוד בגבעות ובדיונות. הצלם דובי טל תיעד את נופיו של עמק המוות ואת יופיו המסתורי

"השמש מולכת ואני טובע באור. בשעה זאת, יושב בדד במוקדו של היקום, מוקף באלפי קילומטרים רבועים של קרקע בלתי מיושבת ברבה, לא שייכת לאיש ושייכת לכל, איני יכול להיות מוטרד ברצינות מרמזים לסכנה המרחפת על ארץ הבראשית הרגישה שלי, או על נחלתי הזמנית ובת החלוף. על הסכנות נראות רחוקות באותה מידה. בזוהר זה של ריקנות נוצצת, בצחיחות עזה זו של חום מזוקק, בלב הבדידות המשונה, הדממה הגדולה והעזובה הנהדרת, נסוגים כל הדברים הרחק מעבר להשג יד, מחזירים אור אך בלתי ניתנים לנגיעה, ומחסלים על מחשבה וכל מעשי האדם לכדי משב אבק מסתחרר, אי שם בשוליו של המדבר המוזהב…" (מתוך ספרו של אדוארד אבי, A Season in the Wilderness – Desert Solitaire, על חוויית המדבר של דרום מערב ארצות הברית. מאנגלית: אברהם שקד)

1

2

3

4

5

6

מידע מעשי
הגעה: פארק לאומי Death Valley נמצא בגבול המזרחי של קליפורניה, סמוך לנוואדה. אפשר להגיע אליו מלוס אנג'לס בנסיעה צפונה בכביש מספר 14, ממנו להמשיך לכביש מספר 395, ואחרי כ-160 קילומטר לפנות ימינה לכביש מספר 190, החוצה את העמק. לבאים מלאס וגאס – נוסעים צפונה בכביש מספר 95 העובר במקביל לפארק לכל אורכו. יש כמה כבישים (267, 373, 374) המחברים בין כביש מספר 95 לכביש מספר 190 בתוך הפארק.

מידע כללי: הפארק פתוח בכל ימות השנה ופועלים בו שני מרכזי מבקרים הפתוחים בין השעות 8:00 ל-17:00. ב- Furnace Creek Visitor Center, הנמצא בחלקו הצפוני של הפארק, יש תצוגה קבועה העוסקת בגיאולוגיה, אקלים ועולם החי בפארק וכן שחזור של חיי החלוצים האמריקאים באיזור.

מפת הפארק הלאומי עמק המוות, על גבול קליפורניה-נוואדה:


לחצו להגדלה

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.